۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۶-۰۹-۱۴۰۲
کد ۹۲۴۰۰۳
انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۶-۰۹-۱۴۰۲

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت امسال با خلق پول کسری بودجه را جبران کرد، سال آینده با افزایش مالیات

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت امسال با خلق پول کسری بودجه را جبران کرد، سال آینده با افزایش مالیات
دولت برای مقابله با کسری بودجه به اقدامات غیرقانونی «خلق پول» روی آورد ولی برای بودجه سال آینده، درآمد حاصل از فروش نفت را کاهش داده و در عوض به وضع مالیات‌های سنگین و فشار به بدنه جامعه روی آورده که معلوم نیست جامعه تا به کِی توان تحمل فشارهای وارده را خواهد داشت.
جمهوری اسلامی نوشت: رئیس ‌جمهور هفته جاری لایحه بودجه سال 1403 را به مجلس ارائه کرد، لایحه‌ای که به عقیده کارشناسان، مملو از ضعف‌ها و خلأهای فنی و توسعه‌ای است و نه‌تنها رشد اقتصادی در آن جایگاهی ندارد بلکه به شدت به منابع غیرواقعی متکی بوده و فشار را بر مردم و تولیدکننده‌ها افزایش خواهد داد.
 
واقعیت این است همانگونه که پیش‌بینی می‌شد در بودجه سال جاری ارزیابی دولت برای فروش نفت، غیرواقعی از آب درآمد، از این‌رو دولت برای مقابله با کسری بودجه به اقدامات غیرقانونی «خلق پول» روی آورد ولی برای بودجه سال آینده، درآمد حاصل از فروش نفت را کاهش داده و در عوض به وضع مالیات‌های سنگین و فشار به بدنه جامعه روی آورده که معلوم نیست جامعه تا به کِی توان تحمل فشارهای وارده را خواهد داشت.
 
برخی کارشناسان فروش نفت خارج از سازوکار و مسیر وزارت نفت را یکی از منشاهای بزرگ فساد اقتصادی و مالی در کشور می‌دانند که متأسفانه نهادهای قدرت نیز پشت ‌سر این فساد قرار دارند.
برچسب ها: مالیات ، کسری بودجه
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته