۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۴-۰۲-۱۴۰۲
کد ۸۸۷۸۰۲
انتشار: ۱۸:۱۹ - ۰۴-۰۲-۱۴۰۲

فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر ۵۶ ثانیه یک پرواز

فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر ۵۶ ثانیه یک پرواز
فرودگاه بین المللی استانبول در ۲۴ ساعت ۱۵۴۸ پرواز و جابجایی ۲۲۴ هزار و ۷۰۹ مسافر داخلی و خارجی را به ثبت رساند.
فرودگاه بین المللی استانبول روز گذشته رکورد جدیدی برجای گذاشت و در ۲۴ ساعت ۱۵۴۸ پرواز و جابجایی ۲۲۴ هزار و ۷۰۹ مسافر داخلی و خارجی را به ثبت رساند. به بیان دیگر در هر ۵۶ ثانیه، نشست یا برخاست یک هواپیما در این فرودگاه انجام شد.
 
به گزارش عصر ترکیه ، این فرودگاه در سال ۲۰۲۲ میلادی به طور متوسط در هر ۷۵ ثانیه یک پرواز را تجربه کرده بود.
 
بر اساس گزارش سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (EUROCONTROL) فرودگاه استانبول در سال گذشته با میانگین 1156 پرواز روزانه میزبان بیشترین پرواز در میان فرودگاه های اروپایی بود و توانست برای سومین سال پیاپی عنوان برترین فرودگاه اروپا را به خود اختصاص دهد.
 
در دره بندی جهانی هم فرودگاه استانبول پس از فرودگاه‌های آتلانتا، دالاس، دنور، شیکاگو، دبی و لس آنجلس در رتبه هفتم برترین فرودگاه های دنیا در ۲۰۲۲ قرار گرفت.
 
فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر ۵۶ ثانیه یک پرواز
 
درآمد نجومی برای ترکیه
چندی پیش عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در توئیتر با اشاره به اینکه فرودگاه استانبول با سرمایه‌گذاری ۱۰/۲۵میلیارد یورویی “بدون هزینه از خزانه دولت” ساخته شده است نوشت: از زمان افتتاح، سهم آن در اقتصاد ۸۰/۷ میلیارد یورو بوده است. بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای، در مجموع ۱۱۷ میلیارد یورو برای ترکیه سود داشت.
 
فرودگاه استانبول ۲۳/۷۵ میلیارد یورو به درآمد ملی، ۵۱/۳ میلیارد یورو به تولید، ۴/۲ میلیارد یورو به صادرات، ۱/۲۳ میلیارد یورو به مالیات کمک کرده است.
 
همچنین با احداث فرودگاه استانبول برای ۹۷۲ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.
برچسب ها: ترکیه ‎ ، فرودگاه
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد