۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۱
کد ۸۳۷۳۳۹
انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۹-۰۲-۱۴۰۱
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست گمیشان:

کشف لاشه یک قلاده فُک خزری در سواحل گمیشان

کشف لاشه یک قلاده فُک خزری در سواحل گمیشان
این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست گمیشان در استان گلستان گفت: یک قلاده فُک خزری تلف شده در سواحل گمیشان کشف شد.

به گزارش مهر، محمد مرادی شامگاه پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در پی اعلام و گزارش یکی از شهروندان مبنی بر وجود لاشه یک قلاده فُک خزری در سواحل گمیشان نزدیکی مرز با ترکمنستان، تیم بررسی متشکل از نیروهای محیط زیست و «میرصیاد شیرازی»، مسئول تحقیقات فُک خزری شمال کشور به محل اعزام شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست گمیشان گفت: لاشه فُک خزری کشف شده بررسی و برای بیومتری و اخذ نمونه‌های لازم به اداره کل متبوع ارسال شد.

گفتنی است؛ فُک خَزَری یک گونه پستاندار دریایی کمیاب است که تنها در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن مانند ولگا و اورال زندگی می‌کند.

این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صید بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند به حمایت بین‌المللی است.

ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید