۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۹-۰۸-۱۴۰۱
کد ۸۶۶۹۱۷
انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۹-۰۸-۱۴۰۱

ارتش امریکا:‌ برنامه استقرار 100 کشتی بدون سرنشین در خلیج فارس

ارتش امریکا:‌ برنامه استقرار 100 کشتی بدون سرنشین در خلیج فارس
هدف از این اقدام،‌ ترکیب سامانه های بی سرنشین و کنترل از راه دور و هوش مصنوعی در عملیات خاورمیانه برای مقابله با پهپادها است.
امریکا برای استقرار 100 کشتی بدون سرنشین در خلیج فارس برنامه ریزی می کند.
 
به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره،‌ به گفته ارتش امریکا،‌ این برنامه در ابتدای سال آینده میلادی اجرا خواهد شد.
 
فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام)  ژنرال مایکل کوریلا دیروز شنبه این موضوع را در کنفرانس "گفتگوی منامه" ‌در بحرین اعلام کرد. سنتکام فرماندهی ارتش امریکا در منطقه غرب اسیا را برعهده دارد و مقر فرماندهی در قطر است.
 
برخی رسانه ها این اقدام را برنامه جدید امریکا برای مقابله با ایران به ویژه نیروی پهپادی ایران توصیف کردند.
 
ارتش امریکا:‌ برنامه استقرار 100 کشتی بدون سرنشین در خلیج فارس
 
ژنرال امریکایی ادامه داد:‌ سال آینده میلادی،‌ همین زمان، "نیروی 59"، ناوگانی متشکل از 100 کشتی بدون سرنشین و کنترل از راه دور (Saildrone)‌ در سطح و زیرسطح دریا فعال خواهند شد.
 
نیروی 59 در سپتامبر 2021 از سوی ناوگان پنجم دریایی امریکا در بحرین راه اندازی شد.

منطقه محل فعالیت ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا شامل تنگه هرمز و ورودی خلیج فارس است مسیری که 20 درصد از نفت جهان از آن عبور می کند. دریای سرخ و محدوده کانال سوئز نیز محل ماموریت این ناوگان است.
 
ژنرال آمریکایی افزود: هدف از این اقدام،‌ ترکیب سامانه های بی سرنشین و کنترل از راه دور و هوش مصنوعی در عملیات خاورمیانه است.
 
تاکنون سلسله حملاتی با استفاده از پهپاد علیه تعدادی از کشتی های تجاری در منطقه رخ داده است.
 
ارتش امریکا:‌ برنامه استقرار 100 کشتی بدون سرنشین در خلیج فارس
 
فرمانده ارتش امریکا در منطقه اضافه کرد: علاوه بر کشتی های بدون سرنشین، امریکا برنامه آزمایشی را در خاورمیانه با شرکای خود برای مقابله با پهپادها اجرا خواهد کرد. او جزئیات بیشتری درباره این برنامه ارائه نکرد.
 
او  بدون اشاره به ایران گفت:‌ با پیشرفت فناوری پهپادها،‌ اقدام دشمنان ما برای توسعه پهپادها بزرگترین تهدید فناوری امنیت منطقه ای است.
 
به تازگی امریکا و اسرائیل،‌ ایران را به حمله پهپادی به نفتکش تحت مالکیت یک اسرائیلی در دریای عمان متهم کردند. ایران این اتهام را رد می کند. این نفتکش به تازگی از سوی مهاجم ناشناس، مورد هدف قرار گرفت.
 
در چند ماه اخیر، نیروی دریایی ایران چند مرتبه تعدادی از کشتی های بدون سرنشین امریکا در خلیج فارس و اقیانوس هند را توقیف و سپس آزاد کرد.
 
مقامات نظامی و سیاسی ایران بارها درباره کشتی های بدون سرنشین امریکا در آب های منطقه هشدار داده اند و آنها را مخل ایمنی دریانوردی می دانند.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی