۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۵۷۶۷
تعداد نظرات: ۱۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۰-۰۸-۱۴۰۱
کد ۸۶۵۷۶۷
انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۰-۰۸-۱۴۰۱
نکاتی در استقبال از توضیح فرمانده نیروی انتظامی منطقه

پای‌کوبی و برخورد در پیاده‌راه زیبای رشت؛ «همکاری شهروندان» یا «دخالت لباس شخصی‌ها»؟

پای‌کوبی و برخورد در پیاده‌راه زیبای رشت؛ «همکاری شهروندان» یا «دخالت لباس شخصی‌ها»؟
لباس شخصی‌ها دخالت کردند یا نه؟ اگر آری، چرا فرمانده نیروی انتظامی از آنان با عناوین دیگر یاد می‌کند و اگر نه پس آن جماعت موتورسوار بدون لباس پلیس کی بودند؟


   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- توضیحات فرمانده نیروی انتظامی رشت در تکذیب ادعای کشته شدن یک دختر جوان در رقص و پای‌کوبی شامگاه پنج‌شنبه 19 آبان 1401 در پیاده‌راه زیبای رشت قابل تقدیر و امیدوار‌کننده است چون این خبر موجب نگرانی همراه با خشم و انزجار شده بود و می‌توانست سوژه‌ای به دست رسانه های فارسی زبان فرامرزی بدهد. جدای آنها هر چند پیام‌رسان‌ها فیلتر شده‌اند اما به خاطر آن‌که میلیون‌ها ایرانی کاربر آنها هستند خبر به سرعت پخش شد و شبانگاهان خواب از چشم خیلی‌ها ربود.


   فرمانده محترم پلیس در این باره این‌گونه توضیح داده است: «حوالی ساعت 7 شب، عده‌ای با پخش آهنگ و تشویق مردم برای رقص و پای‌کوبی در خیابان علم‌الهدای رشت [پیاده‌راه فرهنگی] با بر هم زدن نظم عمومی محل شدند و با هدایت عوامل بسیج و همکاری شهروندان، جمعیت، متفرق شد. اما در ازدحام تجمع پیاده‌راه فرهنگی رشت، دختری حدود 20 ساله از ناحیه سر دچار آسیب می‌شود که بلافاصله عوامل اورژانس او را برای مداوا به بیمارستان منتقل می‌کنند. نظر پزشک معالج و گفت‌و‌گوی این دختر جوان با کادر درمان و دوستان دانشگاهی در بیمارستان از خوب بودن وضع عمومی وی حکایت دارد.»

    پیاده‌راه زیبای رشت که میدان شهرداری را به سبزه میدان متصل می‌کند و قدیمی‌های رشت از آن به عنوان "شانزه‌لیزه" رشت یاد می‌کردند و        اکنون به عنوان خیابان علم‌الهدی شناخته می‌شود/ عکس برای معرفی مکان است و ربطی به تجمع شامگاه 19 آبان ندارد

پای‌کوبی در رشت؛ «همکاری شهروندان» یا «دخالت لباس شخصی‌ها»؟


   جا دارد از فرمانده محترم ضمن سپاس مجدد پرسیده شود:


  1. منظور ایشان از «همکاری شهروندان» آیا همان «دخالت لباس شخصی‌ها»‍‌ست؟ چون در خبرها آمده بود که جماعتی داشتند می‌زدند و می‌رقصیدند و عده‌ای آمدند و آنها را زدند تا پراکنده‌ کنند. این گزاره درست است یا نه؟


  2. آقای فرمانده پلیس اتهام جوانان شادی‌کننده و رقصنده را «‌بر هم زدن نظم عمومی» اعلام کرده‌‌اند. اگر واقعا «نظم عمومی» را بر هم زده بودند چطور همین «عموم» استقبال کرده بودند؟ مگر آن که دو جور «عموم» داشته باشیم: یک «عمومِ غیر خودی» و یک «عموم خودی‌» و عموم غیر‌خودی، نظم عموم خودی را بر هم زده باشند. 


  3. چنان که از نام «نیروی انتظامی» برمی‌آید وظیفۀ مصرح آن برقراری «نظم» است و کلمۀ «انتظامی» را هم از «نظم» گرفته‌اند. چرا نیروی انتظامی دخالت نکرده و دیگران «هدایت» کرده اند؟ از کی به دخالت می‌گویند هدایت؟ آیا هدایت قبلی کافی نبود؟


  اگر نظم را مختل کرده‌اند پلیس باید دخالت می‌کرد نه آن که دیگران هدایت کنند. ضمن آن که پلیس آموزش دیده و در حال خدمت است و کار خود را بلد است و بسیج هم سلسله مراتب و هویت تعریف شده دارد. سؤال مشخص این که اگر از آن لباس شخصی‌ها یکی زده بود و دختر مردم را هل داده بود و سر او به جدول کنار خیابان خورده بود چه کسی جواب‌گو بود؟ چرا به جای تقبیح دخالت لباس شخصی‌ها که اسباب دردسر خود پلیس هم می‌شود از همکاری شهروندان سخن می‌گویند؟ نکند عده‌ای شهروندند و گروهی شهروندتر؟ (به تعبیر جرج اورول در مزرعۀ حیوانات، همه با هم برابرند ولی عده ای برابرترند).


  4. البته از تهران نمی‌توان قضاوت کرد چه اتفاقی رخ داده و جنگ جاری هم جنگ روایت‌هاست. چه، یک طرف روایت سیمای جمهوری اسلامی است (متمایل به جبهۀ پایداری) و سوی دیگر روایت تلویزیون سیما ثابت اما به همین سخنان فرمانده محترم پلیس استناد می‌کنم که رسمیت دارد و در آن نه از شعار سخن گفته شده و نه از تخریب اموال عمومی نه آتش‌زدن بانک، نه عمامه برداشتن، نه توهین به مقدسات. فقط گفته‌اند "رقص و پای‌کوبی". آیا رقص و پای‌کوبی اختلال در نظم عمومی است؟ اگر آری، چنانچه تیم ملی فوتبال ایران ده دوازده روز دیگر در جام جهانی قطر،  انگلستان یا آمریکا را ببرد یا مثلا نتایجی کسب کند که برای اولین بار به مرحلۀ بعد صعود کند و ملت در خیابان شادی کنند آیا باز هم عده‌ای می‌ریزند و کتک می‌زنند به جرم پای‌کوبی یا در فقرۀ محتملِ پیش رو استثنائاً مُجاز است؟


  5. 20 سال پیش وقتی صدام حسین با حملۀ برق‌آسای آمریکا سقوط کرد و سرانجام ما هم از شر او -که بعد از 8 سال جنگ هم خلاص نشده بودیم- خلاص شدیم، در نشریه تیتر زدم: «سقوط صدام، شادی کنیم یا نه؟!»


