۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۳-۰۳-۱۴۰۲
کد ۸۹۳۸۷۴
انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۳-۰۳-۱۴۰۲

کشف بزرگترین معدن ذخیره مس غرب آسیا در ایران

تاکنون تعداد ۱۰۶ حلقه گمانه اکتشافی با متراژی بیش از ۹۳ هزارمتر در این معدن حفاری شده که منجر به شناسایی منبع زمین‌شناسی با تناژی حدود ۳ میلیارد تن با عیار متوسط ۴۲ درصد مس شده است.
بزرگترین معدن ذخیره مس پورفیری ایران و غرب آسیا در محدوده معدنی سریدون مس سرچشمه کشف شده است.
 
به گزارش تسنیم، تاکنون تعداد ۱۰۶ حلقه گمانه اکتشافی با متراژی بیش از ۹۳ هزارمتر در این کانسار حفاری شده که منجر به شناسایی منبع زمین‌شناسی با تناژی حدود ۳ میلیارد تن با عیار متوسط ۴۲ درصد مس شده است.
 
با توجه به این که گمانه‌های درحال حفاری همچنان در ماده معدنی قرار داشته و مرز کانه‌زایی هنوز بسته نشده است لذا توسعه عملیات حفاری در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس حفر ۶۰ حلقه گمانه با متراژی بیش از ۸۰ هزار متر در مرحله دوم طراحی شده و در دست انجام است که براین اساس پیش‌بینی می‌شود منبع زمین‌شناسی برآورده شده، تا ۴ میلیارد تن افزایش یابد.
 
لازم به ذکر است این کانسار بعنوان بزرگترین ذخیره مس پورفیری شناسایی شده در غرب آسیا و شمال آفریقا پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با تکیه بر دانش بومی و توان نیرو‌های متخصص، متعهد و جوان داخلی، کشف شده است.
برچسب ها: معدن ، مس
ارسال به دوستان
درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها