۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۲۶۹۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸-۰۷-۱۴۰۱
کد ۸۶۲۶۹۴
انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸-۰۷-۱۴۰۱

نماینده مجلس، بنزما، حجاب و صور قبیحه

نماینده مجلس، بنزما، حجاب و صور قبیحه
این روحانی اهل سیاست از خود نپرسیده است که وسط مراسم اهدای توپ طلا، چرا باید از کریم بنزما بپرسند که نظر او در مورد اتفاقات ایران چیست؟ و او هم نه بردارد و نه بگذار و بگوید که « حجاب اصل و اساس اسلام است»!

عصر ایران؛ مصطفی داننده- حجت الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس  در تذکر شفاهی گفت: «کریم بنزما چند شب پیش توپ طلا گرفت و از وی درباره اغتشاشات ایران سوال پرسیدند که وی گفت حجاب اصل و اساس اسلام است. بنابراین همه ما باید در اظهارات خود دقت کافی کنیم.»

این نماینده مجلس که در دوره هشتم هم در پارلمان حضور داشته، فریب فیک‌نیوزها را خورده است و با اعتماد به نفس تمام در مورد اظهار نظر مهاجم مسلمان تیم رئال مادرید و تیم ملی فرانسه درباره حجاب و ایران، نطق می‌کند. 

نمی‌دانم این روحانی اهل سیاست از خود نپرسیده است که وسط مراسم اهدای توپ طلا، چرا باید از کریم بنزما بپرسند که نظر او در مورد اتفاقات ایران چیست؟ و او هم نه بردارد و نه بگذار و بگوید که « حجاب اصل و اساس اسلام است»!

اگر به حاج آقا عکس‌های این فوتبالیست با همسرش را همان شب یا در ساحل‌ و لب استخر نشان می‌دادند، می‌گفت این صور قبیحه چیست که به ما نشان می‌دهند؟

مسئله مهم اما برای ما این است که موسوی با این میزان عدم شناخت و تشخیص خبرهای راست و دروغ، در مجلس برای مردم تصمیم می‌گیرد. 

از کجا معلوم در این سال‌ها، برخی این چنین خبرهای غیر واقعی را به نمایندگانی مثل جناب موسوی قالب نکرده باشند؟

نگرانی وقتی بیشتر می‌شود که آدم متوجه می‌شود چنین افرادی با کم‌ترین میزان شناخت از فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، به دنبال طرح‌هایی مثل صیانت هستند. معلوم نیست چه چیزهایی به آن‌ها نشان داده شده است که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان شیطان بزرگ یاد می‌کنند.

درد بزرگ‌تر هم هست که هیچ‌کدام از نمایندگانی که در آن جلسه حضور داشتند هم به این نطق و خبر اشتباهی که در آن خوانده، واکنش نشان ندادند.حتی شاید برخی از آنها با شنیدن این موضع انقلابی از سوی کریم بنزمای فرانسوی، ذوق هم کرده باشند و با خود می‌گفتند کاش چند شعار هم می‌دادیم.

نکته جالب اینجاست که این آقایان و خانم‌ها در عصری که به راحتی و با یک کلیک می‌شود به اخبار دسترسی پیدا کرد، با اعتماد به نفس چنین خبرهایی را می‌خوانند. 

البته برخی از نمایندگان مجلس و حتی وزرا و اعضای دولت، اعتماد بسیاری به نزدیکان خود دارند و هر خبری آنها می‌دهند برای‌شان وحی منزل است و دیگر به دنبال صحت و سقم آن نیستند. احتمالا موسوی هم گرفتار همین اعتماد شده است. اعتمادی که اعتبار یک نماینده را زیر سوال می‌برد. 

بهتر است از این به بعد هم اهالی سیاست و هم مردم، قبل از اینکه خبری را پخش کنند از صحت آن مطلع شوند. پیدا کردن اصل خبر هم کار سختی نیست و با یک سرچ ساده می‌شود به اصل خبر رسید.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۷۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
12
262
از کوزه همان تراود که دراوست!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
10
247
درد ما یکی دوتا نیست
ارسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
8
287
اتفاقا‌ یک نفر از بنزما پرسید نظرتان راجع به پیکان چیست . گفت ماشین خوبی است خداوند بشما ببخشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
11
298
اصلا گیریم که خبر فیک هم نباشه نظر ی شخص مثل کریم بنزما چه اهمیتی برای ما ملت ایران باید داشته باشه؟؟!!اصلا ایشون چکاره هستند که نظرشون بشه مرجع رجوع یک ملت؟؟!!اینقدر نمایندگان و مسئولان این مملکت دچار تزلزل شخصیت و عدم اعتماد بنفس هستند که عکس العمل فلان خواننده یا بازیگر هالیوودی براشون قبله آماله یادمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
295
74
چه خوب که آقای داننده!! قبول داره که به راحتی و با یک کلیک می‌شود به اخبار موثق و صحیح دسترسی پیدا کرد ...

کاش در مورد اظهار نظر همه آقایون و هنرمندان و سلبریتی ها که هر دروغی و هر خبر جرتی رو استوری می کنند و فالوور جمع می کنند و جامعه رو به اغتشاش می کشند به همین اندازه حساس می شد و همه اونا رو به این کار دعوت می کرد ...
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
20
227
فقط عصبی می شویم و غصه می خوریم و به بختمان لعنت می فرستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
9
228
وأي به حال اين مملكت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
12
291
شعار احتمالي نمايندگان محترم شنونده در مجلس ،
كريم انقلابي ، تو نور چشم مايي
كريم انقلابي ، بيا بجاي دايي
...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
10
281
سرنوشت میلیون ها ایرانی دست امثال ایناست.طنز تلخ تاریخی برای ایران
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
17
236
علی دایی در خصوص یک مسئله اجتماعی استوری گذاشته و واکنش نشان داده، خبرگزاری قوه قضاییه بهش میگه مستندات رو بفرست.
آقای نماینده تو تریبون رسمی مجلس، مسایلی رو میگه که اساساً اشتباه هستند و ایشان به هدف بهره برداری سیاسی این موضوع رو بیان کرده. هیچ کسی ککش نمی گزه.

اگه چرت و پرپ گفتن آزاده، همه حق دارند چرت و پرت بگن اما نماینده مردم حق ندارد بگه. چرا؟ چون جایگاهی حقوقی داره و متعلق به خودش نیست.
اگه هم چرت و پرت گفتن ممنوع هست، ایشان باید قبل از همه مورد مواخذه قرار بگیرند.

یادتونه، جنگ آذربایجان و ارمنستان ؟ امام جمعه و مسئولین مذهبی استان چقدر سمت آذربایجان رو گرفتند. گفتند آذربایجان کشور مسلمان و برادر ماست. آخر سر آذربایجان با اسرائیل برادر از آب در اومد. این یعنی این عزیزان که این منبرها رو در اختیار دارند اطلاعات و شم سیاسی ظعیفی دارند و دارند و رویکرد اشتباهی دارند.
naser
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
8
215
پرونده ی اقای بنزما در سال 2009 رو هم بهشون نشون بدید که ارتباط غیر اخلاقی با دختر 16 ساله داشتند که دادگاهی هم شدند.
سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود