۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۳۱-۰۲-۱۴۰۱
کد ۸۴۰۷۴۴
انتشار: ۱۵:۵۷ - ۳۱-۰۲-۱۴۰۱

پیش‌بینی وجود ۱۵۰ کودک معتاد متجاهردر تهران

پیش‌بینی وجود ۱۵۰ کودک معتاد متجاهردر تهران
در حال حاضر شهرداری تهران یک مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال راه‌اندازی کرده است که پلیس با دستور مقام قضایی افراد مشمول را جمع‌آوری کرده و بعد از غربالگری تحویل شهرداری تهران می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درخصوص وضعیت نگهداری از معتادان دارای شرایط خاص در مراکز نگهداری ماده ۱۶ توضیح‌ داد.

مصطفی هادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وضعیت نگهداری از معتادان دارای شرایط خاص در مراکز نگهداری ماده ۱۶ بیان کرد: هیچ معتادی براساس شیوه‌نامه نگهداری بلاتکلیف نیست. تکفل معتادان دارای بیماری‌های خاص با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در غربالگری، پزشک غربالگر به مقام قضایی پیشنهاد می‌کند که فرد را با دستور او به مراکز درمانی ارجاع دهند.

فضای نگهداری از معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال مهیاست

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال، معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال و معتادان متجاهر دارای زخم باز مرکز نگهداری راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: برای نگهداری از معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال فضا مهیاست. در حال حاضر شهرداری تهران یک مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال راه‌اندازی کرده است که پلیس با دستور مقام قضایی افراد مشمول را جمع‌آوری کرده و بعد از غربالگری تحویل شهرداری تهران می‌دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: برآورد پلیس این بود که حدود ۱۵۰ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال داریم که تاکنون حدود ۲۵ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال جمع‌آوری شده و در حال حاضر تنها دو نفر داخل مرکز نگهداری هستند و مابقی آنها تحویل خانواده شده اند.

هادی‌زاده درخصوص نگهداری معتادان متجاهر ترنس در مراکز نگهداری ماده ۱۶ نیز توضیح داد و گفت: برآوردی انجام شده است اما تاکنون مصداق معتاد متجاهر ترنس برای غربال به ما ارجاع نشده است.

ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است