۲۷ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۰-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۶۲۴۱
انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۰-۰۶-۱۴۰۳

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!(+عکس)

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!(+عکس)
سرآشپزی خلاق به نام «جوزف یون» در نیویورک، تلاش می‌کند تا برای کم‌کردن مصرف سرانه گوش قرمز و خدمت به محیط‌زیست، به‌شکلی هنرمندانه، مصرف برخی حشرات سازگار با طبیعت را وارد سبد غذایی مشتریانش کند.

او علاوه بر به‌کاربردن ابتکارهایی در طبخ حشرات خوراکی، در چیدمان آن‌ها در ظرف مشتری‌ها هم خلاقیت‌هایی به خرج می‌دهد که توجه مشتری‌هایش را به خود جلب کرده.

به گزارش همشهری آنلاین، برخی از بشقاب‌های غذای او را از نظر می‌گذرانیم:

«تارانتولا» گونه‌ای از عنکبوت است که از زمان دایناسورها، ساکن زمین بوده‌اند. حالا ترکیب این عنکبوت با پوره سیب‌زمینی سرخ‌شده، یکی از خلاقیت‌های این سرآشپز نیویورکی است.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

یون می‌گوید علاوه بر ترکیب طعم‌ها، در شکل سرو غذا هم خلاقیت به خرج داد. ترکیب توپی برنج با کمی کنجد، به‌شکلی که یک عقرب روی آن سوار است، ترکیبی خوردنی است.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

مارچوبه ملخ، یکی از پیشنهادهای سرآشپر قصه ماست.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

جیرجیرک‌ها برای تولید پروتئین مساوی با دیگر حیوانات، ۶ ‌برابر غذا کمتر از گاو، ۴ برابر کمتر از گوسفند و نصف غذای یک مرغ را مصرف می‌کنند. پس ترکیب تخم‌مرغ و جیرجیرک، کاملا مناسب برای محیط‌زیست است.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

موچه سیاه گوآکامول به غذا، طعم ویژه‌ای می‌بخشد. یون معتقد است لااقل ۲۰۰۰ نوع حشره خوراکی مثل این موچه، طعم غذا را دگرگون می‌کند.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

پودر حشرات هم طعمی خاص را به غذا می‌بخشد.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

برچسب ها: تزئینات غذا ، حشرات
ارسال به دوستان
برگزاری نشست مشترک وزیر کار با اعضای کمیسیون اجتماعی رئیس دانشگاه تهران تغییر کرد مدیرعامل ایران ایر: آغاز پروازهای تجاری ایران و عربستان پس از توافقات دیدنی های امروز؛ از بزرگ ترین شکوفه گل جهان تا جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) هرمز اولین جزیره سبز ایران می‌شود دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق: تجارت ۲۰ میلیون دلاری ایران و عراق شدنی است مهاجرین افغانستانی بن ۳ میلیونی می گیرند زمین مثل زحل حلقه داشته است بازار کار ایران دگرگون خواهد شد/کاهش میل به دریافت حقوق قانون کار اختلال شدید و گسترده در شبکه اینترنت کشور آقامیری : فعالیت رمزارزها در کشور غیرقانونی نیست دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز: ممنوع شدن هرگونه درخواست واگذاری کارت بازرگانی در دفاتر اسناد رسمی بنر خبرسازی که در خیابان‌های تهران جلب‌توجه کرد چرا در باران پیاده‌روی کنیم؟ معاون بانک مرکزی : تامین ۵۰ همت منابع جدید برای وام ازدواج و فرزندآوری/ ثبت نام متقاضیان شبانه روزی می‌شود