۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۲۹۴۱
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۱۴-۰۳-۱۴۰۱
کد ۸۴۲۹۴۱
انتشار: ۰۰:۵۵ - ۱۴-۰۳-۱۴۰۱
"تو چرا با شوهرت می تونی بری استادیوم من با بابام نه؟!"

توئیت این دختر ایرانی را جدی بگیرید

توئیت این دختر ایرانی را جدی بگیرید
من جای مسؤولان بودم، پرینت اش را هم می گرفتم و قاب می کردم و روی میز اتاق کارم می گذاشتم

عصر ایران؛ جعفر محمدی - گاهی وقت ها یک جمله، اندازه یک کتاب، حرف مگو دارد؛ درست مانند این توئیت که یکی از دختران سرزمین مان نوشته است: "تو چرا می تونی با شوهرت بری استادیوم سرود حماسی بخوانی ولی من نمی تونم همون جا با بابام فوتبال ببینم؟!"

توئیت این دختر ایرانی را جدی بگیرید

بعید می دانم مسوولان این توئیت و نظایر آن را خوانده باشند؛ آنها در توئیتر فیلتر شده هم که هستند، برای گفتن است و نه شنیدن. شاید اشاره به این توئیت در اینجا، باعث شود مسؤولی بخواند و اندکی اندیشه کند و به سهم خود کاری!

این توئیت را فقط یک جمله معمولی ندانید، نظر شخصی یک فرد هم نشمارید. این که او کیست، اصلا مهم نیست، من هم نمی شناسمش، همین که ایرانی است و یکی از مالکان این سرزمین، کفایت می کند که جدی گرفته شود.

این دختر ایرانی، آشفته این نیست که چرا آن زوجِ انشاءالله خوشبخت، آسوده خاطر و عاشقانه به استادیوم آزادی رفته اند؛ حتی تمام خواسته او هم این نیست که همراه پدرش به تماشای فوتبال برود (موضوع این یاداشت هم رفتن یا نرفتن خانم ها به استادیوم نیست). او در کلماتی کوتاه و در مثالی زیبا و جلوی چشم، از یک احساس فراگیر سخن گفته است: "تبعیض".

واقعیت تلخ این است که احساس تبعیض و شهروند درجه 2 بودن، مانند خوره به جان بخش زیادی از مردم ایران افتاده است. این گمانی گسترده در جامعه امروز ایران است که عده ای صاحب مملکت اند و گروهی مستاجرانی بیش نیستند:

در عالم تجارت، بسیاری از کاسبان و تاجران، از این که عده ای رانت های اقتصادی دارند و واردات و صادرات دراختیارشان است و مجوزها به نام شان صادر می شود و در تصمیم سازی های اقتصادی سهیم اند، سخت آشفته خاطرند.

در رسانه، بعضی ها می توانند به عالم و آدم فحاشی کنند و دروغ و تهمت بگسترانند ولی کسی به ایشان نگوید بالای چشم تان ابروست و بقیه، باید تمام وقت دست به عصا بروند که گزک به دست پرونده سازان ندهند.

عده ای چنان مصونیت آهنین دارند که در تریبون های عمومی همه رقم لاطائلات می گویند ولی گروهی حتی اجازه یک سخنرانی عادی هم ندارند.

برای صاحبان باور سیاسی الف، می توان در هر جایی و زمانی تجمع کرد ولی برای گروه ب، تجمع بیش از 3 نفر می شود ذنب لایغفر.

صدا و سیما بازتاب صدای بخشی از ملت است ولی حتی بخشی از صدای بقیه ملت را بر نمی تابد.

و ... .

توئیت این دختر ایرانی، خلاصه ای از همه این هاست در یک جمله و یک عکس.

انسان می تواند فقر و گرسنگی را تحمل کند ولی حتی در ثروت و سیری، طاقت تبعیض ندارد. تبعیض، مادر "عقده" است و عقده مادر "کینه" و کینه که به روی کینه انبار شود، "خشم" زاده می شود و خشم متراکم، "طغیان" می زاید.

آقایان و خانم های مسؤول!

حتی اگر دغدغه مند میزهای ریاست و وزارت و وکالت و مدیریت خود هستید، چاره ای جز تبعیض زدایی ندارید. توئیت این دختر ایرانی را جدی بگیرید. من جای شما بودم، پرینت اش را هم می گرفتم و قاب می کردم و روی میز اتاق کارم می گذاشتم تا بدانم هر تصمیم و کار تبعیض آلودی که می گیرم، عقده ای جدید می آفرینم و پشتم می لرزید از ترس انفجار عقده ها... آن وقت، انسانی تر رفتار می کردم.

* اجتماع "سلام فرمانده" و 5 انتقاد تأمل برانگیز

*رائفی پور و حسن عباسی ؛ دستگاه‌های تولید توهین و نفرت !

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۷۸۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
184
630
حرف حق جواب نداره. ممنون که حرف دلمان را می زنید. باور کنید من عاشق کشور و مدافع نظامش هستم ولی واقعا خیلی جاها احساس شهروند درجه دوم و سوم بهم دست می ده و تبعیض رو با تمام وجودم درک و لمس می کنم. واقعا چرا کسی مثل حسن عباسی بتونه به همه هر حرف زشتی خواست بگه یا کیهان هر مطلبی خواست بدون نگرانی بنویسه ولی من شهروند معمولی حتی برای نوشتن این کامنت هم خودسانسوری کنم تا بلکه یه رسانه مستقل جرات کنه و منتشرش کنه؟ یا چرا صدای من شهروند در صدا و سیما شنیده نمیشه ولی اعضای پایداری همش رو آنتن هستند؟
این ها منو رنج می ده
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
درو بر شرفت که حق گفتی .پس بزارید مردم همه باهم در ورزشگاه فوتبال ببینیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
149
513
عالی بود عصر ایران و ممنون جناب محمدی که هنوز صدای مردمید خدا پشت و پناهتون باشه به حق امام زمان و خدا فساد و تبعیض و دروغ رو از مملکت ما برداره.
همیشه مردمی باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
135
421
عالی نوشتی عصری جونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
897
303
بزرگوار یا معنی تبعیض رو نمی فهمی یا خودتو زدی به اون راه که مقاصد سیاسیتو برداشت کنی.کدوم تبعیض؟اون خانمی که توی عکس می بینیم اگر بخواد بره فوتبال ببینه می تونه؟؟قطعا نه.و اون خانمی که این توییت رو زده اگه برای خوندن اون سرود می رفت ورزشگاه اجازه داشت؟؟قطعا بله.پس اینجا هیچ تبعیضی رخ نداده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
تبعیض یعنی این که یک طیف (حامی حاکمیت) می تونه کارهای مورد علاقه خودش رو انجام بده و بخش بزرگی از جامعه نمیتونن کارهای مورد علاقه شون رو انجام بدن
امیدوارم کمی با مفهوم تبعیض آشنا بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
معنای تبعیض دقیقا یعنی همین. برای اجتماع حکومتی آرادی ولی حتی برای اجتماع غیرسیاسی محدودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
یه تعداد کلمه رو با بغض به هم چسبوندی.خودتم نفهمیدی چی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
اینکه بدتره. این حرف شما یعنی کسی که می خواد تو این مملکت زندگی کنه باید سرود حماسی دوست داشته باشه و کسی که فوتبال دوست داره باید جمع کنه بره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
بزرگوار اگه. افراد دیگه ای بخواهند مراسم و تجمعات مختلطی برگزار کنند که مطابق میل شماها نباشه بهشون مجوز میدین؟ صد در صد نه. این یعنی تبعیض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
و آن کس که نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
امثال تو مصداق جهل مرکب هستید و تا ابد هم دانا نمیشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
ازحرفهات.معلوم.زیاد.بهت.فشارامده.حرف.حق.تلخه
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
پس از دید جنابعالی هدف هر وسیله‌ای رو توجیه میکنه؟! اگر هدف دفاع از نظام باشه و وسیله استادیوم رفتن خانم‌ها و سرود خوندن.
آیا فقط بخشی از شهروندان حق استفاده از استادیومی که با پول همه ملت ساخته شده رو دارند؟ اون هم فقط در صورتی که با اهداف بخشی از جامعه هم‌سو باشند؟ آیا این تبعیض آشکار نیست؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
بزرگوارتر شما هم یا نمیفهمی یا کلا نمیخوای بفهمی!
پیمان یوسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
تبعیض ، اشاره شده
به عدم اجازه ورود تماشاچیان مرد به ورزشگاه
در همان هفته ، است به بهانه کرونا

