۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۱
کد ۸۸۰۳۰۰
انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۱

آخرین خبرها از حال پیروز/ حال پیروز چطور است؟

پیروز الان وضعیت پایدارتری نسبت به صبح دارد اما درمان ادامه دارد.

عصر ایران؛ زینب رحیمی __ طی سه روز گذشته پیروز دوبار راهی بیمارستان شده است. پیروز یوزپلنگ نر نابالغی است که به تازگی وارد 10 ماهگی شدهف این یوز فرزند ایران و فیروز است که در اردیبهشت 1401 در پارک ملی توران در شرایط اسارت به دنیا آمد. دو برادر دوقلوی او در همان روزهای ابتدایی تولد تلف شدند.

پیروز از ابتدای تولد مشکل گوارشی و دفع دارد. امروز هم مدیرکل حیات وحش سازمان محیط زیست تاکید کرد که این یوزپلنگ آسیایی علاوه بر یبوست، دچار نارسایی کلیوی هم است.

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با عصر ایران، با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه (پنجم اسفندماه) حال پیروز خوب نبود، می‌گوید: پیروز تا روز قبلش بازی می‌کرد ولی روز پنجشنبه حالش خوب نبود. حدود ساعت 11 پنجشنبه شب فهمیدیم که شکم پیروز نفخ زیادی دارد و ممکن است مشکل‌ساز شود. همان شب هماهنگ کردیم که به بیمارستان منتقل شود.

او این طور ادامه می‌دهد که «ما نگران بودیم؛ پیروز شی سختی مثل پلاستیک خورده باشد و باعث انسداد دستگاه گوارش او شده باشد. ممکن است پرنده‌هایی مثل کلاغ پلاستیک یا شی هضم‌نشدنی را وارد فنس پیروز کرده باشند. متوجه شدیم چنن اتفاقی نیفتاده بود.»

اکبری با تاکید بر اینکه پیروز از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و تا حدی مشکل کلیوی داشت، می‌گوید: مقدار زیادی مدفوع در بدن پیروز جمع و مثانه‌اش هم از ادرار پر شده بود. اینها باعث نفخ حیوان شده بود. همه اینها تخلیه شد و آزمایشات لازم انجام شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: پیروز بعد از به هوش آمدن به پارک پردیسان برگردانده شد اما پارامترها خونیش مساعد نبود و قرار شد تحت درمان باشد درمان در پردیسان شروع شد اما مجددا صبح امروز شرایطش نامساعد شد.

این مقام مسیول در سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه پیروز در دو روز گذشته غذا نخورده و فقط دارو مصرف کرده بود، توضیح می‌دهد که امروز حالت خواب‌آلودگی داشت. غذا نمی‌خورد. یک مقداری از لحاظ تنفس و گوارش شرایط خوبی نداشت. هشیاری خوبی هم نداشت.

اکبری با بیان اینکه پیروز الان وضعیت پایدارتری نسبت به صبح دارد، می‌گوید: صبح وضعیت پیروز نگران کننده بود اما الان بهتر است. البته مدتی بود که قصد داشتیم چکاپ کامل، سونوگرافی و آزمایشات خونی پیروز را انجام دهیم تا مشکل نفخ را دقیق‌تر درمان کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال به دوستان