۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۱۵۶۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۷-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۱۵۶۴
انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۷-۰۹-۱۴۰۲

وزیر اماراتی : به زندگی در گرما سازگار شده ایم

وزیر اماراتی : به زندگی در گرما سازگار شده ایم
این وزیر اماراتی افزود ایجاد فضای بیشتر باغ‌ و پوشش‌ گیاهی از جمله طرح کاشت 100 میلیون درخت آب شور ساحلی (که به طور موثر کربن را جذب می‌کنند) تا سال 2030، شدت گرما را کاهش می‌دهد.

 امارات متحده عربی قصد دارد تا سال 2050 به  مرحله "بی طرفی کربن"  (به استثنای صادرات نفت و گاز) دست یابد.

به گزارش عصرایران، امارات می خواهد این هدف را با استفاده از افزایش تولید انرژی هسته ای، خورشیدی ، بادی و گسترش خدمات مترو و راه آهن و حمایت از خودروهای برقی محقق کند.

"مریم المهیری" وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات گفت که کشورش برای دمای بالا آماده است.

این نگرانی وجود دارد که تا پایان قرن جاری بخش هایی از منطقه خلیج فارس به دلیل دمای بالای هوا، غیرقابل سکونت شود.

این وزیر اماراتی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه افزود تجربه طولانی در تابستان گرم بیابان امارات، زندگی با دمایی که گاهی به 50 درجه می رسد را به ما یاد داده است.

مریم المهیری وزیر محیط زیست اماراتمریم المهیری وزیر محیط زیست امارات

وی پیش از برگزاری اجلاس بزرگ تغییرات آب و هوایی سازمان ملل  COP28 که قرار است در دبی برگزار شود گفت: ما سال ها در یک سفر سازگاری با دمای بالای هوا بوده ایم.

او ادامه داد: "وقتی به دمای فعلی تابستان در امارات نگاه می‌کنید، مردم از سرتاسر دنیا می‌گویند در این دما چگونه زندگی می‌کنید؟ اما در واقع، ما می‌توانیم در تابستان اینجا بمانیم و خوب زندگی کنیم. ما می توانیم فعالیت هایی را که می خواهیم انجام دهیم. ما از سال ها قبل با این دمای هوا ، سازگار شده ایم".

براساس تعدادی از تحقیقات، فصل تابستان در امارات به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر می شود. تابستان امارات بسیاری از مردم را به فرار به کشورهای دارای آب و هوای معتدل تر وادار می کند.

ترکیب دمای بالا و رطوبت خطرناک است زیرا بدن انسان در کاهش دمای خود از طریق تبخیر عرق از سطح پوست با مشکل مواجه می شود.

 

 نیروگاه خورشیدی الظفره امارات - بزرگترین سایت خورشیدی یکجای جهان
نیروگاه خورشیدی الظفره امارات

کمترین دمایی که می توان از طریق خنک کننده تبخیری به دست آورد با یک دماسنج پیچیده شده در یک پارچه مرطوب اندازه گیری می شود.

منطقه خلیج فارس در میان معدود مناطقی در جهان است که دمای هوا پس از خنک‌سازی تبخیری از آستانه 35 درجه فراتر می رود. این حداکثر دمایی است که انسان می‌تواند تحمل کند. پس از آن، استرس گرمایی می‌تواند در عرض چند ساعت، بدون توجه به سن، وضعیت سلامتی و آمادگی جسمانی منجر به مرگ شود.

به همین دلیل، کارشناسان هشدار می دهند سرعت تغییرات آب و هوایی ممکن است بخش هایی از منطقه خلیج فارس را تا پایان قرن جاری غیرقابل زندگی کند.

  رد پای کربن 

به گفته وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات، با افزایش دما در سراسر جهان که به نظر می‌رسد امسال گرم‌ترین سال باشد امارات متحده عربی در حال تغییر طراحی ساختمان‌ها و برنامه‌ریزی عمرانی خود برای ایجاد محیط‌های زندگی سردتر برای زندگی حتی در فضاهای باز است.

این وزیر اماراتی افزود ایجاد فضای بیشتر باغ‌ و پوشش‌ گیاهی از جمله طرح کاشت 100 میلیون درخت آب شور ساحلی (که به طور موثر کربن را جذب می‌کنند) تا سال 2030، شدت گرما را کاهش می‌دهد.

او گفت: مردم متوجه نیستند که بیش از 70 درصد اقتصاد ما بر پایه نفت نیست. ما در حال حاضر زیرساخت های زیادی در رابطه با انرژی های تجدیدپذیر ایجاد کرده ایم".

نمایی از دبیدبی

وی ادامه داد: ساختمان‌ها در سطح خاصی ساخته می‌شوند تا هر گونه افزایش سطح دریا که مدل های نشان می دهند به زودی رخ می‌دهد، در نظر می‌گیرند.

دمای بالا به این معنی است که دستگاه تهویه و کولر تقریباً در تمام طول سال در خانه‌ها، ادارات، مراکز خرید، اتومبیل‌ها و حتی ایستگاه های اتوبوس در امارات استفاده می شوند. این، عاملی اصلی است که باعث می شود ردپای تولید کربن در امارات در میان بزرگترین ها در جهان به نسبت سرانه‌ فردی است.

 عوامل دیگر تولید کربن در امارات را می توان اینگونه برشمرد: خودروهای شاسی بلند، خودروهای با کارکرد بالا و خودروهای اسپرت که بزرگراه‌های این کشور را پر کرده اند. همچنین وسایل حمل‌ونقل عمومی و مراکز سرگرمی پرمصرف مانند پیست اسکی سرپوشیده که متکی به برف مصنوعی است و دمای آن در دو درجه زیرصفر ثابت می ماند.

حمایت از آب و هوا و رشد

با وجود این چالش‌ها، امارات متحده عربی قصد دارد تا سال 2050 به  مرحله "بی طرفی کربن" در داخل کشور (به استثنای صادرات نفت و گاز) دست یابد.

امارات می خواهد این هدف را با استفاده از افزایش تولید انرژی هسته ای، خورشیدی ، بادی و گسترش خدمات مترو و راه آهن و حمایت از خودروهای برقی محقق کند.

شرکت اماراتی "مصدر" به ریاست "سلطان الجابر" رئیس کنفرانس COP28، یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه انرژی تجدیدپذیر در جهان است. این، نشان‌دهنده برنامه های بلندپروازانه امارات برای رهبری تحول انرژی است.

  وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات ادامه داد تغییر نگرش های بی تفاوت به انرژی و منابع انرژی در کشوری چندفرهنگی و چند زبانه که 90 درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند، از مهمترین وظایف در این کشور است.

مریم المهیری وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات

مریم المهیری وزیر امارات

وی افزود: برای کاهش تولید کربن، ما به هر بخش به صورت جداگانه نگاه می کنیم. از جمله بخش خصوصی، اعضای جامعه و دانشگاهیان. به دنبال این هستیم که اطمینان حاصل کنیم جوانان نیز بخشی از این بحث هستند تا بفهمیم چگونه می توانیم این بخش ها را کربن زدایی کنیم... چگونه افراد می توانند نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

او گفت: "من خودم همیشه در مورد کاری که در خانه انجام می‌دهم صحبت می‌کنم. چه درباره تضمین اینکه غذا در سطل زباله ریخته نمی‌شود یا اندکی افزایش آگاهی درباره خریدها و منابع آنها.

وزیر محیط زیست امارات تأکید کرد: استراتژی صفر خالص (انتشار گازهای گلخانه ای) که ما به تازگی اعلام کردیم... مسیر حمایت از اقلیم و رشد است. به تغییر طرز تفکرمان در مورد نحوه انجام کارها و سبک زندگی مان نیاز داریم.

برچسب ها: امارات ، دمای هوا
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
4
اولین سال هست و اولین بار هست که امروز ۷ آذر مردم استان بوشهر ، بخاری روشن نکرده اند ، هوا تقریبا گرم هست . احتمالا این پدیده شامل دیگر استانهای جنوبی هم می شود . در حالی که در سالهای قبل هوای ما از نیمه آبان سرد می شد و آذرماه و دی ماه سرمای استخوان سوز بود. دلیلش هم آلودگی هوا ، کارخانه جات ، تاسیسات ، گازهای گلخانه ای هست و متاسفانه مسئولین ما به فکر راه حل و راهکار برای محیط زیست و منابع طبیعی ایران نیستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
2
خوبه هنوز یک هفته از آبگرفتگی معابر شهری شون نگذشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
1
وقتی صحبت از خطر هوای گرم میشود یاد 10 سال بعد تهران میافتم
شهر تهران تجربه ای تلخ برای دنیا خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
1
3
ببینید امارات به کجا رسیده !!!!!