۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۹-۰۴-۱۴۰۲
کد ۸۹۷۴۸۹
انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۹-۰۴-۱۴۰۲

تبلیغ کالایی که با جان مردم بازی می‌کند در تلویزیون (+فیلم)

تبلیغ کالایی که با جان مردم بازی می‌کند در تلویزیون (+فیلم)
با وجود قانون مصوب برای ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان، چند روزی است تمام شبکه‌های تلویزیونی به تبلیغ نوشابه انرژی‌زا روی آورده‌اند.

اطلاعات آنلاین نوشت: با وجود قانون مصوب برای ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان، چند روزی است تمام شبکه‌های تلویزیونی به تبلیغ نوشابه انرژی‌زا روی آورده‌اند.

با وجود قانون مصوب برای ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت مردم در تمام رسانه‌ها، تلویزیون در اقدامی تاسف آمیز و شگفت‌آور، چندی است تبلیغ یک نوع نوشابه انرژی‌زا را در تمام شبکه‌های سیما، پخش می‌کند.

طبق بند ج ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور؛ هرگونه تبلیغات خدمات و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت موضوع ماده (48) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است. از سویی مطابق فهرست اعلامی وزارت بهداشت در ابتدای هر سال برای ممنوعیت‌های تبلیغاتی، «انواع نوشابه گازدار طعم دار رنگی ، طعم دار بی رنگ، میوه ای و کولا با /یا بدون قند / شیرین کننده جایگزین ( زیرو، لایت، کم کالری)» همچنین انواع نوشابه‌های انرژی‌زا در لیست ممنوعیت‌ها قرار دارند و تبلیغ آنها در هر رسانه‌ای از جمله صداوسیما ممنوع است.

با این حال تبلیغ نوشابه انرژی زا، تقریبا از جمله ممنوعیت‌های خط قرمزی محسوب می‌شده و تا کنون هرگز در شبکه‌های سیما پخش نشده است.

برخی معتقدند پخش این آگهی‌ها به صورت گسترده اولا بخاطر درآمد بالای این نوع تبلیغات است و ثانیا نوعی حساسیت‌سنجی برای تداوم تبلیغ کالاهای ممنوعه جهت افزایش درآمدزایی صداوسیماست. همچنان که تبلیغ انواع سس، چیپس، پفک، سوسیس و کالباس، روغن جامد و شکلات نیز در فهرست ممنوعیت‌ها قرار دارد اما تلویزیون با لطایف‌الحیلی تبلیغ آنها از صداوسیما پخش می‌شود.

اگرچه تبلیغ نوشابه انرژی زا با صفت «نشاط آور» از تلویزیون علاوه بر اینکه دور زدن مسلم قانون در غفلت و سکوت شورای نظارت، وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی تبلیغات کشور محسوب می‌شود، با توجه به عوارض خطرناک و جبران ناپذیر مصرف این نوشابه‌ها به ویژه برای جوانان و نوجوانان، یک اقدام ضد ملی و ضد سلامت جامعه از سوی صداوسیما تلقی می‌شود.

برچسب ها: تبلیغ ، تلویزیون
ارسال به دوستان
دستور پخت یک شام اسپانیایی خوشمزه با 6 عدد ران مرغ (فیلم) ورود بانوان به ورزشگاه دوباره ممنوع شد! کاهش دوباره نرخ بهره در بانک های ترکیه یادداشت عراقچی در روزنامه چینی: فصل جدیدی از همکاری راهبردی بین ایران و چین آغاز می‌شود لحظه وقوع تصادف عجیب؛ خودروی سواری از کنترل خارج شد (فیلم) انفجار خانه‌ در یزد با سه کشته و ۶ مجروح ترامپ: ترور من ایمان مذهبی خانواده‌ام را تقویت کرد/ در 48 ساعت اول چه خواهم کرد حمله موشکی یمن به تل‌آویو در نیمه شب گذشته (فیلم) عراقچی: بارها به بشار اسد توصیه کردم که با ترکیه وارد مذاکره شود؛ او موافق نبود/ مسائل بین ما و آمریکا قابل حل نیست ولی قابل مدیریت است 2024 چه سالی بود/ پاسخ روزنامه‌نگار مشهور به پرسش‌های مخاطبان/ ایلان ماسک تیشه به ریشه توییتر زد فرمانده سپاه اصفهان: حکومت سوریه بعثی بود/ مردم سوریه اجازه انجام بسیاری از امور شرعی خود را نداشتند/ پشتیبان حکومت نبودند استوری کنایه آمیز محسن تنابنده در رابطه با قطعی‌های برق (عکس) وقتی کپسول گاز تبدیل به موشک می‌شود (فیلم) ۱۲ منطقه تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا ادعای سعید جلیلی : توقف قانون حجاب مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست
#videojsscript