۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۴-۰۳-۱۴۰۲
کد ۸۹۲۷۹۲
انتشار: ۲۰:۵۲ - ۱۴-۰۳-۱۴۰۲

وزیر دفاع چین: تشدید تنش بین آمریکا - چین فاجعه جهانی را رقم خواهد زد

وزیر دفاع چین: تشدید تنش بین آمریکا - چین فاجعه جهانی را رقم خواهد زد
شانگفو، جنگ بین چین و آمریکا را فاجعه ای غیرقابل تحمل برای جهان اعلام کرد و از آمریکا خواست تا صادقانه رفتار کرده و حرف و عملش یکی باشد و برای جلوگیری از بدتر شدن روابط دو طرف، در عمل اقدام کند.
وزیر دفاع چین از آمریکا خواست صادقانه رفتار کند و هرگونه تشدید تنش و تقابل بین دو طرف را «فاجعه‌ای غیرقابل تحمل» برای جهان اعلام کرد.
 
به گزارش ایرنا، «لی شانگفو» در سخنرانی خود در نشست امنیتی «شانگری-لا» در سنگاپور خاطرنشان کرد: چین واحد باید تشکیل شود و این اتفاقی است که خواهد افتاد.
 
وی خطاب به آمریکا گفت: اگر کسی جرات جدا کردن تایوان از چین را داشته باشد ارتش چین لحظه ای درنگ نخواهد کرد. ما از کسی نمی ترسیم و قاطعانه از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود، بدون توجه به هزینه های آن دفاع خواهیم کرد.
 
این مقام چینی، روابط پکن-واشنگتن در سال های اخیر را در پایین ترین سطح خود از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور ارزیابی کرد.
 
شانگفو، جنگ بین پکن و واشنگتن را فاجعه ای غیرقابل تحمل برای جهان اعلام کرد و از آمریکا خواست تا صادقانه رفتار کرده و حرف و عملش یکی باشد و برای جلوگیری از بدتر شدن روابط دو طرف، در عمل اقدام کند.
 
وی گفت: بهترین راه برای بهبود روابط چین و آمریکا، پیروی از سه اصل احترام متقابل، همزیستی صلح آمیز و همکاری برد-برد است.
برچسب ها: چین ، آمریکا
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد