۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۳۴۱۱
انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۸-۱۰-۱۴۰۲

هواشناسی : در حال بارورسازی ابرها هستیم

هواشناسی : در حال بارورسازی ابرها هستیم
بارورسازی ابر‌ها یک موضوع علمی است که در همه کشور‌های دنیا انجام می‌شود و قابل اجرا بوده و در تمام آزمایشگاه‌های مرتبط، این موضوع بررسی شده است.
همشهری آنلاین: سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها، شواهد و اطلاعات موجود، برای فصل زمستان تا اوایل بهار سال آینده سیگنال خاصی در مورد بارش‌ها وجود ندارد، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها نرمال به سمت کم‌بارشی باشد.
 
وی با بیان این‌که ممکن است امواجی به صورت غیرمترقبه، موقت و موردی کشور را تحت تاثیر قرار دهد که این امواج در الگو‌ها و مدل‌ها دیده نمی‌شود، افزود: ۳.۵ سال است که در کشور شرایط خشکسالی داریم و باید در حوزه مدیریت منابع آب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست برنامه‌های جدی داشته باشیم.
 
وی در خصوص بارورسازی ابر‌ها و اثرات آن بر افزایش میزان بارندگی‌ها گفت: بارورسازی ابر‌ها یک موضوع علمی است که در همه کشور‌های دنیا انجام می‌شود و قابل اجرا بوده و در تمام آزمایشگاه‌های مرتبط، این موضوع بررسی شده است.
 
رئیس سازمان هواشناسی گفت: ادعا‌های متفاوتی در خصوص تولید بارش وجود دارد و آنچه می‌توانیم به آن استناد کنیم، مقالات و مستنداتی بوده که در سازمان‌ها و ژورنال‌های بین‌المللی منتشر می‌شوند. در ایران نیز سازمانی زیر نظر وزارت نیرو در رابطه با بارورسازی ابر‌ها در حال فعالیت است.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی