۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۳-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۲۹۰۹۱
انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۳-۱۰-۱۴۰۲

ببینید یک معمار ایرانی با خانه‌های کلنگی اتریش چه می‌کند!/ کسی که جایزه اول نوسازی شهر وین را گرفته‌است (فیلم)

ببینید یک معمار ایرانی با خانه‌های کلنگی اتریش چه می‌کند!/ کسی که جایزه اول نوسازی شهر وین را گرفته‌است (فیلم)
اوکه در سال جاری جایزه نوسازی شهری وین را دریافت کرده با اجرای خلاقانه یک پروژه نوسازی یک بنای قدیمی توانسته است نظر بسیاری از کارفرمایان در مناطق قدیمی شهر راجلب کند.
عصر ایران؛ سیمین ثقفی _ "اکثر کسانی که پیش یک معمار می آیند آدمهایی هستندکه متمولترند و وضعشان بهتره! ما آمدیم به اینها گفتیم که نباید (فقط) به فکر خود و پول و سرمایه ای که می گذارید باشید، بلکه به قشری که توی اون منطقه زندگی می کنند و شاید وضعیت مالی خوبی نداشته باشند هم همزمان فکر بکنیم! "
گزارش را اینجا ببینید
اینها را آرمین محسن دانشگر می گوید؛ معمار ایرانی مقیم اتریش که به گفته خودش از آغاز تاسیس دفتر معماری اش در وین؛ یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا با تعداد زیادی خانه های قدیمی و تاریخی، نمی خواسته فقط یک کار معماری ملی یا بین المللی ارزشمند انجام دهد بلکه هدفش انجام یک کار معماری خوب برای مردم هم بوده است.
او براین باوراست که باید از خانه های قدیمی که به آنها کلنگی گفته می شود، محافظت کرد چراکه ارزش آنها در خاطرات با اهمیتی است که ساکنانشان دارند و باید به نسل بعدی منتقل شوند. 
اوکه در سال جاری جایزه نوسازی شهری وین را دریافت کرده با اجرای خلاقانه یک پروژه نوسازی یک بنای قدیمی توانسته است نظر بسیاری از کارفرمایان در مناطق قدیمی شهر راجلب کند. 
آقای دانشگر در این پروژه نوسازی به تلفیق بافت انسانی محل هم توجه داشته و تاثیر مثبت آن را بر جامعه از نتیجه تلاشهای یک معمار می داند.
 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
توضیح مدیرعامل شرکت واحد درباره زمان ورود اتوبوس های برقی چینی به تهران (فیلم) کلیپ پربازدید از پوست‌اندازی مارمولک از نمای نزدیک (فیلم) صحبت‌های شهاب حسینی درباره فیلم جدیدش در آمریکا (فیلم) طرز تهیه مجبوس عربی با گوشت گوسفند و مرغ برای 600 نفر (فیلم) فوران آتشفشان کیلاویا در هاوایی (فیلم) انتشار تصاویری جدید از لاشه زیردریایی تایتان (فیلم) تصادف زنجیره‌ای در تونل آزادی ایلام (فیلم) چرا حزب الله لبنان از پیجر استفاده می‌کرد؟ (فیلم) برش استادانه کوسه برای تهیه سوشی توسط آشپز ژاپنی (فیلم) تعطیلی اتاق مرگ واشنگتن/ 78 نفر در 106 سال در این اتاق اعدام شدند (فیلم) عیادت فرمانده کل سپاه از مجروحان حملۀ تروریستی دیجیتالی در لبنان (فیلم) لحظه بلعیدن وحشیانه گراز توسط اژدهای کومودو (فیلم) عارف: هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام درباره تخصیص ارز ترجیحی باید در راستای حمایت از قشرهای محروم و آسیب‌پذیر جامعه باشد (فیلم) سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سرباز معلم‌ها از اول مهر در مدارس مناطق محل زندگی خود آغاز به کار می‌کنند (فیلم) شوخی بامزه هالند و آچربی بعد بازی اینتر و منچسترسیتی بر سر لباس (فیلم)