  چون از یک طرف، جمهوری اسلامی دخالت آمریکا و جنگ را محکوم می‌کرد و از سوی دیگر صدام دشمن شناخته شدۀ ایران بود. درواقع  وضعیت پارادوکسیکال و تناقض‌مندی ایجاد شده بود. در آن 18 شب نوروز 1382 هر شب تلویزیون یک کارشناس غالبا گمنام یا تازه مکشوف را می‌آورد تا جنگ و در واقع حضور آمریکا در منطقه را محکوم کند و از سوی دیگر به خاطر حملات آمریکا و بریتانیا طی تنها 18 روز مهم‌ترین دشمن جمهوری اسلامی و مردم ایران ساقط و زمینه برای به قدرت رسیدن  شیعیان و کردها فراهم شده بود. قبل از جنگ هم سید محمد باقر حکیم در برنامۀ گفت‌وگوی خبری صراحتا از انتظار برای حملۀ آمریکا و ساقط شدن صدام سخن گفته بود و اندک زمانی بعد هم خود را به بغداد رساند هر چند نگذاشتند شهد آن را بچشد و ترور شد.


  از همه بامزه‌تر اما راه‌پیمایی بعد از سومین نماز جمعه فروردین 82 در تهران بود که در میدان فلسطین جمع شدند و در محکومیت حملۀ آمریکا به عراق شعار می‌دادند ولی در پایانِ تکبیر می‌گفتند: "مرگ بر صدام یزید کافر" در حالی که اتفاقا آمریکا همین "صدام یزید کافر" را ساقط کرده بود و چندی بعد هم بالای دار بُرد! (اتهام او هم مشخصا فرمان مستقیم کشتار شیعیان معترض در جنوب بود).


  حالا قصۀ 19 سال قبل چه ربطی به داستان دیشب رشت دارد؟ این ربط که اگر ملت و ورزشکاران شادی نکنند تلویزیون تصاویر را قطع می‌کند و محمد رضا احمدی و محمد حسین میاقی به دردسر می‌افتند و ناچارند سراغ هفت هشتاد بروند و حاجی فتح‌الله زاده هم بعد از قهرمانی استقلال در سوپرجام توجیه ببافد و اگر هم جوانان در رشت شادی کنند نظم عمومی را بر هم زده‌اند و گروهی ناچار از «هدایت» و عده‌ای هم «همکاری شهروندانه» می‌شوند. ربط آن پس این است: شادی کنند یا نه؟ یا سبک شادی را هم باید تعریف کنید؟ ( البته وزیر ارشاد اعلام کرده قرار است به بهانۀ جام جهانی قرارگاه نشاط ایجاد شود. هم یاد اظهارات مرحوم آیت‌الله صانعی می‌افتم که گفته بود "جوانان باید غسل نشاط کنند" و وزارت ارشاد دورۀ اصلاحات هم از مطبوعات انتقاد کرد که چرا آن را تیتر کرده‌اند و هم جای تعجب است که چرا مقام فرهنگی از تعبیر "قرارگاه" استفاده می‌کند که مختص ادبیات نظامی است. ضمن این که قاعدتا ایجاد بستر نشاط در زمره وظایف وزارت ورزش و جوانان و حسب نگاه اجتماعی مرتبط با وزارت کشور است. درست است که وزیر کشور به صفت شخصی نظامی - امنیتی است اما وزارت کشور با جامعه و اجتماع سر و کار دارد و برای نشاط هم نیازی به قرارگاه نیست. در این میان پس وزارت ورزش و جوانان چه می‌کند؟ البته آقای یامین‌پور که در دولت شایسته‌گرای آقای رییسی متولی معاونت امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان شده -و جای آدمی با عمق اطلاعات و نگاه و ارتباطات دکتر گلزاری - نشسته به تازگی گفته نوبت مشت محکم به امریکاست و اروپا هم باید منتظر زمستان سخت باشد و قاعدتا کاری به امور پیش و افتاده‌ای مثل نشاط جوانان ندارد و دارد برای زمستان سخت وسرد و بی گاز اروپا برنامه‌ریزی یا روزشماری می‌کند بلکه از آجیل مشکل‌گشای شب یلدا یک زمستان سخت اروپا دربیاید).

پای‌کوبی و برخورد در پیاده‌راه زیبای رشت؛ «همکاری شهروندان» یا «دخالت لباس شخصی‌ها»؟


   6. برنتافتن شادی در فضای عمومی دو سبب دارد. یکی این که در نگاه رسمی فضای عمومی یا خیابان عین ادارات و پادگان ها و مدارس تحت سیطره تصور می‌شود حال آن که سه ساحت داریم " خانه، خیابان و اداره" و فضای عمومی اگرچه مثل خانه نیست ولی مثل اداره و پادگان هم نباید باشد. دوم این‌که انگار با مقولۀ شادی بما هو شادی مشکل دارند هر چند انکار نمی‌توان کرد احکام شریعت هم در این زمینه دست آنان را باز نمی‌گذارد ولی بهرۀ بانکی هم به رسمیت شناخته نمی‌شود و بانک‌ها بهره می‌دهند و می‌گیرند. فوتبال هم مصداق لهو و لعب بود و تلویزیون پخش می‌کند.چرا راه دور برویم: کی باور می‌کرد اصول‌گرایان بد‌حجابی در دورۀ اصلاحات را ذنب لایغفر بدانند و در دورۀ خودشان بی‌حجابی را ببینند؟


  7. در شبکۀ سۀ تحت مدیریت جناب علی فروغی بین دو نیمۀ فوتبال دوستانۀ ایران و نیکاراگوآ از فرصت استفاده کردند و تا توانستند تبلیغ ایدیولوژیک انجام دادند. از جمله این که در مقابل یا به تقلید وارونۀ شعار «زن، زندگی، آزادی» شعارهایی ساختند و نمایش دادند مثل "زن، عفت، افتخار" یا "مرد، عزت، اقتدار" و مثل اینها.


