۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۳-۰۲-۱۴۰۲
کد ۸۹۰۲۲۵
انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۳-۰۲-۱۴۰۲

هشدار هلال احمر: خانه‌های نهاوند ممکن است با زلزله ۴ ریشتری فرو بریزند؛ ترس داریم

هشدار هلال احمر: خانه‌های نهاوند ممکن است با زلزله ۴ ریشتری فرو بریزند؛ ترس داریم
شهرستان نهاوند روی گسل فعال زلزله قرار دارد و به خاطر مستحکم نبودن خانه‌ها در نهاوند ممکن است یک زلزله ۴ ریشتری بحران بیافریند.
مدیرعامل هلال احمر استان همدان گفت: خانه‌های شهر نهاوند محکم نیستند و یک زلزله ۴ ریشتری در نهاوند ممکن است بحران بیافریند.
 
علی سنجربگی شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در نشست مدیریت بحران شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در کشورهای دنیا زلزله زیر ۷ ریشتر نباید ترس ایجاد کند در صورتی که در شهرستان نهاوند به تازگی یک زلزله ۴ ریشتری رخ داد و مدیریت بحران تا صبح بیدار بود چراکه خانه‌های شهر نهاوند محکم نیستند و ترس داریم.
 
وی افزود: شهرستان نهاوند روی گسل فعال زلزله قرار دارد و به خاطر مستحکم نبودن خانه‌ها در نهاوند ممکن است یک زلزله ۴ ریشتری بحران بیافریند.
 
سنجربگی تصریح کرد: از شاخص‌های فعالیت جمعیت هلال‌احمر موضوع آمادگی برای حوادث و سوانح احتمالی است و افراد جامعه باید آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز در ادامه گفت: در بحث بحران باید نهاوند را ویژه دید و مورد توجه قرار داد که حوزه اعتبارات و تجهیزات این موضوع بیشتر مورد تأکید قرار می‌گیرد.
 
حمید پورحسینی ادامه داد: نهاوند یکی از نقاطی است که در بحث زلزله مورد توجه است، از همین نظر هم باید بحث ساخت وسازها و مقاوم‌سازی را در این شهر مورد توجه قرار داد.
 
وی تأکید کرد: اگر شهرداری نهاوند می‌تواند سالن مدیریت بحران را تجهیز و تکمیل کند که بنا به عضویت این نهاد در مدیریت بحران مورد استقبال است، اگر هم خیر که از روش‌های دیگری اقدامات کنیم و به نتیجه مورد نظر برسیم.
برچسب ها: زلزله ، نهاوند
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)