۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۳۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۱
کد ۸۳۹۳۵۵
انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۲-۰۲-۱۴۰۱

کشف شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان مرکزی

کشف شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان مرکزی
استاندار مرکزی: از رسانه ها انتظار می رود که حداکثر تلاش خود را برای اطلاع رسانی و تبیین اقدام دولت در اصلاح یارانه ها داشته باشند.    
استاندار مرکزی بر رصد وضعیت موجود، از کشف یک شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان خبر داد و گفت: افرادی در این حوزه بازداشت شده اند.
 
به گزارش ایسنا؛ فرزاد مخلص الائمه  ۲۲ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اقلامی مثل نهادهای دامی و خوراک دام و طیور هزینه شد. یعنی حد فاصل ۴۲۰۰ تومان تا رقم روز دلار حدود ۲۰ هزار تومان روی هر دلار یارانه داده شد ولی این یارانه نه به مصرف کننده رسید و نه تولیدکننده و نه زنجیره تولید و مصرف را پوشش داد. تنها بخشی که از این یارانه بهره مند شدند، واردکنندگان بودند که در جهان چنین امری بی نظیر است.
 
وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای پیشرفته معمولا اقداماتی برای حمایت از تولید و حمایت از برخی اقشار تحت عنوان کمک یارانه ای دارند و اینگونه پرداخت یارانه در دنیا مرسوم است، اما پرداخت یارانه به واردکنندگان امری استثنایی است که بدلیل اختلاف دلار با رقم واقعی آن در جهان، این یارانه در سال های گذشته به واردکنندگان پرداخت شده است.
 
مخلص الائمه اظهار کرد: با اقدامی که در عرصه اصلاح سیاست‌های ارزی انجام شد، یارانه های یاد شده به مصرف کننده نهایی می رسد و معیشت مردم بهبود پیدا می کند.
 
وی افزود: در سطح استان در تامین اقلامی همچون مرغ، تخم مرغ، گوشت و شکر مشکلی وجود ندارد، افزود: در حوزه پخت و توزیع نان تغییری صورت نگرفته اما در خبازی ها تخلفاتی صورت گرفته که به آنها هشدار داده شده است. با متخلفان در این حوزه برخورد می شود و خبازان منصف را تشویق خواهیم کرد تا مردم فشار مضاعفی را در کنار تغییر قیمت تحمل نکنند.
 
مخلص الائمه گفت: در استان تلاش مان را برای اینکه حقوق مردم در جریان فرایند اصلاح یارانه ها رعایت شود بکار خواهیم بست و مسئولان استان پیگیری های لازم را انجام خواهند داد تا بویژه در حوزه دریافت یارانه ها مردم با مشکلی مواجه نشوند.
 
وی افزود: در شرایط موجود، رویه استان در مواجهه با تولید کنندگان و توزیع کنندگان بر مداراست و سعی می شود فضای عملکرد دستگاه های اجرایی مبتنی بر مدارا باشد، ولی جایی که نه تنها همراهی توسط این اقشار صورت نمی گیرد بلکه اختلال نیز ایجاد می کنند، حتما برخورد صورت می گیرد.
 
مخلص الائمه گفت: مباشرین توزیع در استان به شکل تحسین برانگیزی اعلام همکاری کرده و پای کار آمده اند که جای قدردانی دارد. در حوزه تسهیلات برای تولیدکنندگان، در گام اول باید در راستای تامین نقدینگی کمک کرد. دولت، سازمان برنامه و بانک مرکزی در این خصوص برنامه ریزی کرده اند و هم به واردکننده و هم به تولیدکنندگان خرد تسهیلات خوبی توسط بانک های خصوصی و دولتی پرداخت خواهد شد و همه محدودیت های دریافت تسهیلات برای آنها نیز برداشته شده است.
 
وی اظهار کرد: در حوزه تولید و توزیع و حمل و نقل مشکل خاصی در استان نداریم و در حال بارگیری گندم از خوزستان و ذخیره در سیلوهای استان هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: از رسانه ها انتظار می رود که حداکثر تلاش خود را برای اطلاع رسانی و تبیین اقدام دولت در اصلاح یارانه ها داشته باشند.    
ارسال به دوستان