۲۹ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۵-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۷۵۸۹
انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۵-۰۶-۱۴۰۳

تیرگی روابط گرینلند و دانمارک بر سر طرح اجباری جلوگیری از بارداری (فیلم)

تیرگی روابط گرینلند و دانمارک بر سر طرح اجباری جلوگیری از بارداری (فیلم)
روابط گرینلند و دانمارک بر سر طرح اجباری جلوگیری از بارداری تیره شده است. بسیاری از این دختران با اقدام مقامات وقت دانمارک عقیم شده یا مشکلات سلامتی طولانی و ماندگار پیدا کردند.

رسوایی پیشگیری از بارداری اجباری دانمارک روی زنان گرینلندی در سطح جهانی بالا گرفته و پیچیده شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رسوایی برای اولین بار 5 سال پیش و پس از انتشار گزارش اولین قربانی این موضوع مطرح شد و حالا بسیاری در جهان از نقض حقوق زنان گرینلندی صحبت می کنند.

گرینلند از قدرت استعماری سابق خود می‌خواهد تا آسیب های وارده به زنان بومی این کشور بین دهه های 1960 تا 1990 را به رسمیت بشناسد.

در آن دوران مقامات دانمارک برای کنترل میزان زاد و ولد در بخش‌های نزدیک به قطب شمال در بدن 4500 دختر نوجوان دستگاه جلوگیری از بارداری داخل رحمی کار گذاشتند.

آنها این کار را بدون اطلاع دخترکان و بدون اطلاع و رضایت خانواده های آنها انجام دادند.

حالا برخی از زنان باقی مانده از آن دوران کمپنی راه انداخته و از دانمارک شکایت دارند. آنها این اقدام را نقض حقوق بومیان، نقض حقوق زنان و گرفتن حق فرزند دار شدن یا تشکیل خانواده می‌دانند.

بسیاری از این دختران با اقدام مقامات وقت دانمارک عقیم شده یا مشکلات سلامتی طولانی و ماندگار پیدا کردند.

جزئیات بیشتر از این داستان را در تصاویر گزارش ببینید.

 

 
 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
ارسال به دوستان
طرز تهیه مجبوس عربی با گوشت گوسفند و مرغ برای 600 نفر (فیلم) فوران آتشفشان کیلاویا در هاوایی (فیلم) انتشار تصاویری جدید از لاشه زیردریایی تایتان (فیلم) تصادف زنجیره‌ای در تونل آزادی ایلام (فیلم) چرا حزب الله لبنان از پیجر استفاده می‌کرد؟ (فیلم) برش استادانه کوسه برای تهیه سوشی توسط آشپز ژاپنی (فیلم) تعطیلی اتاق مرگ واشنگتن/ 78 نفر در 106 سال در این اتاق اعدام شدند (فیلم) عیادت فرمانده کل سپاه از مجروحان حملۀ تروریستی دیجیتالی در لبنان (فیلم) لحظه بلعیدن وحشیانه گراز توسط اژدهای کومودو (فیلم) عارف: هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام درباره تخصیص ارز ترجیحی باید در راستای حمایت از قشرهای محروم و آسیب‌پذیر جامعه باشد (فیلم) سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سرباز معلم‌ها از اول مهر در مدارس مناطق محل زندگی خود آغاز به کار می‌کنند (فیلم) شوخی بامزه هالند و آچربی بعد بازی اینتر و منچسترسیتی بر سر لباس (فیلم) غذای خیابانی در ژاپن؛ پخت استیک 2000 دلاری با گوشت گاو واگنر (فیلم) ابراز همدردی ایرانی‌ها با قربانیان حمله تروریستی اسرائیل به لبنان (فیلم) خیابانی: روی گنج خوابیدیم اما ورزشگاه نداریم (فیلم)