  اما آیا واقعا درک «زندگی» این قدر دشوار است که آن را مقابل «عفت» قرار می‌دهید؟ 


 جان کلام این نوشته اما این است: در داستان رشت، لباس‌شخصی‌ها دخالت کردند یا نه؟ اگر نه چرا آن دختر زخمی شد؟ اگر آری، چرا فرمانده نیروی انتظامی از آنان با عناوین دیگر یاد می‌کند و اگر نه پس آن جماعت موتورسوار بدون لباس پلیس کی بودند؟ 


   اگر خدای‌ناکرده اتفاقی برای آن دختر افتاده بود کی جواب می‌داد؟ نیاز به ضرب و شتم مستقیم نیست. جایی که جمعیت باشد یک عامل خارجی که نظم عادی را بر هم زند می‌تواند به فاجعه بینجامد. کما این که در سئول ( کره جنوبی) و همین تازگی‌ به خاطر هجوم انبوه جمعیت در جشن هالووین 150 نفر زیر دست و پا له شدند.  اگر برقراری نظم کار پلیس است نیاز به هدایت و همکاری شهروندان (لباس‌شخصی‌ها) نیست و اگر پلیس دخالت نداشته چرا از اعتبار خود را برای توجیه آن «هدایت» هزینه می‌کنند؟

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۳۰
در انتظار بررسی: ۲۷۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
42
380
چه شعار بیخودی، زن عفت افتخار و ... ، مشخصه چرا همیشه دارن عقب میمونن. این شعار حتی گیرا هم نیست. حتی حس من ب عنوان ی خانم داره بهم میزنه،
عصر ایران نمی شود گفت بی خود چون هر شعاری به هر حال حاوی نگاهی است و کلمات عفت و افتخار هم بار مثبت دارند. مشکل اصلی این است که فاقد خلاقیت است و از روی شعار دیگر ساخته شده و اگر قرار بر نفی آن شعار است صاف و صریح و روشن کلماتی در نقطه مقابل قرار دهند چون عفت در مقابل زندگی قرار نمی گیرد و افتخار هم نقیض آزادی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
به نظر من بگن زن زندگی نجابت، مرد، میهن‌، شجاعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ممنون از توضیحتون، درسته بنده هم موافقم و از همین جهت حال ادمو بد میکنه، دقیقا هیچ یک از این موارد مفاهیم تقابل زندگی و ازادی نیستن. بنظر در برداشت مفاهیم کلمات برای ادمها افراط و تفریط و وجوه مختلف وجود داره، گرچه ذهن خوانی درست نیست ولی بنظر ازادی برای برخی فقط با برهنگی مترادفه.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
....گاه آنقدر به بهانه آزادی حرمت شکنی و قبح شکنی میشه که از حد می گذرند و آش را شور می کنند. هر چیزی حدی داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
به جای آزادی هیچ کلمه ای را نمی توان قرارد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
اصولگرایان جدید، هیچ تعریفی از خودشان ندارند....
برای اینکه این نقص را جبران کنند، در همه زمینه ها می کوشند تا خود را نقطه مقابل جریان های دیگر تعریف کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
منظور از آزادی که میگن آزادی از حجاب است ، منظور بی بند و باری است ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
اقا مجید، دقیقا نکته همینه حد تعادل. این تعادل باید براساس عرف و فرهنگ جامعه باشه، حد تعادل چیزیه که با فرهنگ سازی و اموزش میتونه معقول و درست باشه.
من از بقیه کلمات جایگزین خوشم نمیاد،مفهومش این نیست که موافق از بوم افتادن هستم. افراط و تفریط تو هیچ چیز خوب نیست.
ما بیشتر از شعار به عمل تو کشورمون نیاز داریم. فعلا تو همه چی شعار زده ایم. تو شرایطی که اوضاع اقتصادی، نبود امنیت شغلی، ناامیدی از اینده، بی ثمر بودن تمام زحماتمون تو درس خوندن و پارتی بازی و قوانین من دراوردی و تعرضات منافع افراد قانون نویس و تصمیم گیرنده پدرمونو در میاره باز تو چیزهای شخصی و معمولی پاشونو میزارن رو حلقمون. میدونید ما هم برهنگی نمیخوایم زندگی میخوایم شب با ارامش سر گذاشتن رو بالشت و روز با انگیزه و امید چشم باز کردن میخوایم، امید میخوایم که هر روز یکی اومد ی تبر به ریشه خشکیده ش زده. نمیخوایم حتی خیلی معمولی لباس میپوشیم ترس رفتن تو خیابون داشته باشیم خیلی معمولی و چیزی که راحتیم بهمون ارامش میده، نه برهنگی و نه پوشش هیچ کدوم اجباریش نمیخوایم. ارامش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
624
65
واقعا که شما با این استدلال تان هم مزدور هستید وهم طرد شدگانی هستید که دنبال عقده گشایی هستید.
عصر ایران

در یک جمله 10 کلمه ای ( با در نظر نگرفتن ضمایر و حروف اضافه) سه تا فحش داده اید. حال آن که بهتر است نظرتان را درباره گزاره ها و نکات مطرح شده بیان کنید.

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
شادی حتی در قالب اعتراض بهترین وتاثیرگذارترین در روحیه ی جمعی است....عصر ایران فقط یک سوال اصلی و اساسی کرده است همین و بس....حتی اگر احساس میکنی کسی با بغض و کینه سخن میگوید اندکی تامل کن و فکرت را به چالش بکش.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
عقده گشایی که شما کردید! وقتی با فرهنگ مردم رشت آشنا نیستید بهتره به زمین و زمان فحش ندید و سکوت کنید!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
منفیهاتو بشمار تا بفهمی طرد شدگان کیا هستند
نه شرقی یادمون رفته!؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
اقلیت پر سر و صدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
22
362
درباره افراد به اصطلاح لباس شخصی کاملا مشخصه که افراد عادی جامعه نیستند ....
بنابراین فرماندهی نیروی انتظامی، نمیتونه از ورود افراد لباس شخصی به میان شادی و پایکوبی مردم، از واژه دخالت، استفاده کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ممنون از تحمل بالای عصر ایران
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
256
49
عصر ایران عزیز
چرا نقش سوپاپ تخلیه را بازی می کنید؟
عصر ایران چنین نقشی بازی نمی‌کنیم. دربارۀ یک واقعه تحلیلی نوشته شده و به بهانۀ آن چند خاطره و نکته یادآوری و سؤالاتی طرح شده که پاسخ و ایضاح آنها به تنویر افکار عمومی می انجامد. پس بحث سوپاپ بودن و نبودن در میان نیست هرچند سوپاپ (و به تعبیر گل آقای مرحوم سوفاف) هم الزاما بد نیست چون مانع انفجار دیگ می شود!
پاسخ ها
سلطان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
سوپاپ اطمینان بودن ایرادی ندارد، به شرطی که طبق خواسته‌ی مردم (منظور همین مردم، نه همون مردم) و در جهت منافع آنها به عنوان سوپاپ اطمینان عمل کنی ...
اکبر مطلق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اتفاقا عصر ایران خیلی منطقی سوال از نیروی انتظامی رشت سوال کرده است و اگر جوابی هم از آنها نگیرد[که بعید است بگیرد]، به وظیفه و رسالت حرفه ای خود عمل کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
این چه حرفیه؟طرف انتقاد میکنه و عیب را بیان میکنه میگن سوپاپ.سکوت میکنه و حرفی نمی زنه میگن بی تفاوته.حداقل انتقاد درست و بجا را تایید کنیدو هی نگید سوپاپ سوپاپ.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
28
170
«اگر اتفاقی برای آن دختر افتاده بود کی جواب می‌داد؟» شما خوردنِ تیر (یا هر چیز دیگر) به سر را «اتفاق» نمی‌دانید؟ البته نگویید این یک اشتباه سهوی بوده، چون بالاتر هم نوشته‌اید «اگر از آن لباس شخصی‌ها یکی زده بود و دختر مردم را هل داده بود و سر او به جدول کنار خیابان خورده بود چه کسی جواب‌گو بود؟» من متوجه نمی‌شوم، سر به جدول خوردن، جواب‌گو می‌خواهد ولی تیر (یا هر چیز دیگر) به سر مردم زدن جواب‌گو نمی‌خواهد؟
سال‌هاست در روزنامه‌نگاری بحث است که بیطرفی یا neutrality در هر گزارشی با هر موضوعی درست است یا نه. شما هم بهترست به این موضوع فکر کنید. آیا بیطرف بودن افراطی شما باعث نشده گاهی حق را زیرپا بگذارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
نوترالیتی در مورد انسان و رفتار انسان کمتر بکار میرود.کلمات بهتر to be non-biasedیعنی جانبداری نکردن و impartiality یعنی بیطرف بودن هستند
ناشناس
Netherlands
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
19
285
استاد بحران سازی از مسائل ساده و بالا بردن خشم مردم و متنفر کردن مردم از خودشون هستن برخی مسئولین نابخرد
عصر ایران

در این فقره البته بحث لباس شخصی ها مطرح است نه مسؤول بخرد یا نابخرد.

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
اون لباس شخصی هم مسئولی داره که ازش دستور میگیره اگر نداره و خودسر که وای به حال مملکت
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
خودت هم جای یکی از مسئولین باشی بعدازمدتی بقیه آحاد مردم همین حرف را درمورد خودت خواهند زد.پایدارباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
دوست ناشناس ساعت ۱۷:۱۶ با شما موافق هستم چون سیستم ناکار آمد است و حتی مسئول با علم و توانا هم در این سیستم سوخته می شود
کاوه
Netherlands
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
17
251
بحث اینه که این آقایان غریزه شدید کنترلگری دارند و مهم اینه که اینا تعیین کنند کی مردم شادی کنند کی نکنند. اینها میخوان شادی و عزا و تمام جنبه های زندگی مردم رو کنترل کنند. دقیقا همین جاست که شعار آزادی و زندگی میاد وسط. مردم میخوان کنترل زندگی و شادی و عزاداریشون دست خودشون باشه، آقای حاضر نیستن به این حق بدیهی تن بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
همه جای دنیا مردم عادی کوچه وخیابان کنترل ورصدمیشوند.انقدر دوربین به بهانه امنیت برهمه گذرگاهها زده اندکه باورنمیکنی.البته اینم بگم که من لااقل بیست سی تا کشور را در اروپا وآسیا گشته ام ودربرخی ازآنها مدتی هم اقامت کوتاهی داشته ام.حتی کارت اتوبوسی که داری مقصدومبدا حرکتت را نشان میدهد.دنیای بدی داریم.صدرحمت به برده داری دوسه هزارسال پیش.
ناشناس
Norway
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
194
30
انگار گردن پلیس ازهمه باریکتر است و باید همه چیز را بر عهده بگیرد حتی اگرخودشان دخالتی نداشته باشند.فعلا دیواری کوتاهتر ازپلیس نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
هرکس وظیفه ای دارد وظیفه پلیس حفظ امنیت است نمیتواند انجام دهد رها کند برود سراغ کار دیگر. اگر پزشک مسئول بیمار شما را در اورژانس رها کند و خدایی نکرده فوت کند از او توضیح و جواب نمیخواهید؟
عصر ایران دقت نکردید. بر پلیس خرده گرفته نشده. چون پلیس به دیگران اشاره کرده از پلیس پرسیده شده تأیید می کنند یا نه. روتیتر هم تصریح کرده در استقبال از توضیح فرمانده محترم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
آفرین دقیقا همینطوره انگار هراتفاقی میفته پلیس مقصره..بعضی از مردم چرا اینقدر نمک نشناس نمک کورن راحتی و امنیت زیادی تو کشورشون دلشون رو زده.. فعلا جای گرم نشستن حالیشون نیست..درد و بلای هرچی پلیس حافظ امنیته بخوره تو سر کسانی که همش هرروز نشستن دارن چه تهمت میزنن چه بدی میگن ازین پلیسا حافظان جان ما آرامش و امنیت ما...متاسفم اون دنیا جهنم پر است از اینهمه ستمگر چی میخوان جواب بدن...اینها نباشن کار همه ما تمومه دشمن ب راحتی هممون رو قتل عام کرده
عصر ایران مطلب در نکوهش دخالت لباس شخصی هاست.
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
21
140
ممنون از شما که بموقع واکنش نشان می دید و می نویسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
21
152
قلمتان ماندگار باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
قلم به مزد
عصر ایران صرف این که در برابر کار نویسندگی و روزنامه نگاری وجهی دریافت شود مذموم نیست چون تعریف روزنامه نکار حرفه ای همین است که از این راه درآمد هم داشته باشد اما این که تنها به خاطر پول مطلب خلاف باور خود و غیر واقع را بنویسد قطعا مذموم است و مشخص است که اگر هدف این بود چرا در یک رسانه مستقل و چرا در انبوه رسانه های دیگر نه که اتفاقا به دنبال جذب هم هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
180
31
محکومیت آمریکا بخاطر تجاوزش به خاک عراق بود و مرگ بر صدام هم بخاطر جنایات این جرثومه فساد بود.
عصر ایران

بله. ولی به هر حال مرگ بر صدام ما با سرنگونی و اعدام او محقق شد.

