۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۷-۰۱-۱۴۰۱
کد ۸۳۵۴۵۸
انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۷-۰۱-۱۴۰۱

"نه لوپن" ، "نه ماکرون"/ معترضان فرانسوی خواستار تحریم دور دوم انتخابات شدند

در دور اول انتخابات امسال که روز یکشنبه هفته پیش برگزار شد، ماکرون و لوپن با کسب به ترتیب ۲۷.۸۵ و ٢٣.١ درصد از آرای ماخوذه، موفق به راهیابی به دور دوم انتخابات شدند.

پایتخت فرانسه روز شنبه شاهد برگزاری تظاهرات بزرگ جلیقه زردها در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بوده است.

به گزارش ایسنا، صدها نفر از معترضان فرانسوی شامل جلیقه زردها، سازمان‌های ضد فاشیستی، انجمن‌های مهاجر و بسیاری از اتحادیه‌های کارگری در تظاهرات روز شنبه پاریس علیه امانوئل ماکرون و مارین لوپن دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهور فرانسه، شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، تظاهرکنندگان فریاد «نه لوپن» و «نه ماکرون» سر داده و خواستار تحریم دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شدند.

طبق نظرسنجی‌ها هم‌اینک امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری کنونی فرانسه که قرار است در اواخر روز شنبه در شهر مارسی کمپین انتخاباتی برگزار کند، با فاصله اندکی از رقیب راست‌گرای خود پیش است.

در دور اول انتخابات امسال که روز یکشنبه هفته پیش برگزار شد، ماکرون و لوپن با کسب به ترتیب ۲۷.۸۵ و ٢٣.١ درصد از آرای ماخوذه، موفق به راهیابی به دور دوم انتخابات شدند.

دور دوم انتخابات فرانسه روز ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت‌) برگزار می‌شود.

ارسال به دوستان
وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