۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۱-۰۳-۱۴۰۱
کد ۸۴۲۶۷۶
انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۱-۰۳-۱۴۰۱

کلاهبرداری نوجوان ۱۵ ساله با پیامک جعلی سامانه ثنا

کلاهبرداری نوجوان ۱۵ ساله با پیامک جعلی سامانه ثنا
متهمان به صورت گسترده پیامکی را در کشور منتشر کرده بودند و پس از ورود کاربران به این لینک آلوده و هدایتشان به صفحه بانکی جعلی، موجودی حسابشان را تخلیه می‌کردند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر از دستگیری متهم ۱۵ ساله ای که در استان بوشهر اقدام به طراحی درگاه کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ و لینک جعلی سامانه ثنا کرده بود، خبر داد.
 
سرهنگ مهدی قاسمی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا در استان بوشهر و طرح ادعایشان مبنی بر وصول پیامک با سرشماره شخصی در قالب ابلاغ قضایی و سامانه ثنا، پرونده ای تشکیل شد.
 
وی افزود: شاکیان مدعی بودند که پس از ورود به لینک جانمایی شده در پیامک مذکور مبالغی از حسابشان برداشت و سرقت شده است.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر دستگیر شد، گفت: متهم نوجوانی ۱۵ ساله است و به همراه فردی که با وی در تلگرام آشنا شده بود اقدام به طراحی درگاه کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ و لینک جعلی سامانه ثنا کرده بود.
 
وی افزود: متهمان به صورت گسترده پیامکی را در کشور منتشر کرده بودند و پس از ورود کاربران به این لینک آلوده و هدایتشان به صفحه بانکی جعلی، موجودی حسابشان را تخلیه می‌کردند.
 
سرهنگ قاسمی اظهار کرد: متهم در اعترافات خود اعلام کرد که ۸۵۰ میلیون ریال از این طریق به عنوان حق شراکت به وی پرداخت شده و مابقی مبالغ کلاهبرداری شده در اختیار دوست وی قرار دارد.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)