ناشناس
Germany
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
179
29
فعلا ریش و قیچی دست رسانه هاست.ببرید و بدوزید و ببافیند ولی لااقل دقت کنید که جامه ای که برای جامعه تهیه می کنید مناسب باشد.
عصر ایران تلاش می کنیم در فضای دو قطبی ایجاد شده در دام افراط و تفریط نغلتیم و از پایش و تذکرات مخاطبان بهره می بریم. جامه‌ای اما نمی دوزیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
178
19
پایکوبی یعنی چه؟ یعنی عده ای پایشان را به زمین و یا چیز دیگری می کوبند، مگر مرض دارند که با این کار چشمان خود را معیوب کنند؟ لطفا حقیقت را بگو این به قول شما شادی که برای آنکه مخاطبانتان، البته از نوع ساده لوحانشان، تصور دیگری نکنند آنرا پایکوبی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
معمولا واژه پایکوبی با رقص وشادی همراه است .هرچه هست.جمهوری اسلامی را آنچنان تهدید نکرده که به خاطرش دختر جوان هموطنی را انچنان مجروح کنند وکسی هم مسئولیتی بعهده نگیرد
امیر رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
16
125
آقای خدیر عزیز، از این که در جدی ترین مطلب هم حواست به نثر و کلمات فاخر هست ممنون. واقعا لذت میبرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
9
150
شانزه لیزه رو خوب اومدی. عادت رشتی ها به قدم زدن غروب خیلی خوب و شیکه. من رشتی نیستم ولی سال ها در رشت زندگی کرده ام. اون موقع ها این پیاده راه نبود و تو گلسار قدم میزدم. اوایل می گفتم این چه کاریه بعد دیدم چقدر حال آدم رو خوب میکنه. به هم میرسیدند سلام می کردند. عاشق کفش های مردا بودم واکس خورده. خانم ها هم مرتب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
وسط این دعوا و هاگیر واگیر احساسات رمانتیک تون گل کرده!!!!
جمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
196
29
از کاه کوه نسازید.مردم به آرامش نیاز دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
معنی کاه را هم فهمیدیم!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
به آرامش نیاز داشتند که نگذاشتند. شادی با آهنگ محلی هم اینهمه سرکوب و ترساندن دارد؟ نکند مردم با شادی خشونت ابراز کرده اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
13
29
کسانی که سال ۷۶ ایده تغییرات و اصلاحات را باب کردند ، این تغییرات و اصلاحات به حوزه اجتماعی هم مربوط می شود . ما اعیاد و مناسبت های زیادی در تقویم کشورمان داریم از جمله چهارشنبه سوری هست که بیش چند چند صد ساله قدمت دارد و مردم ما در هر نقطه ای از ایران مراسم مختص به خود را داشتند ولی در چندین سال اخیر ترقه و بمب های آتش زا و مزاحمت برای مردم و مصدومیت و زخمی شدن مردم را در پی داشته هست ، تنها دلیلش این هست که مسئولین ما برای ایجاد جامعه شاد تلاشی نکردند و یک مکان ویژه را به جشن چهارشنبه سوری و لحظه سال تحویل و جشن نمیه شعبان اختصاص نداده اند که مردم به صورت کاملا قانونی و بدون ایجاد مزاحمت و مسائلی که در این ازدحام ها ممکن هست پیش بیاید ( درگیری ) ، در فلان مکان در شهر شادی کنند . در مورد دختری که در رشت مصدوم شده ، نمی توانیم قضاوت کنیم چون از واقعیت مطلع نیستیم ولی پیاده راه جاهایی برای شادی و دورهمی از قبل تعیین شده نیست ، در کشورهای پیشرفته اروپایی هم طبق قانون جماعتی نمی توانند بدون اجازه در پیاده راه یا خیابان با ایجاد شلوغی و ازدحام و مزاحمت، شادی کنند . شهرداریها باید مکانهایی مثل پارکهای خیلی بزرگ هم برای اعتراض مردم و هم برای شادی و مراسم اعیاد مذهبی و غیره اختصاص بدهند .
منم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
208
32
یاد بگیریم به قانون حجاب و عفت احترام بگذاریم. این جماعت با شعار علیه حجاب به دنبال برهنگی هستند. محال است اجازه چنین اموری به آنان داده شود. به حد کافی گروهی حجاب را کامل برداشته اند. اگر بیش از این مجال بدهیم شاهد برهنگی و تبعات آن هم خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
سری به خیابان های شمال تهران بزنید تا چیزی ک محال مینامید را با دو چشم خود مشاهده کنید. تازه این اول کار است. این نسل مثل بزرگتر هایشان زیر بار حرف زور نمیروند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
شما حجاب چشم داشته باش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
95
34
حالا شادیشون برای چی بوده؟ گل میزنن شادی نمی کنن . می برن شادی نمی کنن . میگن عزاداریم. شادی و رقص برای ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
در پیاده راه رشت همیشه نواهای شاد شنیده میشه و مردم برای تفریح در وقت غروب تا اواخر شبو اونجا سپری می کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
اصلا در پیاده راه رشت خبری از شادی و رقص نبوده و نیست گاهی نوازنده دوره گردی آنجا آهنگی می نوازد همین.
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
نویسنده جوابی نداره بده حرف دل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
193
41
خیابان محل رقاصی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
بله نیست.. اما خرده گرفتن به چند جوان و نوجوانم احتیاج به اردوکشی لباس شخصیا نداره!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
شما تصمیم گیرنده نیستید . مردم صاحب مملکتند و تصمیم میگیرند.
ناشناس
| Denmark |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
ریشه تمام مشکلات آدمهایی مثل شما هستند که از روی ... اینجور قوانین من-درآوردی وضع میکنند. مشکل خود شما هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
23
85
آقای خدیر قلم شیوایی دارند
لذت بردم
قلمشکن،
Sweden
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
62
23
نکته جالب اینه که هر کسی به این ماست مالی قلمی اعتراض کنه میشه فحش دادن، بزودی بساط این ماست مالی های قلمی بدست مردم آزاده برچیده میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
روزنامه هایی که باب میل شما بنویسند که زیادند... چرا نرفتی کیهان بخونی؟ چرا وقتت رو برای ماست مالی هدر دادی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
89
20
نمی توانید نصمیم مردم خوب ایران را مبنی بر جمع کردن ادامه تحرکات وطن فروشان تغییر دهید
صبا
Germany
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
142
23
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه...
ناشناس
Romania
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
8
68
"اگر برقراری نظم کار پلیس است نیاز به هدایت و همکاری شهروندان (لباس‌شخصی‌ها) نیست و اگر پلیس دخالت نداشته چرا از اعتبار خود را برای توجیه آن «هدایت» هزینه می‌کنند؟"
چقدر بجا بود این جمله.
ناشناس
Romania
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
7
85
"اگر برقراری نظم کار پلیس است نیاز به هدایت و همکاری شهروندان (لباس‌شخصی‌ها) نیست و اگر پلیس دخالت نداشته چرا از اعتبار خود را برای توجیه آن «هدایت» هزینه می‌کنند؟"
چقدر بجا بود این جمله.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
22
82
دمت گرم و نفست حق عصرایران. مودب، منطقی و مستدل
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
12
65
عصر ایران
شما زحمت کشیده اید و این تحلیل عالی را که قابل تعمیم به وقایع مشابه در این شرایط کشور هست نوشتید، ایکاش مسئولین نیروی انتظامی هم بخود زحمت داده و آنرا بیطرفانه بخوانند.
رشتوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
19
105
من دیشب اونجا بودم،پس اون گاز اشک آور را هم که به طرف مردم پرتاب شد کار اسراییل بود !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
8
84
واقعا شما نمی دونید لباس شخصی ها چه کسانی هستند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
9
45
در این مقطع حساس افراط از سوی هرکس صورت بگیرد صحیح نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
10
63
دست مریزاد عالی بود.
نظر به اینکه در دنیا و خصوصاً جوامع دموکراتیک هر نیروی نظامی و انتظامی باید اونیفورم و لباس سازمانی مشخص داشته و شناسنامه دار باشد تا در صورت هر گونه خطا و خودسری سازمان متبوعه پاسخگوی جامعه باشد ...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
15
49
نقد زیبا و منصفانه ای بود و مقاوت کردن در برابر تحلیل متفکرانه این نقد تنها میتونه به دلیل تعصب نسبت به مسیر اشتباهی باشه که درونش قدم گذاشتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
121
30
...
بی حجابی زیر مجموعه ای است که زایش افراد نامشروع و تولید بچه طلاق را تشویق می کند و باعث افزایش هزینه امنیت از جیب فقیر یتیم پرداخت می شود بی حجابی افزایش بزهکار در جامعه می شود. امریکا اعلام کرده ۷۰٪بزهکاران افراد نامشروع اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
تورم چی؟ اون احتمالا باعث طلاق و اتفاقات بعدی که گفتی نمیشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
134
55
خیابان شاید پادگان و اداره نباشد اما کاباره و دیسکو هم نیست، با این که بنده فعل رقاصی در خیابان را در شرایطی که معیشت به طور روز افزون رو به قهقرا می رود اساسا درک نمیکنم علی ای حال با شادی مردم (همان طبقه لومپن الکی خوش) مشکل خاصی ندارم، بروند در املاک و باغ های شخصی خودشان هر شب تا خود صبح بزنند و برقصند. خیابان محل مشاع زندگی شهروندان از همه ی اقشار و با همه ی سنین و سلیقه هاست، من نخوام پسرم در مسیر بازگشت به خانه از کلاس زبان با دست افشانی و کمر گردانی عده ای معلوم الحال مواجه بشود چه باید بکنم؟
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
شما میتوانید بروید افغانستان. طالبان امکانات درخواستی شما را تامین کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
پسر تو خیلی بدترش رو تو شبکه های ناجور تو فضای مجازی میبینه.. بیخود بهونه نیار. ضمنا هرجایی مردم طبق فرهنگشون زندگی می کنن. رقص و شادی و مد روز بودن جزو فرهنگ لاینفک رشتیهاست. از قدیم تا امروز
رضا
Germany
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
16
101
یادتان رفته که آن خانوم مجری صدا و سیما فقط کلمه رقص را یک لحظه کنترل نداشته فقط بر سر زبان آورد، از ادامه کار ممنوع شد و حتی عذرخواهی هم کرد ولی باز بیرونش کردند، حالا چه برسد مردم بیایند توی خیابان عمومی در جمع برقصند؟ ....
D
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
13
74
همه جای دنیا برای شادی هزینه می‌کنند. تشویق می‌کنند. جایزه می‌دهند. اینجا اما .....‌!!!!!
اینجا کجاست ،؟ ...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
73
16
لباس شخصی ها ریختن گرفتن زدن جمع کردن.
اونا هم جز نیروهای امنیتی هستن.
دمشون گرم.
فقط ایراد پلیس اینه که سینه سپر نمی کنه اینو بگه.
معلوم نیست اینا از کی رودربایستی دارن؟
پاسخ ها
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
مگه میشه کدوم کشور با شادی مردم ناخوشن.
خوبه همش غمگینو ناراحت بود.چرا؟برا همینه غمگین ترین کشور دنیا هستیم.چرا با شادی مخالف هستین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
15
38
دیگه اصلا پیگیر اخبار نیستم، دو فرزند کوچک دارم که آرامش هم از آنها سلب کرده ام
فقط عصرایران و گزارشات آقای خدیر .امیدوار میشم بین فضای دوقطبی حاکم بر جامعه حس می کنم کسانی هستند دقیقا وسط این دو قطب ،جایی که باید باشیم.
گزارشاتون عالی و منطقی( البته از منظر من) هستند.
پایدار باشید.
پاسخ ها
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
حتما آینده خوبی دارین البته..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
6
18
یک خبر دیگه همین امروز تو عصر ایران بود : طالبان ورود زنان را به شهربازی ممنوع کرد.

