نیمی از سال ۲۰۲۴ گذشت و خودروسازان آمار فروش محصولاتشان را منتشر کردهاند. تسلا برای دو فصل متوالی با کاهش فروش مواجه شده و درمقابل، فروش نیسان ورسا و میتسوبیشی میراژ با رشد چشمگیری همراه بوده است.
به گزارش زومیت، ولوو C40 Recharge یکی از خودروهای کمفروش سال ۲۰۲۴ تا به این لحظه است. ولوو از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون موفق شده است تنها ۱٬۰۱۵ دستگاه از این خودرو را بفروشد.
شورولت Equinox برقی با فروش ۱٬۰۱۳ دستگاه نیز، جزو خودروهای کماستقبال در سال ۲۰۲۴ تاکنون محسوب میشود.
کوپهی لوکس لکسوس یعنی LC امسال هم فروش چشمگیری تجربه نکرد. قیمت خودرو مذکور در آمریکا از ۱۰۰ هزار دلار شروع میشود و افراد کمی حاضرند تا چنین مبلغی را برای LC بپردازند. بههمیندلیل، لکسوس از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون فقط ۹۶۶ دستگاه از این خودرو فروخته است.
کوپهی دیگری از لکسوس در فهرست خودروهای کمفروش سال ۲۰۲۴ قرار دارد: لکسوس RC. فروش ۹۴۱ دستگاهی این خودرو اسپرت ۱۰ ساله، حتی از فروش برادر گرانترش، یعنی LC، نیز کمتر است.
شاید فروش اندک لکسوس RC بهدلیل سن زیاد این خودرو باشد؛ اما حضور BMW Z4 در این فهرست جای تعجب دارد. رودستر لوکس آلمانیها که پلتفرم مشترکی با تویوتا سوپرا دارد، از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون، تنها ۹۲۸ دستگاه فروش داشته است؛ درحالیکه تویوتا در همین بازهی زمانی ۱٬۴۹۵ دستگاه سوپرا فروخت.
اینیوس گرنایدر SUV سرسخت و آفرودی است که موفقیت زیادی در بازار آمریکا بهدست نیاورده و تنها ۹۰۰ دستگاه از آن فروخته شده است.
سدان لوکس و پرچمدار آئودی، یعنی A8، جزو خودروهای کمفروش سال ۲۰۲۴ قرار دارد. از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۸۵۴ دستگاه A8 بهفروش رفته است که هرچند کمفروشترین سدان لوکس بازار آمریکا نیست، آمار بسیار ضعیفی محسوب میشود.
سدان ولوو S90 و استیشن V90 درمجموع ۸۰۸ دستگاه فروش داشتند که نشان میدهد مردم آمریکا میل زیادی به سدانها و استیشنها ندارد و کراساورها را ترجیح میدهند.
۷۳۸ دستگاه آئودی A7 در بازار آمریکا فروخته شده است. A7 سدان لوکس و نسبتاً اسپرت آئودی محسوب میشود که نسل کنونیاش چندان قدیمی نیست؛ اما نتوانسته نظر خریداران را به خود جلب کند.
جنسیس G90 سدان لوکس و فولسایز دیگری است که فروشش در سال جاری، تنها ۶۹۷ دستگاه بوده است. جنسیس برند زیرمجموعهی هیوندای محسوب میشود که در سالهای اخیر گامهای بلندی درزمینهی طراحی و کیفیت خودروهایش برداشته است؛ اما این آمار فروش نشان میدهد که بازار آمریکا دیگر به سدانهای بزرگ تمایلی ندارد.
آکورا ZDX با فروش ۳۳۸ دستگاه در رتبهی یازدهم فهرست کمفروشترین خودروهای بازار آمریکا قرار میگیرد. البته باید توجه کرد که ZDX بهتازگی در بازار آمریکا عرضه شده است و احتمالاً در سال آینده فروشش بهتر خواهد شد.
سدان هیدروژنی تویوتا میرای با فروش ۲۴۵ دستگاه نشان میدهد که هیدروژن هنوز محبوبیتی در بین مردم ندارد. ایستگاههای شارژ هیدروژن در آمریکا بسیار محدودند و مردم ترجیح میدهند تا بهجای خودرو هیدروژنی، خودرو برقی بخرند.
هاچبک جمعوجور و دوستداشتنی فیات 500e با اینکه نسل جدیدش بهتازگی معرفی شده، تنها ۲۰۳ دستگاه فروش داشته است. قیمت 500e از ۳۲٬۵۰۰ دلار در بازار آمریکا آغاز میشود و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۴ فروش خودرو بهبود پیدا میکند.
کوپهی اسپرت افسانهای نیسان، یعنی GT-R، بیش از ۱۵ سال است که در بازار حضور دارد و تا چند ماه دیگر برای همیشه تولیدش بهپایان خواهد رسید. از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۱۵۰ دستگاه از آن فروخته شده است.
مانند تویوتا میرای، خودرو هیدروژنی دیگری در فهرست کمفروشترین خودروها قرار دارد. هیوندای تنها ۷۷ دستگاه از کراساور نکسو را در سال جاری میلادی فروخته است.