۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۲-۰۵-۱۴۰۱
کد ۸۵۳۲۰۹
انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۲-۰۵-۱۴۰۱

کارشناسان: سرعت ذوب یخ‌های قطب جنوب فراتر از حد انتظار است

کارشناسان: سرعت ذوب یخ‌های قطب جنوب فراتر از حد انتظار است
بررسی و مطالعات کارشناسان مؤسسه فناوری کالیفرنیا نشان می‌دهد گرم شدن آب اقیانوس‌ها و برخورد این آب‌های گرم به لبه‌ کوههای یخی که به اصطلاح «قفسه‌های یخی» نامیده می‌شوند، سرعت ذوب یخ‌ها را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از پیش‌بینی‌های قبلی مدل‌های آب و هوایی جهانی بیشتر کرده‌ است.
داده های مطالعه تحقیقی جدیدی که در مجله Science Advances منتشر شد نشان می دهد که لایه‌های یخی قطب جنوب با سرعتی بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد در حال ذوب شدن هستند.
 
به گزارش ایسنا، بررسی و مطالعات کارشناسان مؤسسه فناوری کالیفرنیا نشان می‌دهد گرم شدن آب اقیانوس‌ها و برخورد این آب‌های گرم به لبه‌ کوههای یخی که به اصطلاح «قفسه‌های یخی» نامیده می‌شوند، سرعت ذوب یخ‌ها را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از پیش‌بینی‌های قبلی مدل‌های آب و هوایی جهانی بیشتر کرده‌ است.
 
به گفته کارشناسان «قفسه‌های یخی» که می‌توانند صدها متر ضخامت داشته باشند، به عنوان یک دیوار محافظ برای یخ‌های سرزمین اصلی عمل کرده و از جاری شدن کل صفحه یخی به اقیانوس جلوگیری می‌کنند.
 
به گزارش newswise، محققان اعلام کردند که با افزایش ذوب یخ‌ها در شمال و جنوب کره زمین ارتفاع آب اقیانوس‌ها نیز افزایش یافته که این رخداد می تواند تغییرات جبران ناپذیری در جغرافیای سرزمینی ایجاد کند. تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای زمین مهمترین علت افزایش میزان ذوب یخ‌های قطبی است.
ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان