۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۵۹۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۲۶-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۵۹۵۴
انتشار: ۲۲:۵۴ - ۲۶-۱۰-۱۴۰۲

این کاریکاتور گویا در ایران تاریخ مصرف ندارد

این کاریکاتور گویا در ایران تاریخ مصرف ندارد

عصر ایران - یادش بخیر! هفته نامه دوست داشتنی و انتقادی "گل آقا" که برای سال های سال، زبان شیرین و شیوای مردم ایران بود و صد افسوس که بعد از تعطیلی اش، هرگز نشریه طنزی همانند آن، متولد نشد و ای بسا، شرایط نامساعد محیطی هم مزید بر علت بود. مرحوم کیومرث صابری فومنی، بنیانگذار و مدیر این این نشریه بود.
برای سال های متمادی، مرحوم حسن حبیبی که معاون اول دولت های هاشمی و خاتمی بود، شخصیت اصلی کاریکاتورهای کل آقا بود و نمادی از دولت به شمار می رفت و انصاف باید داشت که ظرفیت بسیار بالایی داشت و هرگز خم به ابرو نیاورد و حتی از کاریکاتوریست هایی که او را سوژه کرده بودند، تقدیر کرد.

این کاریکاتور که در آن، تصویری از حسن حبیبی به عنوان نماد دولت و شاغلام به عنوان نماد مردم، که توسط احمد عربانی ترسیم شده است، هر چند به سال های دور بر می گردد ولی گویا تاریخ مصرف ندارد؛ خودتان ببینید:

این کاریکاتور در ایران تاریخ مصرف ندارد

برچسب ها: گل آقا ، عربانی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
0
0
زوایای پنهان کاریکاتور را هم ببینید آقا یا خانم عصر ایران. یعنی در دولت محبوب شما صف دارو و گوشت و پودر و ..... نیز فراگیر بوده .
علوی
Russian Federation
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
0
0
خدا رحمت کند آقای صابری را .
فرزانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
0
0
یاد جوونیم افتادم که با چه ذوقی منتظر رسیدن این مجله می موندم و در طول هفته بارها نسخه های قبلی رو نگاه می کردم.
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم