۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱-۰۴-۱۴۰۱
کد ۸۴۸۶۰۹
انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱-۰۴-۱۴۰۱

آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد و ریحانه/ تقاضای نقض منع تعقیب مسوولان سفر و محاکمه آنان

آخرین وضعیت پرونده قضایی مهشاد و ریحانه/ تقاضای نقض منع تعقیب مسوولان سفر و محاکمه آنان
وکیل پرونده: انتخاب نوع وسیله نقلیه نامناسب یکی از تقصیرهای مسوولان سفر است. در این شرایط علاوه بر راننده ، مسوولان سفر مقصر هستند بنابراین تقاضای نقض منع تعقیب مسوولان سفر و محاکمه آنان و راننده را ارایه دادیم.

محمد داسمه که در دومین جلسه رسیدگی به پرونده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست، از طرف خبرنگاران مصدوم و با اخذ توکیل از وکلای اولیاء دم از اولیاء دم هم دفاع کرد، گفت: در این جلسه خواستار محاکمه مسوولان سفر علاوه بر راننده شدیم و ظرف چند روز آینده رای صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا ۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در جاده نقده مهشاد کریمی - خبرنگار ایسنا- و ریحانه یاسینی -خبرنگار ایرنا- جان خود را از دست دادند و ۲۱ خبرنگار و عکاس دیگر مجروح شدند. بر اساس آخرین اعلام کارشناسان قوه قضائیه راننده به عنوان مقصر صد در صدی این حادثه شناخته شده است.

محمد داسمه در گفت و گو با ایسنا افزود: جلسه دوم پرونده اتوبوس خبرنگاران در محاکم کیفری دو ارومیه امروز (۲۱ تیرماه) با حضور پدر مرحوم مهشاد کریمی، برخی خبرنگاران شاکی، هیات کارشناسی و راننده اتوبوس خبرنگاران برگزار شد. در این دادگاه به نظریه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور استناد کردیم که رییس کمیسیون عمران مجلس طی مکاتبه‌ای آن را برای مرجع قضایی فرستاده بود.

وی افزود: بر اساس نظریه، اتوبوس با هندسه جاده همخوانی نداشت چراکه جاده روستایی و درجه ۲ بود و باید از وسیله نقلیه سبک برای تردد در این جاده استفاده می‌شد بنابراین انتخاب نوع وسیله نقلیه نامناسب یکی از تقصیرهای مسوولان سفر است. در این شرایط علاوه بر راننده ، مسوولان سفر مقصر هستند بنابراین تقاضای نقض منع تعقیب مسوولان سفر و محاکمه آنان و راننده را ارایه دادیم.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: در جلسه امروز صورتجلسه‌ای از جانشین پلیس راهور کشور و مسوولان ارشد نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ارایه کردیم که در آن اعلام شده است که علاوه بر راننده، مسوولان سفر هم مقصر هستند.

داسمه در پایان گفت: رای دادگاه به احتمال زیاد ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

ارسال به دوستان
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند