۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۷۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۴-۱۰-۱۴۰۱
کد ۸۷۱۳۱۸
انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۴-۱۰-۱۴۰۱

روزنامه جمهوری اسلامی:روسیه و چین و امریکا و اروپا همگی از یک جنس اند؛ چرا بعضی را محرم و بعضی را نامحرم دانستیم؟

روزنامه جمهوری اسلامی:روسیه و چین و امریکا و اروپا همگی از یک جنس اند؛ چرا بعضی را محرم و بعضی را نامحرم دانستیم؟
دیدیم که چین چگونه در حمایت از ادعاهای واهی عربستان و امارات به ما لگد زد و روسیه نیز چگونه ما را با خود به باتلاق اوکراین کشاند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مفاد فصل مربوط به سیاست خارجی قانون اساسی جمهوری اسلامی و روح این قانون، رعایت موازنه در روابط بین‌الملل است.
 
مفهوم سیاست «نه شرقی – نه غربی» نیز اینست که با دولت‌ها اعم از شرقی و غربی تعامل داشته باشیم بدون آنکه زیر سلطه آنها برویم و یا درصدد سلطه ‌طلبی باشیم. ما برخلاف این دستورالعمل اعتدالی، چین و روسیه را محرم و اروپا و آمریکا را نامحرم دانستیم در حالی که همه‌ی آنها از یک جنس هستند و در غیر قابل اعتماد بودن هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند.
 
در روابط بین‌الملل، هر کشوری باید درصدد حفاظت از منافع خود باشد و تقسیم کشورها به محرم و نامحرم از منطق قابل قبولی برخوردار نیست. دیدیم که چین چگونه در حمایت از ادعاهای واهی عربستان و امارات به ما لگد زد و روسیه نیز چگونه ما را با خود به باتلاق اوکراین کشاند.
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است