۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۴-۱۲-۱۴۰۱
کد ۸۸۰۰۱۵
انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۴-۱۲-۱۴۰۱

ترکیه خواستار دیپلماسی فوری برای پایان دادن به جنگ اوکراین است

ترکیه خواستار دیپلماسی فوری برای پایان دادن به جنگ اوکراین است
فرستاده جدید ترکیه در سازمان ملل : «ما همچنین سعی کردیم در مراحل اولیه دیپلماسی را هم در آنتالیا و هم در استانبول تسهیل کنیم.»

فرستاده جدید ترکیه در سازمان ملل تاکید کرد که برای پایان دادن به جنگ در اوکراین به بیان سریع و واضح دیدگاه دیپلماتیک نیاز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ سدات اونال، فرستاده جدید ترکیه در سازمان ملل در نشست اضطراری اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، این واقعیت که جنگ در اوکراین در آستانه ورود به دومین سال خود با دورنمای اندک صلح است، مایوس‌کننده است.

او گفت: «مسیر بحران را نمی‌توان فقط با پویایی میدان نبرد تعیین کرد. یک چشم‌انداز روشن برای پایان دادن به این جنگ از طریق دیپلماسی باید زودتر بیان شود.»

این نماینده گفت که ترکیه از روز اول موضعی اصولی در خصوص رد جنگ در اوکراین و غیرقابل قبول خواندن آن اتخاذ کرده است. او خاطرنشان کرد: «ما همچنین سعی کردیم در مراحل اولیه دیپلماسی را هم در آنتالیا و هم در استانبول تسهیل کنیم.»

سدات اونال همچنین به ابتکارعمل انتقال غلات در دریای سیاه با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل اشاره کرد و گفت این کار ثابت کرده است که دیپلماسی می‌تواند نتیجه دهد.

وی افزود: «در حالی که وارد دومین سال این درگیری می‌شویم، ترکیه در تمام تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف متعهد باقی خواهد ماند.» اونال موضع ترکیه در قبال جنگ را تکرار کرده و گفت که آنکارا به طور کامل از تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

او افزود: ما همچنان قاطعانه در برابر این جنگ می‌ایستیم و الحاق سرزمین‌های اوکراین تحت کنترل روسیه را رد می‌کنیم.

ارسال به دوستان
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند