۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۳-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۷۱۰۹۳
انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۳-۰۳-۱۴۰۳

تلاطم هوای صاف چیست و چگونه یک مسافر پرواز سنگاپور را کشت؟ (فیلم)

تلاطم هوای صاف چیست و چگونه یک مسافر پرواز سنگاپور را کشت؟ (فیلم)
تلاطم هوای صاف چیست و چگونه یک مسافر را در پرواز سنگاپور کشت؟ تشخیص و مهار این پدیده تقریبا ناممکن است و هنوز فناوری‌ای برای جلوگیری از آن کشف نشده است.

در هفته گذشته یک پرواز هواپیمایی سنگاپور دچار تکان‌های شدید و تلاطم‌های عجیب شد و بر اثر این اتفاق یک نفر جان باخت و ده‌ها نفر مجروح شدند.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان اِی، پرواز " sq321" هواپیمایی سنگاپور که از لندن به سمت سنگاپور می رفت، 211 مسافر و 18 خدمه داشت.

هواپیما به خاطر شدت تکا‌ن‌ها و مصدومیت و بدحالی مسافران مجبور به اعلام وضعیت اضطراری و فرود زودهنگام در فرودگاه بانکوک پایتخت تایلند شد.

اما چه چیزی باعث شد تا هواپیما در ارتفاع 37 هزار پایی و پس از 10 ساعت پرواز در دقایقی با بحران شدید مواجه شود؟

کارشناسان و تحلیلگران صنعت هوایی از پدیده ای به نام تلاطم هوای صاف صحبت می کنند.

پدیده‌ای که ظاهرا تشخیص و مهار آن تقریبا ناممکن است و هنوز فناوری‌ای برای جلوگیری از آن کشف نشده است.

جزئیات بیشتر از چرایی و چگونگی بروز تلاطم هوای صاف در هواپیمای بوئینگ 777 " sq321" هواپیمایی سنگاپور را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
طرز تهیه مجبوس عربی با گوشت گوسفند و مرغ برای 600 نفر (فیلم) فوران آتشفشان کیلاویا در هاوایی (فیلم) انتشار تصاویری جدید از لاشه زیردریایی تایتان (فیلم) تصادف زنجیره‌ای در تونل آزادی ایلام (فیلم) چرا حزب الله لبنان از پیجر استفاده می‌کرد؟ (فیلم) برش استادانه کوسه برای تهیه سوشی توسط آشپز ژاپنی (فیلم) تعطیلی اتاق مرگ واشنگتن/ 78 نفر در 106 سال در این اتاق اعدام شدند (فیلم) عیادت فرمانده کل سپاه از مجروحان حملۀ تروریستی دیجیتالی در لبنان (فیلم) لحظه بلعیدن وحشیانه گراز توسط اژدهای کومودو (فیلم) عارف: هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام درباره تخصیص ارز ترجیحی باید در راستای حمایت از قشرهای محروم و آسیب‌پذیر جامعه باشد (فیلم) سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سرباز معلم‌ها از اول مهر در مدارس مناطق محل زندگی خود آغاز به کار می‌کنند (فیلم) شوخی بامزه هالند و آچربی بعد بازی اینتر و منچسترسیتی بر سر لباس (فیلم) غذای خیابانی در ژاپن؛ پخت استیک 2000 دلاری با گوشت گاو واگنر (فیلم) ابراز همدردی ایرانی‌ها با قربانیان حمله تروریستی اسرائیل به لبنان (فیلم) خیابانی: روی گنج خوابیدیم اما ورزشگاه نداریم (فیلم)