۲۷ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۴۹۷۵
انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵-۰۶-۱۴۰۳

از موشک حاج قاسم سلیمانی تا مخوف‌ترین موشک بالستیک ایران / برد نهایی تا دریای مدیترانه / ایران چند موشک دور زن دارد؟ (فیلم)

از موشک حاج قاسم سلیمانی تا مخوف‌ترین موشک بالستیک ایران / برد نهایی تا دریای مدیترانه / ایران چند موشک دور زن دارد؟ (فیلم)
این ۹ موشک عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند.

عصر ایران ــ طی دو دهه گذشته ایران در ساخت موشک‌های بالستیک پیشرفت چشمگیری داشته‌است. این موشک‌ها با بردهای متفاوتی ساخته شده‌اند. اما در این میان ۹ موشک با بردهای متوسط و بلند از قدرتمندترین موشک‌های ساخت ایران هستند. 

گزارش را این‌جا ببینید

این ۹ موشک عمدتاً بردی بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر دارند. به خاطر همین گفته شده که برای جنگ یا پاسخ احتمالی به اسرائیل ساخته و طراحی شده‌اند. برخی از این موشک‌ها پیش از این در عملیات برون مرزی ایران در حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه و همچنین پایگاه نظامی آمریکا در عراق استفاده شدند.

آخرین نمونه این موشک‌ها با نام موشک بالستیک «حاج قاسم سلیمانی» ساخته و طراحی شده که هوشمندی بالایی برای نابود کردن اهداف از پیش تعیین شده دارد.

در این گزارش تلاش شده تا نگاه دقیقی به این ۹ موشک دوربرد ایران داشته باشیم. سعی کردیم عملکرد تک تک آنها را معرفی کنیم .

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
برچسب ها: موشک ، بالستیک ، ایران ، اسرائیل
ارسال به دوستان
سد مرزی آلمان در برابر مهاجران/ آینده منطقه بدون ویزای شنگن چه می‌شود؟ (فیلم) سوپرگل تاریخی روبرتو کارلوس از بسته‌ترین زاویه (فیلم) پرواز اصفهان- ترکیه برقرار شد (فیلم) آرین سلیمی در دیدار امروز با رهبر انقلاب: برای بالا بردن پرچم عزیز کشورمان می‌جنگیم، با افتخار ایرانی هستم و ایرانی می‌مانم (فیلم) رهبر انقلاب: سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی در بازی‌های اخیر محسوس بود (فیلم) طرز پخت آبگوشت اصیل سنتی و محبوب در تهران (فیلم) تشکر صمیمانه رهبر انقلاب از مدال‌آوران، ورزشکاران، مربیان کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک تأثیر ورزش های سنگین و ضرب دیدگی در ناباروری (فیلم) تردد وسایل نقلیه باری در نیمه اول مهر در معابر شهر تهران از ساعت ۶ تا ۱۰ ممنوع خواهد بود (فیلم) واکنش چمران به اظهارات مسئولان حراست شهرداری: پیر بودن عیب نیست، پیر  فکر کردن عیب است (فیلم) گریم سنگین و هولناک نیکولاس کیج در فیلم جدیدش (فیلم) لحظه سقوط بالگرد بلک هاوک اسرائیل در رفح (فیلم) روایت جالب سردار حاجی‌زاده از امکان ویژه یک موشک که کابوس دشمنان است (فیلم) لحظه هولناک انفجار کارخانه شیمیایی در تگزاس آمریکا (فیلم) تعجب مهران مدیری از حرکت یک شرکت‌کننده (فیلم)