و ممنوع بودن و اسپری فلفل پاشیدن به صورت دختران ، به بهانه آماده نبودن زیرساختهاست

چطور زیر ساختها برای مطامع و اهداف میدان مهیاست
ولی برای مردم عادی نه ؟؟؟

این تبعیضها هر جای کشور ، به یک شکلی ،مردم رو شکنجه میده ،
که حاصل اون قاتلان ملعونی مثل عبدالباقی و خاوری و طبری و همدستان او هستند که ، بدون مجوز هر کاری میکنند
ولی مردم عادی برای یک نانو اون کارها باید روزها و ماهها معطل مجوز باشند

تبعیض بیداد میکند و عدم ورود دختران و زنان بعنوان ۵۰ درصد جمعیت این کشور ، نمونه کوچک و بارز آن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
انصافا اینا منفی دادن اصلا غیر نظر خودشون چیز دیگه ای رو حداقل نگاه نمیکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
خب عزیز من اینم تبعیضه! چرا برای خواندن شعر میشه رفت ورزشگاه ولی برای دیدن فوتبال نه؟! مگه نمیگفتن زیرساختها برای امدن خانمها به ورزشگاه وجود نداره؟ پس چرا واسه شعر خوندن زیر ساختها مشکل ندارن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
در جواب به ناشناس ۰۱/۳۵
نمیدونم کی هستی ولی میدونم سواد فرهنگی و اجتماعی اصلا نداری
تو یک داعشی و تو گروه طالبان هستی مطمن هستم کلا باید در منفی ۵ امین آباد بستری کنن امثال تو را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
113
212
دقیقا
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
دقیقاً
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
همیشه توجیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
61
174
دوستان عزیزی که دارید درباره رفتن یا نرفتن زنان به ورزشگاه نظر می دین

دقت کنید که این مطلب درباره این موضوع نیست و مثال های جدی تری از احساس تبعیض رو آورده و اصلا بحثش موضوع تبعیضه.

حالا خوبه خود سایت با رنگ متفاوت اینو متذکر شده

****** لطفا بحث رو منحرف نکنید
رضا ن.
Germany
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
60
249
واقعا توی ایران معیارهای عجیب و غریبی هست که اصلا مناسب زمانه امروزی ما نمیتوانند باشند مثل همین تبعیص جنسیتی علیه زنان محترم ایرانی آنهم برسر تماشای یک بازی فوتبال در استادیوم که ممنوعش میکنند! به دنبال جملات معقولانه جناب محمدی باید افزود که تبعیض قائل شدن آغاز بی عدالتی هم هست و هیچ چیزی تلخ ترین از بی عدالتی نیست که تولید خشم و طغیان میکند و باعث قهر عاطفی شهروند از مسئولین حکومتی میشود و فاصله گرفتن از حس تعلق داشتن به جامعه ای بنام ایران! در حالیکه همه حکومتها یا دولتها سعی میکنند کاری بکنند که شهروندان از عملکرد حکومت و دولت راضی باشند ولی در ایران گویا برعکس است و اصلا مهم نیست که شهروند چه نظر یا حسی نسبت به کار حکومت یا دولت داشته باشد...ساختار حکومتی بر مبنای دمکراسی نباشد ضعفهای زیادی در سطوح مختلف جامعه دیده میشود از شفاف نبودن مهندسی یک ساختمان گرفته تا قوانین تبعیض جنسیتی علیه زنان. در ضمن جناب محمدی بجای اینکه مسئول حکومتی این توئیت معقولانه را قاب بکند، میتواند سرلوحه عملکردش بهتر این جمله باشد: آنچه را به خود نمی پسندی، به دیگران هم مپسند! این یعنی پایان تبعیض و بی عدالتی که تلخی میآورد! از قدیم میگفتند احترام بگذار، تا احترام ببینی!
عاشق امام زمان (عج)
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
77
376
سلام
من در استادیوم آزادی در مراسم سلام فرمانده به همراه خانواده شرکت کردم. همه زیر ساخت ها از جمله دستشویی ویژه خانم ها هم بود. فضا هم آنقدر وسیع بود که بتونن جایگاه خانم ها و خانواده ها رو مجزا کنن.

ضمنا اگه خانواده ها برن ورزشگاه ، دیگه این فحش ها هم داده نمی شه . چون آقایون معمولا حرمت خانواده رو نگه می دارن و خودشون اونایی که حرمت نگه نمی دارن رو کنترل می کنن.

اصلا یکی از علل غیراخلاقی شدن محیط استادیوم ها، همین فضای صرفا مردانه و مجردی است.
ناشناس
Canada
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
58
246
تقسیم مردم به دو گروه
پاسخ ها
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
آفرین بر شما... عالی بود..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
187
243
چرا کمی فکر نمی کنید . وقتی در ورزشگاه خانواده ها حضور داشته باشند قطعا فضا امن تر و مناسب تر خواهد بود و فحاشی انجام نمی شود ولی وقتی فوتبال برگزار میشه به حدی فحاشی و بی ادبی در حین برگزاری اتفاق می افتد که مطمئنا دختران ایران نمی پسندد و احساس امنیت نمی کنند این عدم حضور برای حفظ کرامت بانوان است و ربطی به درجه چند و.... فقط کافیه در مورد جو ورزشگاه هنگام فوتبال از کسانی که در ورزشگاه حضور داشتند سوال کنید تا به راحتی متوجه شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
خودتان می گویید وقتی در ورزشگاه خانواده ها حضور داشته باشند فضا امن تر و مناسب تر خواهد بود و بعد می گویید که عدم حضور برای حفظ کرامت بانوان است ؟
Mehdi
Canada
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
67
37
چرا خانم ها باید برن ورزشگاه ؟ میدونید بیش از نیمی از جمعیت ایران خانمها هستند و اکر دولت چنین کاری کند خیلی از مردم و اعتراض ها را آرام کرده پس نباید اجازه داد خانمها به ورزشگاه بروند چون موج نارضایتی کمتر خواهد شد دولت داره خیلی خوب عمل میکنه یه خسته نباشبد به مسئولین محترم و زحمتکش
فریبرز
China
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
17
31
“در عالم تجارت، بسیاری از کاسبان و تاجران، از این که عده ای رانت های اقتصادی دارند و واردات و صادرات دراختیارشان است “ دقیقا دعوای من با اتاق بازرگانی شانگهای همین بود ، منو تهدید بخورد کردن دندانها کردند ، و گفتند میخوای ادای اپوزوسیون در بیاری !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
16
43
عالی بودجوابی ندارندبدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
22
104
ای بابا توی این کشور از موقع به دنیا اومدن تا موقع مردن توی تبعیض هستی!
جواد آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
30
101
چرا به خواننده دیگری اجازه نمی دهند در استادیوم آزادی بخواند حتی همایون شجریان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
22
74
دلار چند شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه اینها برای انحراف از مسئله اصلی است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
15
55
واقعا مردم گناه دارن اونا به شادی و برنامه های تفریحی و سرگرم کننده نیاز دارن.
کسی بفکر نیست نمیدونم، چرا؟
قبل از کرونا یه برنامه پیاده روی خانوادگی بزرگ با جوایز قرعه کشی بود اینم حذف شده مدتها است اصلا کسی یادش نیست ...
این کارها مدیریت میخاد نه محدودیت ، حضور خانم ها تو استادیوم و فضاهای ورزشی مشکلی نداره که...
فقط خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
85
28
این مثل این میمونه که یه خونه دو طبقه داشته باشی و یه دونه دختر هم داشته باشی بابات به املاکی بگه برا طبقه بالا فقط به خونواده اجاره میدم بعد شما شاکی بشی که چه فرقی می‌کنه خونواده باشه یا پسر مجرد
عزیزم صاحب خونه صلاح تو رو میخواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
18
65
دقیقا تبعیض و بی عدالتی و فاصله طبقاتی و فقر و فساد عقده ایجاد می کنه ولی متاسفانه مسئولان مملکت کار خودشون را می کنند و کاری به این کارا ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
27
30
چون کل کشور واس ماست...
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
16
56
زنده باد شیردلان حقیقت گو ❤️
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
16
35
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
15
48
واقعان ک حرف حق جوابی نداره افرین ک معنای این دختر خانم خوب فهمیدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
17
65
یه طرف استادیوم را به خانما اختصاص بدین این جا که طالبان نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
20
79
سلام
من هم به عنوان یک شهروند که پدر یک دختر هم هستم از این تبعیض رنج می برم و برای همدردی با دخترم تصمیم گرفتم تا وقتی اجازه حضور به خانمها در استادیوم داده نشه من هم به استادیوم نرم....واقعن نمیتونم بدون دخترم به استادیوم برم و بعد به چشم های اون نگاه کنم.حضور بانوان در استادیم حق مسلم اونهاست.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
16
25
آقا من میگم یه کاری کنید وقتی دربی میشه یک ۲قسمت کنید دو بعد هر دو قسمت رو دوباره نصف کنید یعنی ۴قسمت ۱قسمت آقایان پرسپولیسی ۱قسمت بانوان پرسپولیسی اون ور هم همینطور ۱قسمت بانوان استقلالی و یک قسمت آقایان استقلالی اگر بتوان استقلالی جاشون پر نشد نیازی نیست آقایان پر کنند باید خالی بمونه چون اون سهم خانم هاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
11
45
مشکل من بیشتر این هست که دیگه نمیتونم یه حلب روغن ۴۰۰هزاری بخرم ، اخه منی که ماهی ۵میلیون دارم و اجاره نشینم هستم از کجا بیارم حلب روغن بخرم دیگه با ۵میلیون الی ۶میلیدن درامد و صدتا خرج دیگه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
70
41
به نظر من خیلیا با باباشون نمیرن
با غریبها میرن بعد بلا سرشون میاد
اون موقع میگن نظام مقصره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
55
51
به فرض که زیر ساخت ها فراهم شد، به فرض که دستشویی مخصوص بانوان و جایگاه مناسبشون بود، به فرض محال که این جماعت بد دهن به خاطر بانوان جلوی دهنشون رو گرفتن، ولی اون حیوانات انسان نمایی که توی ورزشگاه سنگ پرت میکنن و به تماشاگرانی دیگه و حتی داور و بازیکنا سنگ میزنن چی؟ اینا رو چجوری میشه جمعشون کرد؟ چجوری جرئت میکنید خانواده خودتونو بفرستید ورزشگاه با وجود یه همچین موجوداتی؟! اینا حتی بویی از انسانیت نبردن چه برسه به اینکه بخوان حرمت خانوما رو نگه دارن و به کرامتشون احترام بزارن!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
14
39
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
8
25
دقیقا چرا تا این فرق همین است دلیل ایجاد تفرقه و تنفر
هوشنگ‌صدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
12
46
با سلام بنده هم با حضور خانواده ها در استادیوم های ورزشی کاملا موافق هستم . تعصبات کور پسندیده نیست .به خاطر یک بی نماز نباید درب مسجد را بست .
بشیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
48
38
به اطلاع ساده دلانی که میفرمایند اگر خانواده به ورزشگاه برود فضا عوض میشود عرض کنم که متاسفانه اینطور نیست زیرا جو غالب ورزشگاه ها متاسفانه طوری است که خانواده اگر در آنجا حضور پیدا کند به علت شنیدن الفاظ رکیک شرمگین حضورش میشود. فرق است شرکت کردن در مراسمی که دعا و نیایش وجه غالب آن است و مراسمی که لمپن بازی و عدم رعایت اخلاقیات وجه غالب آن است. ما مردها که به ورزشگاه می‌رفتیم بسیاری از اوقات شرمنده بر می‌گشتیم وای به حال خانواده. در ورزشگاهی که اغلب در زمین بازی آن ورزشکاران به همدیگر فحش و ناسزا میگویند و بسیاری از اوقات کار به نزاع و ... ختم میشود بعید است بتوان فضای سالمی از آن انتظار داشت که امنیت خانواده را تضمین کند.
حال با این شرایط اگر دوست دارید باز هم به چنین مکانی پا بگذارید بر خواسته خود پافشاری کنید ولی بدانید که چند سال بعد داستان می تو هنرپیشه ها اینجا نیز تکرار خواهد شد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
77
60
خب خانم شما هم برای سرود سلام فرمانده با پدرت می‌رفتی ورزشگاه
اگر جلوی ورودت رو می گرفتند بعد حق داشتی توییت بزنی و احساس شهروند درجه ۲ یا ۳ بکنی اما بدون اولاً اون خانم هم حتی با همراهی شوهرش برای دیدن فوتبال اجازه ورود به ورزشگاه رو نداره. ثانیاً درک تفاوت محتوایی این برنامه با مسابقات فوتبال خیلی سخت نیست. ثالثا این برنامه اگر در سالن تئاتر هم برگزار می شد باز یه ایرادی می گرفتید
. فی قلوبهم مرض
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
41
48
کی گفته دختران نمیتونند برن ورزشگاه آزادی فوتبال ببینند؟ خوبه چند تا مسابقه هم برگزار شد و رفتند وگرنه چی می گفتید؟ اگه منظورتون حضور مختلط هست که می دونید شرایط چنین چیزی در مسابقات فوتبال نیست مگه اینکه بیان و سه جایگاه تفکیکی بزارن .یکی جایگاه آقایان و یکی جایگاه خانمها و سومی جایگاه خانوادگی باشه. جایگاه خانوادگی موقع خرید اینترنتی بلیط براساس شماره ملی بصورت خانوادگی بلیط صادر کنه. این یک راهکار مناسبه به نظر من.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
63
36
خب تو هم می تونستی با بابات بری سرود حماسی بخونی.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
25
46
اگر واقعا" به ورزش علاقه مند است لطفا" بعضی وقت ها برای دیدن ورزش بانوان به ورزشگاه بروید تا مشمول ثواب آن هم بشوید
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
34
40
میدونی چرا برای اینکه قصد و هدف خیلی فرق میکنه یکی برا یه هدف والا میره و درخواست معنویشو ابراز میکنه یکی دیگه میخواد بده صرفا مسابقه ببینه که اتفاقاتی که توی ورزشگاه نیافته غیر قابل پیشبینی از شنیدن الفاظ رکیک بگیر تا تعرض ... التماس تفکر!
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
14
47
تبعیض یعنی انواع سهیمه ها. تبعیض یعنی انواع رانتها. تبعیض یعنی برای پیدا کردن کار و یا پیش بردن هر هدفی باید بدنبال پارتی و انواع راههای میانبر باشی، نه بالا بردن شایستگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
20
38
جوابش کاملا واضحه
محترمانه میشه گفت:
بدلیل سیاست یک بام و دو هوا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
16
30
سلام، منم به عنوان یه مرد کاملا موافقم... چه اشکالی داره، یه جای مخصوص و با امکانات کامل و درست و ویژه برای بانوان محترم ایرانی توی همه ورزشگاه ها و در همه رشته هااا خواسته ای به حق و به جا می‌باشد. انشاالله که موافقت بشه و تنها راهش پیگیری از طریق رهبری و مراجع تقلید و مجلس و غیره... امیدوارم بهترین تصمیم گرفته شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
62
43
رفتن تو و من فرق داره ، تو می ری بدن لخت و حرکات زشت یه سری فوتبالیست بی اخلاق رو که انواع و اقسام فحش ناموسی و غیر ناموسی رو مثل آب خوردن به هم دیگه می گن رو ببینی و شان تو که ممکن مورد اهانت شون قرار بگیری و قربانی هوا و هوس هاشون بشی تماشای این دلقک ها نیست ... ولی من می رم تا با فریادم برای اینکه ظلم به تو و امثال تو کنار بره برای فرج دعا کنم .
رضاپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
25
51
سلام
اگه این متن به مذاق عده ای خوش نمیاد خب مشخصه از کدوم دسته آمد. از طرفی این تلخی که از خواندن این مطلب احساس میکنند مزه ی حقیقته چون حقیقت همیشه تلخ بوده...
ناشناس
Norway
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
72
19
تبعیضی وجود ندارد.
ساره
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
31
46
همینه که هست، فکر کردی میذاریم دشنام بشنوی؟؟؟ کور خوندی یه جوری اسپری فلفل میزنیم تو صورتت که ورزشگاه رفتن یادت بره.
پی نوشت هم دو نکته:
۱. ما هر روز در خیابان و مراکز کاری بدتر از ابن فحش ها را می شنویم و همه مسئولین ساکتند.
۲. همین مردان غیرتمند و پاک در اجرای سلام فرمانده مگر ورزشگاه نمی روند، پس چرا نگرانشان هستید؟؟؟؟
مانلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
26
61
چطور زنان میتونن در کنار مردان در سینما حضور پیدا کنن.در مطب پزشک حضور پیدا کنن.در مرکز خرید حضور پیدا کنن.در آسانسور ، بقالی ، پارک و...
استادیوم نفرین شده که نیست.چی تو مغز مسئولان ماست؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
69
43
اینا رفتن سرود.میخونن مثل شما نیستن که برن سندلی بشکن لیزر بنداز تو چشم دروازه بان
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
77
43
بابا چرا نمی‌فهمید همانطور که نگاه به زنی که پوشش درستی ندارند حرام همانطور هم نگاه زن به مردی که پوشش درستی نداره مثل فوتبالیست ها از نزدیک حرام هست.
حجاب هم برای مردان صدق میکند هم زنان.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
13
45
پس برای فوتبال هم خانوادگی می اییم تا طبق گفته شما مردان حرمت نگه دارند و فحاشی نکنند در نتیجه بعد از ان خانمها راحت به همراه خانواده برای تماشای فوتبال می ایند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
43
42
من هم مخالف رفتن بانوان به استادیوم نیستم
جو در استادیوم در شأن شما نیست
چون بعضی از متعصبین فوتبال کلمات رکیک بکار میبرند
که درست نیست شما اونجا حضور داشته باشین
واگرنه از لحاظ دیگه مشکلی نیست
کوچه بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
4
15
اونوقت با این همه تبعیض برای خانمها درخواست میزبانی جام ملت‌های آسیا هم میدن آقایون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
16
5
چرایی این مطلب را خود اون دختر خانم باید کشف کند نه شمای نویسنده به خورد آو بدهید. خودش باید به این برسد که حضور در هر جایی وظیفه او هست یا نه؟ اگر به این نتیجه رسیده که حضورش الزامی است باید برای رسیدن به آن تلاش کند.
پرندگان مهاجر مهمان زمستانی تالاب هیرم اوز (فیلم) رونالدو: مشکل منچستریونایتد مربی نیست؛ آکواریوم مشکل دارد نه ماهی! مدیرعامل  کرمان موتور: تا سال ۱۴۰۷ هشت مدل خودرو جدید را به بازار عرضه می کنیم / ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاهی کرمان موتور آماده بهره برداریست اقدام خیرخواهانه دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن؛ پرداخت هزینه پاکسازی سواحل از نفت حاشیه‌های پخش اولین سریال مشترک تلویزیون و پلتفرم‌ها فامیل دور بشار اسد: او ما را فریب داد/ من کسی را شکنجه نکرده ام، فقط دو تا سیلی می زدم و رهایشان می کردم! رویای بزرگ الهلال؛ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها با فن دایک خواص شگفت‌انگیز یک میوه ناشناخته (فیلم) پرند شهرستان می‌شود مهارت آشپز چینی در برش زدن و تهیه غذا با ماهی تن غول پیکر (فیلم) توصیه هوش مصنوعی به بارسلونا؛ جذب مدافع لورکوزن برای استحکام خط دفاعی واکنش رضا کیانیان به ممنوع الپروازی ترانه علیدوستی (عکس) پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستان برای وینیسیوس؛ آیا رئال کوتاه می‌آید؟ بازگشت مردان آهنین به تلویزیون؛ تاثیر مثبت بر ورزش همگانی توصیه رخشان بنی‌اعتماد به دیدن فیلم «علت مرگ: نامعلوم» ؛ هوایی بس تازه در غربت سینمای اجتماعی