۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۰۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۷-۰۶-۱۴۰۲
کد ۹۰۵۲۴۱
انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۷-۰۶-۱۴۰۲

برای اولین بار در جهان: پیدا شدن کرم زنده در مغز انسان (+عکس و فیلم)

برای اولین بار در جهان: پیدا شدن کرم زنده در مغز انسان (+عکس و فیلم)
این کرم ، پس از بیرون‌آوردن از مغز بیمار، برای یک دانشمند متخصص فرستاده شد که تاکید کرد این نوع کرم، در مارها وجود دارد و به احتمال زیاد از طریق مدفوع مارها در علفزار، وارد بدن بیمار شده است.
جراحان در استرالیا وقتی جمجمه زنی را شکافتند از دیدن وول خوردن یک کرم هشت سانتی متری شگفت‌زده شدند.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری بی بی سی؛ بیمار زنی ۶۴ ساله بود دچار افسردگی و فراموشی که به دلیل یک بیماری عفونی نامعلوم تحت درمان بود تا اینکه در تصویربرداری از مغز او اشکالاتی دیده شده بود.
 
برای تشخیص، تصمیم گرفته شد با جراحی و باز کردن جمجمه علت اختلال را شناسایی کنند اما انتظار نداشته یک انگل زنده را در مغز این بیمار پیدا کنند.

به گزارش العربیه؛ «گاردین» نوشت دکتر هاری پریا باندی، جراح مغز و اعصاب موفق شد این کرم 8 سانتی‌متری را از مغز بیمار بیرون آورد.

تصویر کرم زنده هشت ‌سانتی‌متری که از مغز بیمار بیرون آمد

ناهنجاری در مغز

این بیمار در اواخر ژانویه 2021 با درد شکم، اسهال، سرفه خشک مداوم، تب و تعریق شبانه در یک بیمارستان محلی در نیو ساوت ولز، بستری شد و در سال 2022، فراموشی و افسردگی نیز به لیست عوارض این بیمار افزوده شد.

او سپس در بیمارستان کانبرا بستری شد و اسکن «ام.آر.آی» از مغز نشان داد که ناهنجاری‌‌های مغزی او، نیازمند جراحی است.

هاری پریا با انجام این عمل جراحی، وجود کرم زنده در مغز این بیمار را کشف کرد.

روند خوب بهبود

به گفته سانجایا سنانایاکی، دکتر بیماری‌های عفونی در این بیمارستان، چنین اتفاقی، تنها یک بار در دوران شغلی آنها رخ می‌دهد.

سنانایاکی گفت که بیمار به خوبی در حال بهبود است و هنوز تحت نظارت منظم پزشکی قرار دارد. او تاکید کرد که این مورد، خطر انتقال از حیوانات به انسان را برجسته می‌سازد.

تصویر کرم زنده هشت ‌سانتی‌متری که از مغز بیمار بیرون آمد

کرم موجود در مارها

این کرم، پس از بیرون‌آوردن از مغز بیمار، برای یک دانشمند متخصص فرستاده شد که تاکید کرد این نوع کرم، در مارها وجود دارد.

در گزارش «گاردین» با بیان این که این اولین مورد از کشف این انگل در انسان است، آمده است که بیمار در نزدیکی دریاچه‌ای زندگی می‌کند که محل تکاثر یکی ازانواع مارها است.

به نظر پزشکان و دانشمندانی که وضعیت این بیمار را مورد پژوهش قرار دادند، این کرم به احتمال زیاد از طریق مدفوع مارها در علفزار، وارد بدن بیمار شده است.

برچسب ها: کرم ، مغز زن ، استرالیا
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی
#videojsscript