۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۲۵-۰۴-۱۴۰۳
کد ۹۸۲۱۷۲
انتشار: ۰۰:۳۵ - ۲۵-۰۴-۱۴۰۳

حیوان گزیدگی در مهاباد ۱.۵ برابر شد

حیوان گزیدگی در مهاباد ۱.۵ برابر شد
رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد : اغلب سگ گزیدگی ها مربوط به قسمت های تحتانی بدنی و هچنین مواردی شامل سر و صورت نیز بوده است.
رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان ثبت شده که ۱.۵ برابر مدت مشابه سال گذشته است.
 
رسول خلیلی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۸۰ درصد حیوان گزیدگی ها در سطح شهرستان مربوط به سگ گزیدگی سگ های ولگرد بوده که صاحبان آنها کنترل بر روی آن ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه افزایش آمار سگ‌های بلاصاحب خطری برای سلامت شهروندان است، اضافه کرد: ۶۰ درصد سگ گزیدگی در مناطق شهری و ۴۰ درصد دیگر مربوط به مناطق روستایی بوده است.
 
رییس کارگروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت مهاباد ادامه داد: اغلب سگ گزیدگی ها مربوط به قسمت های تحتانی بدنی و هچنین مواردی شامل سر و صورت نیز بوده است.
 
خلیلی با بیان اینکه برای تمامی این افراد واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تزریق کرده اند، اظهار کرد: چنان چه برای فرد حیوان گزیده واکسن تزریق نشود، احتمال مبتلا شدن به بیماری هاری که کشنده و بدون درمان است، وجود خواهد داشت.
 
وی گفت: شهروندان در مواجهه با حیوانات ناقل بیماری‌ها و سگ‌های بلاصاحب، بلافاصله به منظور دریافت خدمات بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری هاری با واحد پیشگیری از بیماری هاری از طریق شماره تلفن ۰۴۴۴۲۲۴۰۲۰۲ تماس بگیرند.
برچسب ها: گزیدگی ، سگ
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی