۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۴۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۳-۱۲-۱۴۰۲
کد ۹۴۸۴۵۶
انتشار: ۲۲:۴۸ - ۱۳-۱۲-۱۴۰۲

اوپک پلاس کاهش تولید نفت را تمدید کرد

اوپک پلاس کاهش تولید نفت را تمدید کرد
عربستان سعودی اعلام کرد که کاهش یک میلیون بشکه در روز را تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داد. بدین ترتیب، تولید نفت عربستان حدود ۹ میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

 اعضای گروه اوپک پلاس یکشنبه شب بر تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سه ماهه دوم ۲۰۲۴ توافق کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، عربستان سعودی اعلام کرد که کاهش یک میلیون بشکه در روز را تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داد. بدین ترتیب، تولید نفت عربستان حدود ۹ میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که روند کاهش تولید نفت با توجه به شرایط بازار و بتدریج معکوس خواهد شد.

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه هم اظهار کرد که طبق توافق میان کشورهای گروه اوپک پلاس، مسکو در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ روزانه ۴۷۱ هزار بشکه دیگر از تولید خود را کاهش می‌دهد.

برخی کشورهای اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و غیراوپک است، در ماه نوامبر توافق کردند تا روزانه حدود ۲.۲ میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند.

تا اواخر ماه ژوئن، امارات ۱۶۳ هزار بشکه، کویت ۱۳۵ هزار بشکه، الجزایر ۵۱ هزار بشکه و عمان ۴۲ هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود را کاهش می‌دهند.

با افزایش تولید نفت آمریکا و برخی دیگر از کشورها و نگرانی نسبت به کاهش تقاضای برخی اقتصادهای بزرگ برای نفت، اعضای اوپک پلاس از اواخر ۲۰۲۲ تاکنون بارها تولید خود را کاهش و آن را تمدید کرده اند.

برچسب ها: اوپک پلاس ، عربستان ، نفت
ارسال به دوستان
هشدار: اینگونه ورزش‌کردن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود! اسمارت 5# آماده ورود به بازار است (+تصاویر) چه غذاهایی فشار چشم را بالا میبرد؟ نماینده ایران در سازمان ملل : اسرائیل با هدف قرار دادن سفیر ایران در لبنان از خطوط قرمز عبور کرده است قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟ باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود رشیدی کوچی : به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید، اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند/ مردم به آگاهی رسیده اند مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند این خوردنی‌های کم چرب زیاد هم سالم نیستند کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است! رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: هیچ مدرسه ای در تهران در لیست ساختمان های ناایمن بحرانی قرار ندارد برنامه جامعة المصطفی در تایلند جدیدترین پهپاد انتحاری ایران / عبور «شاهد ۱۳۶B» از جلوی چشم پزشکیان (عکس) سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع