۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۹-۰۳-۱۴۰۱
کد ۸۴۵۰۳۶
انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۹-۰۳-۱۴۰۱

تبادل زندانی بین اوکراین و روسیه

تبادل زندانی بین اوکراین و روسیه
در گزارش وزارت دفاع اوکراین هیچ اشاره ای به هویت زندانیان روسی نشده است و مشخص نیست که آیا آنان نظامی و یا غیرنظامی بوده اند.

اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین شنبه شب از انجام تبادل زندانیان میان کی یف و مسکو خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که در تاریخ 18 ژوئن (28 خرداد) پنج فرد اوکراینی اسیر شده در ازای پنج فرد روس اسیر شده به اوکراین بازگردانده شدند.

براساس این گزارش، چهار نفر از غیرنظامیان آزاد شده اوکراینی در جریان درگیری در منطقه کی یف به اسارت درآمدند.

در گزارش وزارت دفاع اوکراین هیچ اشاره ای به هویت زندانیان روسی نشده است و مشخص نیست که آیا آنان نظامی و یا غیرنظامی بوده اند.

پیش از این کارل نهمر صدراعظم اتریش در اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آماده است تا درباره مبادله زندانیان با اوکراین گفت و گو کند.

صدراعظم اتریش هفتم خرداد ماه گفت که مسکو به تعهدات خود در زمینه تحویل گاز طبیعی عمل خواهد کرد و آماده است تا در مورد مبادله زندانیان با اوکراین گفتگو کند.

از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) تا کنون شش مرحله تبادل زندانیان بین اوکراین و روسیه انجام شده است.

ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی