۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۰۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۲
کد ۹۰۷۹۰۲
انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۲

لاشه جنگنده گم شده اف-35 آمریکا پیدا شد

لاشه جنگنده گم شده اف-35 آمریکا پیدا شد
این نخستین سانحه برای هواپیمای نسل پنجمی اف-35 آمریکا نیست. آمریکا تاکنون این هواپیمای فوق پیشرفته را تنها در اختیار اسراییل قرار داده است.

لاشه  یک فروند هواپیمای اف-35 نیروی دریایی آمریکا که دیروز سقوط کرده و گم شده بود، پیدا شد.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، لاشه این هواپیمای فوق پیشرفته ناپدید شده در یک منطقه روستایی در چارلستون ایالت کارولینای جنوبی پیدا شده است. فاصله این منطقه تا فرودگاه بین المللی شهر چارلستون 2 ساعت است.

نیروی دریایی آمریکا درباره سانحه دیروز سقوط این هواپیما گفته که این حادثه در دست بررسی است.

این هواپیما بنا به دلایلی نامعلوم دیروز دچار حادثه شد و در حالی که خلبان آن برای نجات جانش از آن بیرون پریده بود، لاشه آن گم شده بود و از مردم برای پیدا کردن لاشه آن درخواست کمک شده بود.

لاشه جنگنده گم شده اف-35 آمریکا پیدا شد

"نانسی میس" نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در انتقاد از این حادثه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: چگونه می‌توان یک اف-35 را گم کرد؟ 

میس نوشت: "چطور ممکن است دستگاه ردیاب وجود نداشته باشد و ما انتظار داریم مردم چه کاری انجام دهند، جت را پیدا کرده و تحویل دهند؟ ما می‌دانستیم که اف-35 ها مخفی نگه داشته می‌شوند، اما این مسخره است."

در پی این حادثه برای نیروی دریایی ارتش آمریکا، اریک اسمیت، معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که پروازهای تمامی واحدهای هوانوردی در داخل و خارج از آمریکا به مدت 2 روز متوقف شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: تا پایان جلسه 2 روزه در چارچوب اقدامات و رویه‌های امنیتی، هیچ هواپیمای دریایی اجازه پرواز نخواهد داشت.

سرگرد ملانی سالیناس، سخنگوی ارتش آمریکا هم اعلام کرد که هواپیمای اف-35 متعلق به تفنگداران دریایی در حین پرواز در منطقه چارلستون شمالی در کارولینای جنوبی دچار اختلال شده است.

سالیناس با اشاره به اینکه خلبان با پرش جان سالم به در برد، گفته بود: تلاش برای جستجوی هواپیمای سقوط کرده اف-35 در منطقه آغاز شده است.

این نخستین بار نیست که حوادث و سوانحی در پرواز این پیشرفته ترین هواپیمای نسل پنجم آمریکا اتفاق می افتد و پیش از این نیز انتشار فیلم هایی از چپه شدن این هواپیما هنگام برخاستن، سوژه رسانه ها شده است.

آمریکا این نوع جنگنده نسل پنجمی خود را تاکنون تنها  در اختیار اسراییل قرار داده است.

 

ارسال به دوستان