۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۰۴-۱۰-۱۴۰۱
کد ۸۷۱۴۶۶
انتشار: ۲۳:۱۷ - ۰۴-۱۰-۱۴۰۱

 اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود...

 اعجوبه تاریخ کنکور ایران اگر الان بود...
رستگار رحمانی سال1382 با معدل 11و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال1385 به‌دلیل مشکلات شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال 85پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه 30در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما به‌دلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد.

اگر رستگار رحمانی تنها پزشک متخصص مغز و اعصاب شهرستان کرمانشاه، امسال جزء داوطلبان ورود به دانشگاه بود، باید اول برای ترمیم معدل و سوابق تحصیلی‌اش اقدام می‌کرد وگرنه نمی‌توانست عنوان اعجوبه کنکور ایران را دریافت کند!

به گزارش همشهری؛ رحمانی تنها در کنکور سال1388 در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی رتبه اول و در گروه آزمایشی هنر رتبه44 را به ‌دست آورد اما سازمان سنجش کشور به‌دلیل غیرقابل قیاس بودن رتبه کنکور رستگار با سوابق تحصیلی و معدل دیپلمش از او خواست دوباره آزمون بدهد و رحمانی در آزمون مجدد هم توانست در اغلب مواد درسی به 100درصد سؤالات آزمون پاسخ صحیح بدهد که در تاریخ کنکور ایران بی‌نظیر بود.

این جوان جوانرودی که در آن سال با اقتدار گوی سبقت را از دانش‌آموزان مدارس خاص تهران و مدارس دیگر شهرهای کشور ربود، فرزند خانواده‌ای 10نفره است که پدرش کارگر ساختمان و مادرش خانه‌دار بوده و در انباری2در 3متری خانه‌اش برای کنکور مطالعه می‌کرد.

رستگار رحمانی سال1382 با معدل 11و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال1385 به‌دلیل مشکلات شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال 85پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه 30در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما به‌دلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد.

او در سال1388 و 4 ماه پس از پایان دوره سربازی در کنکور88 رکوردشکنی کرد و در دو گروه آزمایشی رتبه اول را به‌دست آورد. اعجوبه کنکور ایران به داوطلبان توصیه می‌کند دروس مختلف را عمیق و مفهومی مطالعه کنند.

او می‌گوید: «داوطلبان باید تغییراتی را که سازمان سنجش در روزهای قبل از کنکور اعلام می‌کند به خوبی رصد کنند و برای کنکور درس‌ها را به میزان 90درصد مفهومی بخوانند. دانش‌آموزانی که از امکانات تحصیلی زیادی برخوردار نیستند و به توان علمی خودشان متکی هستند، معمولا مفهومی درس می‌خوانند و می‌توانند مطالب درسی را خوب تحلیل کنند، اما دانش‌آموزان شهرهای بزرگ به‌دلیل برخورداری از منابع مطالعاتی زیاد، فقط نکات را می‌خوانند و گاهی ازدرک و توجه به اصل و مفهوم مطالب درسی غفلت می‌کنند.»

ارسال به دوستان