۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۲-۰۲-۱۴۰۱
کد ۸۳۶۳۶۹
انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۲-۰۲-۱۴۰۱

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری وزیرخزانه‌داری آمریکا به اوکراین

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری وزیرخزانه‌داری آمریکا به اوکراین
این کمک‌های جدید به اوکراین کمک می‌کند تا دستمزدها، حقوق بازنشستگی و برنامه‌های اجتماعی لازم برای جلوگیری از بدتر شدن بحران انسانی ناشی از حمله روسیه به این کشور پرداخت کند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت، ایالات متحده قرار است ۵۰۰ میلیون دلار دیگر برای کمک به دولت اوکراین اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، این مبلغ به ۵۰۰ میلیون دلاری اضافه می‌شود که جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا قولش را داده بود.

یلن در یک نشست خبری گفت که برنامه‌های کمک رسانی به دولت کی‌یف را در جریان نشستی با نخست وزیر اوکراین که روز پنجشنبه انجام شد، مطرح کرده است.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: نیازهای اوکراین فوری هستند و ما قصد داریم این کمک‌های مستقیم را در اسرع وقت به اوکراین ارسال کنیم. ما می‌دانیم که این تنها آغاز چیزی است که اوکراین برای بازسازی نیاز دارد و من متعهد به همکاری با آن هستم. کنگره، متحدان و شرکای بین‌المللی ما بر این حمایت در میان‌مدت و بلندمدت تاکید کنند.

این کمک‌های جدید به اوکراین کمک می‌کند تا دستمزدها، حقوق بازنشستگی و برنامه‌های اجتماعی لازم برای جلوگیری از بدتر شدن بحران انسانی ناشی از حمله روسیه به این کشور پرداخت کند.

یلن همچنین گفت که کمک یک میلیارد دلاری مستقیم، دولت بایدن را ملزم می‌کند که درخواست بودجه تکمیلی را به کنگره ارائه کند و وی متعهد است که از قانونگذاران برای کمک بیشتر برای اوکراین درخواست کند؛ ما باید راه هایی را برای رسیدگی به نیازهای اوکراین پیدا کنیم.

ارسال به دوستان
ابراهیم عقیل ؛ مردی که آمریکا از قرن گذشته دنبالش بود و برای سرش 7 میلیون دلار جایزه تعیین کرد تله‌پورت در فناوری کوانتوم ممکن شد خوردن این غذا سبب کاهش کلسترول می‌شود حزب‌الله لبنان شهادت ابراهیم عقیل را تأیید کرد عکس کاوشگر «جویس» از زمین، ماه و اورانوس در مسیر مشتری انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله