۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد ۸۷۹۷۱۱
انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۲-۱۲-۱۴۰۱
رپرتاژ آگهی

محصولات ضروری برای مراقبت پوست

پوست یکی از ارزشمندترین دارایی‌ها و یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زیبایی است! شما با رسیدگی به پوست خود می‌توانید یک زیبایی دائم و همیشگی را برای خودتان به ارمغان بیاورید و همیشه پوستی شاداب و به دور از مشکل داشته باشید.

قطعا از این موضوع آگاه هستید که در صورت نداشتن مراقبت لازم و کافی از پوست، پس از چند سال و در دوره‌ی میانسالی با نگاه کردن در آینه، با تصاویر ترسناکی روبه‌رو خواهید شد! به همین دلیل باید مراقبت از پوست خود را در اولویت قرار دهید.

محصولات ضروری برای مراقبت پوست

در این مقاله قرار است تا در‌مورد مراقبت از پوست به کمک چند محصول ضروری بپردازیم. بنابراین اگر داشتن یک پوست سالم برای شما مهم است، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مهمترین محصولات برای مراقبت پوستی

محصولات مراقبت از پوست بسیار متنوع و متفاوت هستند و هر فرد باید بر اساس نیاز پوست خود این محصولات را انتخاب کند. در ادامه به معرفی بهترین و البته کاربردی‌ترین محصولات برای مراقبت از پوست می پردازیم:

 

1.شوینده صورت

یکی از مهمترین محصولات مراقبت پوستی، شوینده یا فیس‌واش است! تقریبا هر خانم باید یک شوینده مناسب پوست صورت خود را داشته باشد و به کمک آن، آلودگی های محیطی و لوازم آرایشی را از روی صورت خود پاک کند.

فیس‌واش‌ها شوینده­ی ملایمی برای شستشوی صورت هستند که می‌توانند چربی­های اضافه پوست را از بین ببرند و همچنین آلودگی­های عمقی پوست را بیرون بکشند. اما به یاد داشته باشید که باید حتما از فیس واش مناسب پوست خود استفاده کنید.

2.تونر

در سال های اخیر استفاده از تونر در بین افراد بسیار باب شده‌است، به‌طوری‌که تقریبا تمام کسانی که به پوست خود اهمیت می‌دهند با این محصول آشنایی دارند. در یک تعریف ساده از تونر می‌توان گفت:

تونرها پاککننده های آرایشی هستند که بعد از شستن پوست می­توانید از آن­ها استفاده کنید و به کمک آن تمام و کمال پوست خود را از آلودگی­ها پاک کنید.

کاربرد تونر به‌این‌صورت است که در ابتدا باید با شوینده مناسب آرایش خود را بشویید و سپس پوست خود را به صورت عمیق، با تونر پاک کنید.

3.کرم آبرسان

محصولات ضروری برای مراقبت پوست

بعد از شستن و پاک کردن صورت، باید حتما از یک کرم آبرسان استفاده کنید و فرآیند آبرسانی به پوست خود را با کمک آن انجام دهید!

زمانی که صورت به خوبی تمیز شده و هنوز مقداری رطوبت دارد، بهترین زمان است که مقدار مناسبی آبرسان را روی پوست خود بزنید. همچنین دقت داشته اگر پوست خشکی دارید پس از آبرسان از یک مرطوب‌کننده دارای روغن های طبیعی استفاده کنید. در هر صورت استفاده از آبرسان را فراموش نکنید!

4.اسکراب

یکی دیگر از محصولات کاربردی و البته فوق‌العاده برای مراقبت از پوست، اسکراب است. اسکراب یا کرم‌های لایه‌بردار درصورتی که ملایم باشند و آسیب‌های جدی به پوست وارد نکنند، برای استفاده دو بار در هفته مناسب هستند و باید آن ها را در روتین پوستی خود قرار دهید. کاربرد اسراب به‌این‌دلیل است که لایه پوست مرده را از روی پوست پاکسازی ­کند. اگر پوست حساس و آسیب‌پذیری دارید، بهتر است یک تا دو بار در هفته از اسکراب دارای نرم‌کننده پوست استفاده کنید. در بین محصولات لافارر می توانید بهترین اسکراب‌ها را پیدا کنید.

5.کرم دور چشم

یکی از مهمترین محصولاتی که باید برای جلوگیری یا درمان تیرگی و چروک‌های دور چشم از آن استفاده کنید، کرم دور چشم است. شما باید برای مراقبت از پوست خود روزی دو بار، صبح و شب به صورت ضربه‌ای با انگشت یا با براش مخصوص، کرم را به قسمت های مختلف دور چشم بزنید.

6.ضد آفتاب

محصولات ضروری برای مراقبت پوست

یکی از مهم‌ترین محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود باید حتما از آن استفاده کنید، ضدآفتاب است. فرقی نمی‌کند که یک روز زمستانی را می گذارنید یا یک روز گرم تابستانی !

در هر صورت ضد آفتاب از برخورد مستقیم نور خورشید با پوست جلوگیری می کند و باعث جلوگیری از آسیب‌های پوستی بر اثر اشعه‌های مضر خورشید می شود. اگر پوست صورت شما جوش می­زند حتما از کرم ضدآفتاب مناسب برای جوش استفاده کنید. کرم ضدآفتاب مناسب باید فاقد چربی باشد و مقدار اندکی آبرسان داشته باشد. نیازی نیست هزینه سنگینی برای کرم ضدآفتاب بکنید. برند های داخلی برای استفاده روزانه، هم کفایت می­کند و هم بهصرفه است. درهرصورت شما می توانید از انواع ضد آفتاب ایرانی و خارجی استفاده کنید.

7.کرم روز و شب

کرم‌های روز و شب، حاوی موادی مانند ویتامینC ، روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا جوجوبا و همچنین هیالورونیک اسید هستند و کاربرد آن‌ها برای محافظت از پوست در تمام طول روز و شب است. نکته‌ی مهم درباره این کرم‌ها این است که علاوه بر بانوان، برای مردان هم قابل استفاده هستند. همچنین برای لک‌هایی که بر اثر تماس با نور خورشید روی پوست‌های حساس ایجاد می­شود، می­تواند مفید باشد و از ادامه­ی روند جلوگیری کند.

جمع بندی

به کمک این محصولات می‌توانید پوست سالم و شادابی داشته باشید و همواره زیبا و جوان به نظر برسید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر