۲۷ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۰-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۶۴۴۰
انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۰-۰۶-۱۴۰۳

چین ازدواج را آسان و طلاق را سخت می‌کند/ چینی ها قوانین جدید را تحقیر کردند (فیلم)

چین ازدواج را آسان و طلاق را سخت می‌کند/ چینی ها قوانین جدید را تحقیر کردند (فیلم)
چین ازدواج را آسان و طلاق را سخت می‌کنند. چینی ها قوانین جدید را تحقیر کردند و می‌گویند جوانان برای ازدواج به کار و خانه با قیمت‌های مناسب نیاز دارند.

چین می‌خواهد ثبت ازدواج را آسان و درخواست طلاق را سخت کند و بر این باور است که اقداماتش می‌تواند به بحران کاهش جمعیت این کشور کمک کند. اما راهکارهای فعلی اش مورد تحقیر کاربران فضای مجازی و منتقدان قرار گرفته و باعث انتقادات زیادی شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، سیاست‌گذاران چینی تلاش دارند با راحت تر کردن روند ازدواج جوانان را به بچه دار شدن وادارند.

قانون پیشنهادی جدید محدودیت‌های منطقه ای برای محل ازدواج در قانون قبلی را حذف کرده است. در قانون قدیمی ازدواج باید در منطقه خانواده زوجین ثبت می شد.

در این قانون درخواست های طلاق نیز پس از یک دوره 30 روزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این مدت هر یک از زوجین قادر به پس گیری درخواست خود هستند.

زوج های خواهان ازدواج از این پس می‌توانند دفترچه ثبت خانوار یا گواهی ازدواج را شخصا دریافت و ارائه دهند. این دفترچه تا پیش از این از سوی والدین به مراکز ثبت ازدواج ارائه می شد که به معنای اعلام ازدواج و رضایت والدین برای زوج ها است.

کارشناسان از سیاست های جدید برای افزایش ازدواج انتقاد دارند و می‌گویند جوانان برای تشکیل زندگی مشترک به کار و خانه با قیمت‌های مناسب نیاز دارند.
آنها گرانی مسکن، هزینه های بالای تحصیل، نقص های سیستم مرخصی زایمان از مشکلات بحران تجرد می دانند.

چین با بالاترین میزان بیکاری جوانان در دهه های گذشته موجه شده و بحران ملک و خانه باعث افزایش شدید قیمت و اجاره در این کشور شده است.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

 

 
 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
سد مرزی آلمان در برابر مهاجران/ آینده منطقه بدون ویزای شنگن چه می‌شود؟ (فیلم) سوپرگل تاریخی روبرتو کارلوس از بسته‌ترین زاویه (فیلم) پرواز اصفهان- ترکیه برقرار شد (فیلم) آرین سلیمی در دیدار امروز با رهبر انقلاب: برای بالا بردن پرچم عزیز کشورمان می‌جنگیم، با افتخار ایرانی هستم و ایرانی می‌مانم (فیلم) رهبر انقلاب: سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی در بازی‌های اخیر محسوس بود (فیلم) طرز پخت آبگوشت اصیل سنتی و محبوب در تهران (فیلم) تشکر صمیمانه رهبر انقلاب از مدال‌آوران، ورزشکاران، مربیان کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک تأثیر ورزش های سنگین و ضرب دیدگی در ناباروری (فیلم) تردد وسایل نقلیه باری در نیمه اول مهر در معابر شهر تهران از ساعت ۶ تا ۱۰ ممنوع خواهد بود (فیلم) واکنش چمران به اظهارات مسئولان حراست شهرداری: پیر بودن عیب نیست، پیر  فکر کردن عیب است (فیلم) گریم سنگین و هولناک نیکولاس کیج در فیلم جدیدش (فیلم) لحظه سقوط بالگرد بلک هاوک اسرائیل در رفح (فیلم) روایت جالب سردار حاجی‌زاده از امکان ویژه یک موشک که کابوس دشمنان است (فیلم) لحظه هولناک انفجار کارخانه شیمیایی در تگزاس آمریکا (فیلم) تعجب مهران مدیری از حرکت یک شرکت‌کننده (فیلم)