۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۹-۰۴-۱۴۰۱
کد ۸۴۹۶۴۰
انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۹-۰۴-۱۴۰۱

اختلالات اضطرابی از والدین به کودک منتقل می شود

اختلالات اضطرابی از والدین به کودک منتقل می شود
محققان کانادایی می گویند اضطراب و نگرانی مادر و پدر می تواند به فرزند منتقل شود.

«باربارا پاولووا»، یکی از نویسندگان این مطالعه از مرکز سلامتت هالیفکس کانادا، می‌گوید: «کودکان ممکن است رفتارهای اضطرابی را در صورتی که توسط والدین همجنس شأن نشان داده شود، یاد بگیرند یعنی پسران رفتار پدرشان را یاد می‌گیرند و دختران رفتار مادرشان را یاد می‌گیرند.»

پاولوا گفت: «نتایج حاکی از آن است که کودکان رفتارهای مضطربانه را از والدین خود می‌آموزند و این بدان معناست که انتقال اضطراب از والدین به فرزندان قابل پیشگیری است.»

برای این مطالعه، پاولوا و همکارانش به چگونگی انتقال اضطراب از والدین به کودکان همجنس شأن در میان ۳۹۸ کودک از ۲۲۱ مادر و ۲۳۷ پدر پرداختند. نتیجه این بود که مادران مضطرب بیشتر دخترانی مضطرب دارند و پدران مضطرب پسران مضطرب تری دارند.

پاولووا گفت: «از آنجایی که کودکان تقریباً به یک اندازه ژنتیک را از مادر و پدرشان به ارث می‌گیرند، یافته‌های ما نشان می‌دهد که نقش عوامل محیطی ممکن است به‌ویژه در انتقال اضطراب قوی باشد.»

به گفته محققان، اختلالات اضطرابی بسیار شایع هستند و با افسردگی، اُفت تحصیلی، سو مصرف مواد و خودکشی مرتبط هستند.

پاولووا پیشنهاد کرد: «والدین باید در مورد اضطراب شأن، نه تنها برای سلامتی خود، بلکه برای سلامت فرزندانشان نیز کمک بگیرند. رفتار شجاعانه را برای فرزندان خود الگوبرداری کنند و به آرامی آنها را تشویق کنند تا با موقعیت‌هایی که ممکن است اضطراب آور باشد، روبرو شوند.»

منبع:  مهر

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر