۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد ۸۴۲۰۵۳
انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۹-۰۳-۱۴۰۱

ماه در رنگ‌های مختلف (+عکس)

ماه در رنگ‌های مختلف (+عکس)
تصویر برگزیده امروز مجموعه‌ای متنوع از رنگ‌های ظاهری ماه کامل را نشان می‌دهد که توسط یک عکاس نجومی طی ۱۰ سال از مکان‌هایی مختلف در سرتاسر کشور ایتالیا ثبت شده‌اند.

ماه چه رنگی است؟ رنگ آن بستگی به شب دارد. ماه تیره‌رنگ در خارج از جو زمین که در اثر نور منعکس‌شده خورشید می‌درخشد، رنگ خاکستری قهوه‌ای با شکوهی از خود به نمایش می‌گذارد. اما با مشاهده ماه از درون جو زمین، این قمر می‌تواند کاملاً با رنگ‌های متفاوت به نظر برسد.

تصویر برگزیده امروز مجموعه‌ای متنوع از رنگ‌های ظاهری ماه کامل را نشان می‌دهد که توسط یک عکاس نجومی طی ۱۰ سال از مکان‌هایی مختلف در سرتاسر کشور ایتالیا ثبت شده‌اند.

ماه در رنگ‌های مختلف (+عکس)

وقتی ماه به رنگ قرمز یا زرد باشد، معمولاً نشان می‌دهد که در نزدیکی افق مشاهده شده است. در نزدیکی افق، مقداری از نور آبی در مسیری طولانی در جو زمین که گاهی مملو از غبار ریز است، پراکنده می‌شود.

ماه آبی‌رنگ نادرتر است و می‌تواند نشان دهد از طریق جوی مشاهده شده باشد که حاوی ذرات غبار بزرگتری است. اما علت ایجاد ماه ارغوانی‌رنگ نامشخص است؛ البته ممکن است ترکیبی از چندین عامل باشد.

آخرین تصویر، ماه گرفتگی کامل ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ را به تصویر می‌کشد که در آن ماه، در سایه زمین، به شکل قرمز کم‌رنگ به نظر می‌رسد که دلیل آن، شکست نور در هوای اطراف زمین است.

منبع: ایتنا 

ارسال به دوستان
خواص درمانی سنگ صفراوی گاو ؛ از طلا گرانتر است! عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است!