افراطی گری ناگهانی نیست، یک پروسه ای هست که ممکنه دهه ها سال طول بکشه. ناگهان خودت رو میبینی جایی که ورود زنان به ورزشگاه ممنوع شده، یا در افغانستان ورود به شهر بازی ممنوع شده.
یا موتور سواری زنان ممنوع هست و یا شادی و پایکوبی.
سراج
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
23
13
چطور شد؟ شما و دوستان که عزادار امینی و کشته های دروغین بودید؟ حالا طرفدار رقص و شادی شدین. از این طرف که شهید میشن احتمالا حقشان است از آن طرف می میرند خواب از چشماتون میپره و غیور میشین؟ یه بوم و دو هواست دیگر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
25
13
مشکل با شادی نیست، با عدم رعایت شرع مقدس و محرم و نامحرم در این شادی هاست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
جهل و تحجر مقدس هم داریم؟
داعش و طالبان را میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
اعتقادانت رو برا خودت نگه دار. مردم طبق فرهنگشون رفتار می کنن
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
8
13
مثل همبشه عالییییییییییییییییییییی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
4
9
مردم برای چه شادی کنند دلار بالا رفته سکه بالارفته ماشین بالا رفته رفتم مغازه کلم برگ بگیرم زنگ میزنه دلار چند شده تا قیمت سبزی جات و میوه بر اساس دلار حساب کنه خیار سیز بادمجان
زهرا سادات
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
6
14
«سقوط صدام، شادی کنیم یا نه؟!» عجب تیتری زده بودید به اندازه یک مقاله ارزشمنده و عجب مطلبی نوشتید. کارتون واقعن درسته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
10
11
احسنت به آقاي خدير وسايت عصر ايران
بازهم شاهكاري از قلم آقاي خدير
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
5
23
معمای لباس شخصی ها هرگز در جمهوری اسلامی حل نخواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
4
17
این متن را خوندم دیگه مطمئن شدم ایران ما با ایران شما و مسئولین یکی نیست
شما از کشور دیگری صحبت میکنید و ما در کشور دیگری زندگی می کنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
7
9
ممنون مطلب عالی بود
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
6
14
واقعا شما نمی دونید لباس شخصی ها چه کسانی هستند؟ عجب! تشت رسواییتان از بام عمارت افتاد
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
4
11
واقعا شما نمی دونید لباس شخصی ها چه کسانی هستند؟
عجب!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
8
17
دوست عزیز گل گفتی
ولی اشتباهات از یک جایی آغاز می شود.
واین دولت توان پاسخگویی و سر و سامان دادن اوضاع را ندارد.
چون نه سواد دارد و نه بینش
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
17
12
تحلیل شما از اولش تا آخر افتضاحه
عصر ایران امکان ندارد صد در صد یک متن خطا باشد و به تعبیر شما افتضاح. هر کتابی و هر متنی و هر فیلمی هر قدر هم نپسندید نکات قابل توجه دارد. از نگاه صفر و صدی خارج شوید و حکم کلی دربارۀ هیچ موضوعی صادر نکنید!
ناشناس
Turkey
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
3
8
چرا اسم خیابان را گذاشتن علم الهدی؟
عصر ایران

ربطی به آقای علم الهدای مشهد ندارد. چون در خود مشهد هم خیابانی به اسم ایشان نیست به ویژه این که در قید حیات هستند. منظور از علم‌الهدای رشت یکی از روحانیون جنبش جنگل به نام شیخ علی حلقه سری مشهور به علم الهدی است.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
1
10
معلوم نیست اینا با خودشونم چن چندن.
Reza-2520
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
15
15
تحریف + سوگیری + مغالطه در این مقاله موج می زند. خوشبختانه این مطالب در فضای دیجیتال و آرشیوهای ملی ثبت و ضبط خواهد شد و آیندگان در مورد خیانتهای شما قضاوت خواهند کرد.
عصر ایران

البته شما در زمرۀ «باشندگان» هستید و قضاوت کرده‌اید و منتظر «آیندگان» نمانده‌اید. موفق باشید.

ناشناس
United States of America
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
6
10
جناب خدیر ؛همیشه قلم زیبا و تفکر آزادتان را ستوده ام ؛ ای کاش از عواقب میدان دادن به جماعت لمپنیسم ؛مقاله تاریخ محور می نوشتید....
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
4
17
با سلام و احترام
شادی ، بخش اصلی و جدایی ناپذیر زندگی مردم است و هیچکس حق ندارد و نمیتواند این حق رو از مردم سلب کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
پزشک مثلا آب را برای بیمار ممنوع می کند چراغ قرمز محدودیت می گذارد اینجا هم قانون نظم اجتماعی اجرا شده
حکمت بهمنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
31
12
پای کوبی شادی رقص داخل چهار دیواری پیاده رو خیابان برای آرامش مردمه بقیه چرته جمع کنید مسخره بازیا را مردم خونه هم آرامش ندارن این اغتشاشگران باهربهانه ای آرامش مردم راگرفتن
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
دوست عزیز من یک فرد مذهبی هستم و همگام با شما اما یک سوال ? اگر ما مذهبی ها روزی بلندگو و طبل گرفتیم و شروع کردیم به عزاداری - که به نظرما امری مستحسن است - و انسان مریضی هم در آن نزدیکی ها بود آیا حق او و یا افرادی راکه هم عقیده ما نیستند نا دیده نگرفته ایم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
6
8
بسیار جالب بود نقد عالی و منصفانه ای بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
22
10
سلام ایران کشور اسلامیه که باید طبق حلال وحرامی که خالق ما فرمودن قانون گذاری بشه
رقصیدن وبرداشتن حجاب پیش نامحرم حرامه
کسیکه نمیخواد مطیع حرف پروردگار بشه یا باید از این کشور اسلامی بره
یا اگر شرایط رفتن نداره باید از قانون طبعیت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
نه چرا بره، تشریف داشته باشند . ولی از قانون اجتماعی تبعیت کنند، مثل فرنگیها ، که از قانون اجتماعی تبعیت میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
احسنت دقیقا همینه کاملا درست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
چرا شما و امثال شما نسبت به دزدی و اختلاس و گرانی واکنش نشون نمیدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
2
6
صحبت بیشتر باهم باعث همدلی بیشتر میشه تحمل ها باید بالا بره ، اون لباس شخصی ها هم باید نظر شون رو بدون آسیب رساندن و کشتن به مردم بگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
10
13
فقط پیامهایی که به نفعتون هست منتشر میکنید، حتی فحشهای که به شما داده میشه را منتشر میکنید تا بتوانید بنفع مطالب خودتون بهره برداری کنید. به این کار شما نمیدانم چه بگویم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
5
7
در مورد پارادوکس شادی گفته اید‌ که چرا یکجا بد است و یکجا خوب .موضوع خیلی واضحه هرکسی با اندکی منطق متوجه میشه موضوع قصد و هدف شادی نکردن و قصد و هدف شادی کردن است ......پس با کلمات بازی نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
21
16
مگه خیابون جای رقصه؟؟؟
فرشید
United States of America
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
6
13
اما آیا واقعا درک «زندگی» این قدر دشوار است که آن را مقابل «عفت» قرار می‌دهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
نه عزیزم دشوار نیست ؛ عفت مقابل زندگی نیست ، مقابل بی عفتی و آزادی بمعنای بی بندو باری و برهنگی است.
عفت و افتخار توصیف زن باحیاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
26
17
چرا در خانه خود شادی نمیکنند؟ من اهل رشت هستم؟ چرا مزاحم مردم می شوند ؟ چرا دختر و پسر نا محرم با هم دیگر برقصند ، غیرت ما مردم رشت کجاست ؟ من لائیک هستم ولی مخالف بی بند و باری هستم و اجازه نخواهم داد همسر و دخترم با غریبه برقصد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
1
1
سوالهای خوب بی جوابی بود
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
1
0
یک تحلیل شما بنویس بگو آیا این وضعیت درست میشه یا نه؟!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
5
1
بازهم شااهکاری بی نظیر از نویسندگان خبره عصر ایران عالی بسیار عالی درود بر قلمتان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
0
خیلی عالی بود اما کو گوش شنوا
کاف
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
1
0
نویسنده گرامی با اینکه مقاله شما بدون جانب داری نوشته شده بود با همه احتیاط های مبذول باز هم همفکران حاکم از این مقاله استقبال نخواهند کرد و اعصاب و روان تان را آزرده می‌سازند چون درک مخالف معنی ندارد.
عادل ادراکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
3
3
من خودم ساکن رشت هستم و همون نزدیکی مغازه دارم،
یه عده داشتن میرقصیدن و بقیه مردم هم با شادی نگاه میکردن و دست میزدن، تقریبن هرکسی که اون دوروبر بود میومد جلو و با لبخن نگاه میکرد و یا میومد وسط میرقصید یا کنار وایمیستاد و دست میزد. هیچ کسی نبود که شاکی باشه، همه خوش بودن،
یهو یه عده موتورسوار .... (که الان دو یا سه هفته‌است هر غروب با ۲۰تا موتور دوترک تا شب مثل ... تو کل شهر دور میزنن و با صدای گاز موتورشون آرامش شهر رو بهم میزنن) از راه رسیدن و با چوب و چماr و اسلحه افتادن به جون مردمی که نه شعار میدادن نه داد و فریاد میکردن و نه ...
...
نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
2
3
واقعا داریم به کجا میریم؟ آیا مورد رضایت خداوند است که مسلمانان در یک کشور اسلامی زن و مرد با هم برقصند؟ بابا بخدا مرگ هنوز هم هست قراره تو دو متر جا بخوابیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
2
جواب سؤال‌های افراد را لااقل منتشر می کردید تا قضاوت اینکه هنرتان در تخریب دولت منتخب مردم فعلا چه بخواهید چه نخواهید اینقدر آشکار نباشد
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
2
برام جالب بود عصر ایران جواب تعدادی از کامنتها را داده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
2
2
نویسنده چرا فقط به کسانی که مخالف مطالبش هستند جواب می دهد و اینهمه توهین از طرف همفکرانش در همین صفحه را نمی بیند؟؟!!
پویان رشت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
0
درود بر عصر ایران.بنده هم وقتی دیدم گفته با همکاری مردم این حرف از پایه دروغ هست مردم رشت همیشه شاد بودن کنار هم همیشه پایکوبی کردن اونی هم که مخبر بوده قطعا وابسته بوده از ی طرف میگن شاد باشین از یه طرف تو سرشون می‌زنن واقعا نفهمیدم بهم زدن امنیتش کجا بوده خخ وقتی مراسمی باشه تو بلنگو ...بکشن با صدای ناهنجار اون اذیت نیست آهنگ شاد بذارن مردم کنارش شادی کنن میشه بهم زدن نظم .خنده داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
1
0
گر راه تعقل و اصول علمی و مدیریتی تجربه شده در جهان را در پیش بگیریم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
پرندگان مهاجر مهمان زمستانی تالاب هیرم اوز (فیلم) رونالدو: مشکل منچستریونایتد مربی نیست؛ آکواریوم مشکل دارد نه ماهی! مدیرعامل  کرمان موتور: تا سال ۱۴۰۷ هشت مدل خودرو جدید را به بازار عرضه می کنیم / ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاهی کرمان موتور آماده بهره برداریست اقدام خیرخواهانه دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن؛ پرداخت هزینه پاکسازی سواحل از نفت حاشیه‌های پخش اولین سریال مشترک تلویزیون و پلتفرم‌ها فامیل دور بشار اسد: او ما را فریب داد/ من کسی را شکنجه نکرده ام، فقط دو تا سیلی می زدم و رهایشان می کردم! رویای بزرگ الهلال؛ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها با فن دایک خواص شگفت‌انگیز یک میوه ناشناخته (فیلم) پرند شهرستان می‌شود مهارت آشپز چینی در برش زدن و تهیه غذا با ماهی تن غول پیکر (فیلم) توصیه هوش مصنوعی به بارسلونا؛ جذب مدافع لورکوزن برای استحکام خط دفاعی واکنش رضا کیانیان به ممنوع الپروازی ترانه علیدوستی (عکس) پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستان برای وینیسیوس؛ آیا رئال کوتاه می‌آید؟ بازگشت مردان آهنین به تلویزیون؛ تاثیر مثبت بر ورزش همگانی توصیه رخشان بنی‌اعتماد به دیدن فیلم «علت مرگ: نامعلوم» ؛ هوایی بس تازه در غربت سینمای اجتماعی