۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۵۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۱-۰۵-۱۴۰۱
کد ۸۵۰۱۳۷
انتشار: ۱۷:۳۹ - ۰۱-۰۵-۱۴۰۱

هیئت نظارت بر مطبوعات، مرجع صدور مجوز فعالیتِ رسانه‌های کشور است

هیئت نظارت بر مطبوعات، مرجع صدور مجوز فعالیتِ رسانه‌های کشور است
علاقه مندان و گردانندگان نشریات و سایت‌های خبری بدون پروانه فعالیت می‌توانند نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز در سامانه جامع رسانه‌ها به نشانی الکترونیکی: e-rasaneh.ir اقدام کنند.

​دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات، مرجع صدور مجوز فعالیت‌های رسانه‌ای در قالب‌های مختلف نوشتار، صدا و تصویر است.

به گزارش ایرنا؛ سیدعلاالدین ظهوریان، دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات با تاکید و اشاره به نص صریح قانون مطبوعات افزود: هیئت نظارت بر مطبوعات مرجع رسیدگی به درخواست صدور پروانه و اخذ مجوز فعالیت انواع رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات و تشخیص صلاحیت متقاضیان و مدیران مسوول است.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: تمامی رسانه های دارای مجوز کشور بر اساس ماده یک این قانون مجاز به انتشار مستمر انواع خبر، تحلیل، مصاحبه و گزارش در قالب‌های مختلف نوشتار، صدا و تصویر هستند.

وی ادامه داد: به اهتمام و تمرکز این هیئت برای ساماندهی سایت‌های خبری فاقد پروانه فعالیت اشاره کرد و گفت، این دبیرخانه آماده است تا در اسرع وقت نسبت به ساماندهی رسانه های بدون مجوز که تاکنون موفق به ثبت درخواست نشده اند اقدام لازم را به‌عمل آورد.

ظهوریان افزود: مجوز این نشریات الکترونیکی تحت عنوان پایگاه خبری صادر شده و از حمایت ها و پشتوانه های قانونی از جمله قانون مطبوعات بهره مند خواهد بود.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: در این راستا پس از چند نوبت دعوت گسترده از مدیران سایت‌های خبری فاقد مجوز فعالیت، درخواست‌های بسیاری به این دبیرخانه واصل شد که با اولویت و کمترین تشریفات معمول و مطول اداری در دستور کار هیئت نظارت بر مطبوعات قرار گرفت و در راستای صیانت از حقوق عامه و بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری معتبر و جلوگیری از هر گونه سواستفاده از نام رسانه های دارای مجوز، به تمامی واجدین شرایط، مطابق قانون، پروانه فعالیت پایگاه خبری اعطا گردید.

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات یادآور شد: علاقه مندان و گردانندگان نشریات و سایت‌های خبری بدون پروانه فعالیت می‌توانند نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز در سامانه جامع رسانه‌ها به نشانی الکترونیکی: e-rasaneh.ir اقدام کنند.

ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!