۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۰۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۴-۰۵-۱۴۰۲
کد ۹۰۳۱۵۵
انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۴-۰۵-۱۴۰۲

علی رهبری درباره درگذشت محمد اسماعیلی : یکی از آخرین گنجینه‌های موسیقی ملی را از دست دادیم

علی رهبری درباره درگذشت محمد اسماعیلی : یکی از آخرین گنجینه‌های موسیقی ملی را از دست دادیم
علی رهبری (موسیقیدان و رهبر ارکستر) به مناسبت درگذشت محمد اسماعیلی یادداشتی را منتشر کرده است.

علی رهبری (موسیقیدان و رهبر ارکستر) به مناسبت درگذشت محمد اسماعیلی یادداشتی را منتشر کرده است.

علی رهبری در این یادداشت که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار داده شده،‌ نوشته است:

«دوستان عزیز اهالی موسیقی، مخصوصا دوستداران موسیقی ملی از خبر فوت ناگهانی استاد محمد اسماعیلی بی‌نهایت متاثر شدم و این مصیبت وارده را خدمت خانواده محترم ایشان و دوستداران موسیقی ملی تسلیت عرض می‌کنم. 

استاد اسماعیلی، استاد بزرگ تمبک نه تنها ۳ سال معلم نوازندگی تنبک بنده و اکثر هنرجویان هنرستان عالی موسیقی ملی بودند بلکه در سالیانی که بنده ریاست هنرستان عالی موسیقی ملی را به عهده داشتم شاهد تربیت ده‌ها نوازنده ماهر توسط ایشان نیز بودم. 

ریتم‌هایی که ایشان در آن سال‌ها به ما آموختند همچنان در ذهن من هست و حتی در موسیقی کلاسیک بسیار از آن‌ها استفاده می‌کنم. 

ایشان نه تنها استاد بنده بودند بلکه در کنارشان به اجرای برنامه‌های مختلفی نیز پرداخته‌ام و حدود ۲۰ سال پیش که بعد از سال‌ها دوری از وطن به ایران بازگشتم ایشان از اولین کسانی بودند که به دیدار من آمدند. 

بعد از، از دست دادن استادانی همچون فرامرز پایور، محمد رضا شجریان، حسین دهلوی، مصطفی پورتراب، حسن ناهید و هوشنگ ظریف اکنون یکی از آخرین گنجینه‌های موسیقی ملی ایران را از دست دادیم.»

ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی