۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۹-۰۲-۱۴۰۲
کد ۸۸۹۷۲۹
انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۹-۰۲-۱۴۰۲

روایت گریه «مایک تایسون» بعد از شکست «محمدعلی کلی» از «لری هولمز» و انتقام از او (+فیلم)

روایت گریه «مایک تایسون» بعد از شکست «محمدعلی کلی» از «لری هولمز» و انتقام از او (+فیلم)
مایک تایسون یک روز پس از آن که اسطوره اش محمد علی کلی از لری هولمز به سختی شکست خورد، به گریه افتاد. قهرمان سابق سنگین وزن بوکس جهان در سال ۱۹۸۰ و در سن ۲۸ سالگی، پس از دو سال دوری از بوکس، به رینگ بازگشت تا برای کسب عناوین WBC و Ring Magazine با هولمز مسابقه دهد.

محمد علی کلی در این مسابقه شرایط سختی در برابر هولمز داشت و در حالی که مبارزه می کرد که لکنت زبان و لرزش دست ناشی از شروع بیماری پارکینسون در وی پیدا شده بود. او در این مسابقه به شدت توسط هولمز مورد ضربات سهمگین قرار گرفت تا اینکه آنجلو داندی، مربی محمد علی در راند دهم مسابقه را متوقف کرد.

به گزارش روزیاتو، مایک تایسون که در آن زمان ۱۴ سال داشت همراه با مربی اش کاس دی آماتو وحشت زده تماشاگر این مسابقه بود، در شرایطی که هولمز اسطوره او را له کرد. مایک آهنین در مصاحبه ای در این باره گفته است: «برای دیدن مبارزه محمد علی با لری هولمز به نزدیک رینگ رفتیم. هولمز به شدت علی را کتک زد. همه به خانه رفتیم، در طی مسیر ۳۰ مایلی جنوبی، هیچ کسی در داخل ماشین در طی ۳۰ مایل یک کلمه صحبت نکرد. وارد خانه شدیم، به رختخواب رفتیم، خوابیدیم و هیچ کس چیزی نگفت. صبح روز بعد [کاس دی آماتو] تلفنی با علی صحبت کرد. داشتم می شنیدم که می گوید: او یک ولگرد است. علی، چرا گذاشتی این ولگرد کتکت بزند؟».

روایت گریه «مایک تایسون» بعد از شکست «محمدعلی کلی» از «لری هولمز» و انتقام از او (+فیلم)
دی آماتور در نهایت تلفن را به تایسون می دهد که قول می دهد انتقام اسطوره شکست خورده اش را بگیرد. تایسون می گوید: «تلفن را گرفتم، به علی گفتم وقتی بزرگ شدم انتقامت را می گیرم. به خاطر تو ناک اوتش می کندم. علی گفت: آره من بزرگ ترین بوکسور تاریخم و دارو مصرف می کنم. مریض شده بودم و برمی گردم و هولمز را ناک اوت می کنم». اما صحبت های علی نتوانست آن اثر تسکین دهنده ای که می خواست را روی تایسون نوجوان داشته باشد. تایسون در ادامه در مورد صحبت های خود با محمد علی کلی بعد از شکست از لری هولمز می گوید: «داشتم پشت تلفن گریه می کردم. فکر می کرد دارد مرا خوشحال می کند اما باعث شده بود غمگین شوم زیرا این واقعیت را نادیده می گرفت که داشتم می گفتم انتقامش را می گیرم».

تایسون فرصتش برای گرفتن انتقام شکست محمد علی از هولمز را هشت سال بعدتر به دست آورد وقتی در ژانویه ۱۹۸۸ در سالن ترامپ پلازا در آتلانتیک سیتی با هولمز روبرو شود. محمد علی کلی نیز تماشاگر این مبارزه بود و لحظاتی پیش از مسابقه به تایسون گفت: «به خاطر من بزنش». تایسون هم دقیقاً همین کار را کرد و چنان هولمز را ناک اوت کرد که مسابقه در راند چهارم با پیروزی او به پایان رسید و بدین ترتیب تایسون توانست مقام های سنگین وزن WBA, WBC و IBF را بازپس بگیرد.

روایت گریه «مایک تایسون» بعد از شکست «محمدعلی کلی» از «لری هولمز» و انتقام از او (+فیلم)
این تنها باری بود که لری هولمز در دوران حرفه ای بوکس خود ناک اوت می شد. او در این مسابقه سه بار طی ضربات سهمگین تایسون ناک داون شد و بالاخره در بار سوم بود که داور مسابقه را متوقف کرده و نتیجه را با امتیاز ناک اوت به سود مایک تایسون اعلام کرد. پس از این مسابقه بود که لری هولمز برای بار دوم اعلام بازنشستگی کرد.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
فرآیند دیدنی تولید انواع پنیر در کارخانه (فیلم) گل اول نساجی به استقلال توسط کوین یامگا (فیلم) حمله با صندلی حین مناظره تلویزیونی روی آنتن زنده (فیلم) حمله هوایی امروز جنگنده‌های اسرائیلی به بیروت (فیلم) ادای احترام هیأت طالبان به سرود ملی ایران (فیلم) فرآیند پرورش و برداشت کلم در مزارع ژاپن (فیلم) قهرمان المپیک: زمینی به من هدیه دادند که ۱۱ نفر صاحب داشت (فیلم) جزئیات محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌ها از زبان جانشین رئیس پلیس راهور کشور (فیلم) جاده‌ای بسیار خطرناک و باریک در مرز ایران و ارمنستان (فیلم) اصابت موشک‌های حزب‌الله به مواضع ارتش اسرائیل در جولان اشغالی (فیلم) ترامپ: اگر هریس رئیس‌جمهور شود،اسرائیل ظرف ۲ سال آینده نابود خواهد شد (فیلم) مراسم استقبال از امام جمعه شهرکرد (فیلم) لحظه پرش پلیس داخل خودرو برای نجات راننده بیهوش وسط اتوبان (فیلم) وقتی حتی وزیر بهداشت هم نگران وضعیت درمان است! / ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی حذف شود چه بر سر وضعیت درمان می‌آید؟! (فیلم) نماینده طالبان در تهران: قصد بی‌احترامی به سرود جمهوری اسلامی ایران را نداشتم/ اگر مردم ایران رنجیده شدند عذرخواهی می‌کنم (فیلم)
#videojsscript