۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۲۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۰۵-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۲۹۷۷۹
انتشار: ۲۱:۱۱ - ۰۵-۱۰-۱۴۰۲

کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه پیوستن سوئد به ناتو را تایید کرد

کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه پیوستن سوئد به ناتو را تایید کرد
کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه طرح مربوط به «صلاحیت تایید پروتکل عضویت سوئد در ناتو» را تصویب کرد.

کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه امروز پیشنهاد عضویت و پیوستن سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه طرح مربوط به «صلاحیت تایید پروتکل عضویت سوئد در ناتو» را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اسپوتنیک، لایحه تصویب پروتکل الحاق سوئد به ناتو در کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه به تصویب رسید. اکنون این لایحه باید در مجمع عمومی پارلمان ترکیه به تصویب برسد.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که تلاش خواهد کرد تا حد امکان تصویب عضویت سوئد در ناتو را در پارلمان کشورش تسهیل کند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم پیشتر ابراز امیدواری کرد که سوئد در آینده ای نزدیک به این پیمان نظامی بپیوندد.

استکهلم و هلسینکی پارسال به سیاست چندین دهه‌ای خود مبنی بر بی‌طرفی پایان داده و به بهانه نگرانی‌های ناشی از جنگ اوکراین، درخواست رسمی خود برای پیوستن به این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا را مطرح کردند. فنلاند در آوریل به سی‌ویکمین عضو ناتو بدل شد اما ترکیه درخواست سوئد را رد کرد. تأیید تمام اعضای ناتو برای پیوستن عضو جدید به این ائتلاف، الزامی است.

آنکارا استکهلم را به عدم تمایل برای تحویل و استرداد اعضای گروهک تروریستی «پ.ک.ک» و سایر گروه‌های وابسته به آن، متهم کرده بود.

ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد