۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۵۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۱-۰۱-۱۴۰۳
کد ۹۵۲۹۶۹
انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۱-۰۱-۱۴۰۳

تغییر احتمالی قانون آفساید از سال آینده

تغییر احتمالی قانون آفساید از سال آینده
شورای جهانی فوتبال (IFAB) تنها در صورتی ممکن است قوانین تعیین آفساید را تغییر دهد و شروع به اعلام آن کند که بازیکن تیم مهاجم با تمام بدن از آخرین بازیکن حریف جلوتر باشد.

قانون آفساید در فوتبال ممکن است در سال ۲۰۲۵ تغییر کند.

به گزارش تسنیم، شورای جهانی فوتبال (IFAB) تنها در صورتی ممکن است قوانین تعیین آفساید را تغییر دهد و شروع به اعلام آن کند که بازیکن تیم مهاجم با تمام بدن از آخرین بازیکن حریف جلوتر باشد.

مبتکر این تغییرات، سرمربی پیشین آرسنال و رئیس کنونی توسعه فوتبال فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، آرسن ونگر بود. در صورت اجرایی شدن قوانین جدید، در صورتی که در لحظه پاس، بازیکنی از تیم مهاجم کاملاً از آخرین مدافع جلوتر باشد، آفساید اعلام خواهد شد. طبق قوانین کنونی برای تعیین موقعیت آفساید کافی است که مهاجم با هر قسمتی از بدنش از مدافع جلوتر باشد.

این قانون از نوامبر 2023 در مسابقات مختلف جوانان در ایتالیا و سوئد آزمایش می‌شود. موفقیت این آزمایش زودتر از فوریه 2025 توسط مجمع IFAB ارزیابی خواهد شد.

برچسب ها: فوتبال ، آفساید
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد