۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸-۰۴-۱۴۰۲
کد ۸۹۸۹۵۱
انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸-۰۴-۱۴۰۲
تبلیغات

دریافت کد بورسی، اولین گام سرمایه‌گذاری

عملکرد بازار بورس و شفافیت بالای معاملات آن، زمینه‌ای برای استقبال روزافزون از این بازار را فراهم کرده است. امکان کسب سود بالاتر نسبت به دیگر بازارهای موجود، باعث شده تعداد متقاضیان معامله در بازار سرمایه افزایش یابد. این افراد برای معاملات مستقیم و غیرمستقیم در بازار سرمایه نیاز به دریافت کد بورسی دارند. در این مطلب به تعریف این سوال که کد بورسی چیست و مراحل دریافت آن می‌پردازیم.

چرا در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

در یک نظام اقتصادی که با مسائلی چون رکود و تورم روبرو است، هر فرد با توجه به عوامل مختلف، به دنبال راهکاری برای حفظ ارزش سرمایه در برابر این عوامل است. تا زمانی که نرخ تورم تقریبا کنترل‌شده بود و رشد آن سرعت بالایی نداشت، معمولا سپرده‌گذاری‌های بانکی به عنوان یک گزینه محبوب با پرداخت سود ماهانه شناخته می‌شد. پس از گذشت زمان و افزایش تورم در جامعه، سود سپرده‌های بانکی دیگر پاسخگوی اثر مخرب تورم بر دارایی‌های افراد نبود. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف به عنوان گزینه‌هایی برای حفظ ارزش دارایی، شناخته شد.

دریافت کد بورسی، اولین گام سرمایه‌گذاری

در میان گزینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری چون خرید و فروش طلا، معامله ارز، املاک و مستغلات و ...، فعالیت در بازار بورس به عنوان بهترین روش سرمایه‌گذاری شناخته شده است. مهم‌ترین دلایل این مساله، شفافیت بالای بازار سرمایه و بازدهی این بازار نسبت به سایر بازارهای موازی است. به علاوه، این بازار طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران را با هر میزانی از ریسک‌پذیری پوشش می‌دهد و ابزارهای متعددی برای کسب سود، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از مزایای دیگر سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بستری مناسب برای کسب سود به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم
  • قابلیت نقدشوندگی بالای دارایی‌های معامله‌شده در بورس
  • شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه با انتشار کامل گزارش عملکرد شرکت‌ها
  • بدون محدودیت در سرمایه‌گذاری و امکان مشارکت با سرمایه‌های کمتر از یک میلیون تومان
  • بهترین انتخاب برای حفظ ارزش سرمایه در برابر اثر مخرب تورم
  • امکان کسب بازدهی‌های مضاعف در بازه زمانی کوتاه مدت
  • استفاده از سرمایه‌های خرد در چرخه اقتصادی کشور
  • پوشش طیف گسترده‌ای از ریسک‌پذیری
  • بهره‌مندی از برنامه‌های مختلف معافیت مالیاتی
  • کشف قیمت منصفانه دارایی‌های مختلف
  • مشارکت در تصمیم‌گیری شرکت‌های بورسی

با نگاهی به این مزایا، می‌توان دلیل استقبال بالای سرمایه‌گذاران از این بازار را درک کرد. با این وجود، سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به پیش‌نیازهایی دارد که در ادامه این مطلب به آن‌‌ها می‌پردازیم.

 

چگونه کد بورسی دریافت کنیم؟

از لحظه تصمیم به سرمایه‌گذاری در بورس تنها چند گام با معامله نمادهای موردنظرتان فاصله دارید. همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، سرمایه‌گذاری در بورس به شفافیت بالای این بازار، شهرت دارد. در همین راستا و برای تامین شفافیت معاملات، لازم است هر سرمایه‌گذار شناسه‌ای یکتا با نام «کد بورسی» را دریافت کند و به وسیله آن به معامله بپردازد.  

دریافت کد بورسی از کارگزاری آگاه را می‌توان اولین گام برای سرمایه‌گذاری در بورس به حساب آورد که شامل مراحل زیر است:

  • ابتدا به سامانه آگاه اکسپرس به آدرسex.agah.com وارد شوید.
  • سپس گزینه «ثبت‌نام کد بورسی اوراق بهادار» را انتخاب کنید.
  • گزینه «ثبت‌نام جدید» را انتخاب کنید.
  • کد ملی خود و کد امنیتی را وارد کنید.
  • مشخصات فردی خود را با دقت بالا تکمیل کنید.
  • کد تایید ارسال‌شده به تلفن همراه خود را در کادر موجود، وارد کنید.
  • مشخصات هویتی خود را با دقت بالا وارد کنید.
  • اطلاعات شغلی خود را وارد کنید.
  • اطلاعات مالی و تحصیلی خود را وارد کنید.
  • در صورت صحیح بودن اطلاعات، گزینه «صحت اطلاعات واردشده را تایید می‌نمایم» را انتخاب کنید.
  • یکی از روش‌های احراز هویت خود را (سجام یا کارگزاری آگاه) انتخاب کنید.
  • پس از تکمیل احراز هویت، حداکثر تا ۲ روز کاری بعد، کد بورسی و کد معاملاتی شما به شماره تماس‌تان ارسال می‌شود.

تمام مراحل دریافت کد بورسی از آگاه اکسپرس کاملا آنلاین و رایگان است و شما می‌توانید با چند کلیک، سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید. به علاوه، با طی کردن این مراحل، هم‌زمان با ثبت‌نام در کارگزاری آگاه، مراحل احراز هویت و ثبت‌نام شما در سامانه سجام هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی خواهد شد.

مدارکی که برای دریافت کد بورسی نیاز دارید شامل کد ۱۰ رقمی پشت کارت ملی هوشند (یا کد رهگیری کارت ملی هوشمند) و تصویر امضای خود است.

پس از دریافت کد بورسی از کارگزاری آگاه می‌توانید از ابزارهای آنلاین این کارگزاری برای سرمایه‌گذاری و معامله نمادهای مختلف استفاده کنید و به صورت لحظه‌ای و مداوم وضعیت دارایی خود را پایش کنید. تیم پشتیبانی کارگزاری آگاه، ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته پاسخگوی شما است. با استفاده از شماره تلفن 91004004-021 می‌توانید مشکلات خود را با کارشناسان پشتیبانی آگاه مطرح کنید.

با دریافت این کد از کارگزاری آگاه عضوی از بآشگاه مشتریان خواهید شد و از تخفیف‌های متعدد در کارمزد معاملات، خرید بسته‌های مشاوره و تحلیل، دوره‌های آموزش بورس، بسته‌های اعتباری و وام قرض‌الحسنه بهره‌مند شوید.علاوه بر این، اگر دانش کافی یا زمان مورد نیاز برای فعالیت در بازار سرمایه را ندارید، می‌توانید از خدمات مدیریت دارایی کارگزاری آگاه استفاده کنید. این خدمات شامل مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردانی و مشاوره اقتصادی است.

 

کلام آخر

در شریط اقتصادی موجود، لزوم سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش دارایی‌ها دیگر بر کسی پوشیده نیست. با توجه به عملکرد بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارهای موازی و مزایای متعدد آن، روز به روز به تعداد سرمایه‌گذاران بورسی افزوده می‌شود. شما می‌توانید از اولین گام مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری تا پایان مسیر کسب سود را با استفاده از خدمات گسترده کارگزاری آگاه، طی کنید. 

ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی