۰۶ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۹ - ۰۳-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۲۱۵۸
انتشار: ۰۷:۱۹ - ۰۳-۰۶-۱۴۰۳

کشورهایی که بیشتر از همه از ChatGPT استفاده می‌کنند (+ نمودار)

کشورهایی که بیشتر از همه از ChatGPT استفاده می‌کنند (+ نمودار)
مصرف‌کنندگانی که از هوش مصنوعی صرفا به خاطر تازگی آن استفاده نمی‌کنند، پرداختن به نیازهای برآورده نشده، یک علت کلیدی است. به عبارت دیگر آنها از هوش مصنوعی برای تنظیم اهداف مالی، یافتن توصیه‌های شخصی‌، یا جستجوی موارد مشابه، استفاده می کنند.

نزدیک به دو سال از زمانی که OpenAI، مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT را منتشر و به راه‌اندازی انقلاب هوش مصنوعی مولد کمک کرد، می‌گذرد. کاربران به صورت مجازی صف کشیدند تا از ChatGPT استفاده کنند. این امر باعث شروع یک رقابت جدید در زمینه هوش مصنوعی بین حداقل سه شرکت بزرگ فناوری شد.

به گزارش روزیاتو، نمودار زیر کشورهای مختلف جهان که بیشترین استفاده را از ChatGPT می‌کنند، به تصویر می‌کشد.

کشورهایی که بیشتر از همه از ChatGPT استفاده می‌کنند + نمودار

کشورهای جوان‌تر بیشتر از ChatGPT استفاده می‌کنند

در میان کشورهای مورد بررسی، هند بالاترین سهم (۴۵٪) افرادی را دارد که از ChatGPT استفاده می‌کنند.

این امر می‌تواند تا حدی به دلیل تعداد زیاد مشاغل فناوری اطلاعات در این کشور باشد. ChatGPT می‌تواند برای آنها یک دارایی ارزشمند محسوب شود.

کشورهایی که بیشتر از همه از ChatGPT استفاده می‌کنند + نمودار
کشورهایی که بیشتر از همه از ChatGPT استفاده می‌کنند + نمودار

با توجه به اطلاعات این رتبه بندی، کشورهایی با میانگین سنی پایین‌تر احتمالاً به دلیل جمعیت جوان‌تر و آشناتر با فناوری، تمایل بیشتری به استفاده از ChatGPT دارند.

این همبستگی همچنین در نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نیز مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی جهانی احساسات مصرف‌کننده CCI در هند و فیلیپین، از هوش مصنوعی برای اهداف خاص استفاده می‌کنند: کمک در تحقیقات یا به عنوان دستیار شخصی مجازی.

کشورهایی که بیشتر از همه از ChatGPT استفاده می‌کنند + نمودار

در مقابل، پاسخ‌دهندگان در ایالات متحده و آلمان (با استفاده کمتر از ChatGPT) عمدتاً با آن بازی می‌کنند.

مصرف‌کنندگانی که از هوش مصنوعی صرفا به خاطر تازگی آن استفاده نمی‌کنند، پرداختن به نیازهای برآورده نشده، یک علت کلیدی است. به عبارت دیگر آنها از هوش مصنوعی برای تنظیم اهداف مالی، یافتن توصیه‌های شخصی‌، یا جستجوی موارد مشابه، استفاده می کنند.

در مجموع، حدود ۴۰٪ از تمام پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفتند که در مورد هوش مصنوعی هیجان‌زده‌اند، ۲۸٪ در مورد آن دچار تعارض و ۲۹٪ نگران هستند.

ارسال به دوستان