۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۷-۰۷-۱۴۰۱
کد ۸۶۲۵۶۹
انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۷-۰۷-۱۴۰۱

سایپا : شاهین اتوماتیک اردیبهشت سال آینده روانه بازار می شود / اعلام تفاوت های آپشن شاهین اتوماتیک با نوع دنده ای

سایپا : شاهین اتوماتیک اردیبهشت سال آینده روانه بازار می شود / اعلام  تفاوت های آپشن شاهین اتوماتیک با نوع دنده ای
در این خودرو آپشن هایی مثل دستگیره ها، جلو پنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود.

معاون فنی و مهندسی گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه شاهین اولین محصول خروجی از پلتفرم SP100 است گفت: با بررسی های انجام شده حدود 40 درصد مشتریان متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده و رضایت مناسبی از این خودروها وجود دارد لذا طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مراحل عمده کار انجام شده است.

به گزارش عصر ایران مهدی پازوکی با اشاره به طراحی و تولید خودرو شاهین گفت: شرکت های خودروساز برای گذر از مشکلات کیفیتی، قیمت گذاری و تامین قطعات چاره ای ندارند جز طراحی محصولات جدید و شرکت سایپا هم در این زمینه اقدام کرده است.

او افزود: طراحی اولیه بر اساس یک مگاپلتفرم صورت گرفته بدین معنا که در رده های مختلف بر روی این پلتفرم، خودروهای کلاس مختلف تولید شود و با تغییرات در ابعاد کفی و اوور هنگ های خودرو بتوان خودرو در کلاس B  و C  و در تیپ های سدان، ‌هاچ بک و کراس اوور تولید شود، لذا دو پلتفرم SP100  و  SP0 از این مگاپلتفرم تعریف شده است.

پازوکی تصریح کرد: با این شرایط خودرو شاهین تولید و تست های مختلف ایمنی و تصادف را با موفقیت گذراند و نتیجه آن در تصادفاتی که این خودرو تاکنون داشته و در رسانه ها منعکس شده به نحوی است که خوشبختانه از استحکام خوبی برخوردار بوده و یکی از دلایل علاقمندی به خرید این خودرو ایمن بودن آن است.

وی در مورد تولید شاهین اتوماتیک هم گفت : خودروهای اتوماتیک از لحاظ امکانات، آسایش داخلی و آپشن های مختلف تنوع مناسبی دارند و باوجودی که به دلیل تحریم ها بخشی از تنوع آپشن خودروهای لوکس محدود شد ولی خوشبختانه توانستیم در این خودرو تمایز ظاهری ایجاد کنیم.

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا گفت: در این خودرو آپشن هایی مثل دستگیره ها، جلو پنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود. شرکت تولید کننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازارهای جهانی حضوری فعال دارد.

پازوکی تاکید کرد: تست های صحه گذاری محصول انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال تمامی تست ها و فرآیند شماره گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمان بندی عرضه محصول از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز شود.

سایپا : شاهین اتوماتیک اردیبهشت سال آینده روانه بازار می شود / اعلام  تفاوت های آپشن شاهین اتوماتیک با نوع دنده ای

برای شاهین 12 پروژه بهبود در زنجیره تامین و تولید طراحی و اجرا شد

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا در خصوص بهبودهایی که در محصول شاهین انجام شده گفت: پس از عرضه خودرو شاهین به بازار و در بازخوردهایی که از این محصول از طرف مشتری دریافت شد، نیاز خودرو به انجام

وی  افزود: یکی از اصلی ترین پروژه هایی که در خصوص خودرو شاهین تعریف و اجرا شد در مورد صدای توربو شارژ بود که اصلاح شد. توربوشارژ یک ساختار مکانیکی است که تولید صدا دارد و باید از انتقال صدا به داخل کابین جلوگیری شود. بر این اساس نزدیک به 24 قطعه عایق طراحی و اصلاح شد و خوشبختانه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته استفاده از عایق صدا در این خودرو اجرایی شده و برای مشتریان رضایت کاملا ایجاد شده است و در فرایند عملیاتی خدمات پس از فروش نیز این طرح وارد شده تا برای خودروهایی که در گذشته تولید شده است مشکل صدا برطرف شود.

پازوکی گفت: علاوه بر این در سیستم خنک کاری خودرو هم پروژه ای تعریف شد. با توجه به اینکه در کشور اقلیم های مختلفی وجود دارد و اختلاف دما در دو نقطه کشور بیش از 40 درجه است و خودرو تحت بار کامل در مناطق گرمسیر با مشکل خنک کاری روبرو بود و از طرفی موتور توربوشارژ چگالی گرمایی بالاتری دارد و انتقال حرارت نسبت به موتورهای تنفس طبیعی بالاتر است، لذا برای رفع مشکل سیستم خنک کاری خودرو، مورد بازنگری قرار گرفت.

اوی افزود: بر همین اساس رادیاتور دو ردیفه طراحی شد که این رادیاتور در شرایط سخت پاسخگوی خنک کاری خودرو است. این رادیاتور در ابتدا برای خودرو شاهین اتوماتیک طراحی شد و با توجه به ایجاد شرایط مناسب، برای شاهین معمولی نیز مورد استفاده قرار گرفته است .

 معاون فنی و مهندسی گروه سایپا ادامه داد: در خصوص موتور خودرو شاهین و با توجه به بررسی هایی که انجام شده عملکرد بیرونی برای مشتریان مورد بررسی قرار گرفته و نارضایتی از عملکرد آن وجود ندارد چرا که موتور ویژگی هایی مورد نظر خودرو شاهین را برآورده می کند.

او در خصوص قوای محرکه محصولات گروه سایپا گفت: در سایپا سیتروئن خط موتور EC5 نصب و در مراحل راه اندازی بود که با شروع تحریم ها و ترک شرکت سیتروئن، سایپا برنامه احیا این موتور را آماده و در خط تولیدِ موتور شرکت مگاموتور که موتور خودروهای رنو در آنجا تولید می شد این موتور آماده تولید است. این موتور بر روی خودروهای محصولات روز گروه پژوسیتروئن و همچنین خودروهای داخلی پژو 2008،C3  سیتروئن و تارا فعال است.

موتور ME16 سایپا برای خودرو شاهین دستی و اتوماتیک عرضه خواهد شد

معاون فنی و مهندسی گروه سایپا گفت: این موتور دارای 16 سوپاپ و به نام موتور ME16 معرفی شده است و تا نیمه دوم 1401 برای خودرو شاهین دستی و اتوماتیک CVT و در پروژه P90 استفاده می شود.

او در پایان گفت: علاوه بر این پروژه تیپ دیگری از خودرو شاهین با عنوان شاهین پلاس با موتور ME16 و گیربکس شش سرعته اتوماتیک تعریف شده و فعالیت های کالیبراسیون آن در حال انجام است و در نیمه اول سال 1402 عرضه خواهد شد.

ارسال به دوستان
عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان