۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۸۵۲۵
انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸-۰۶-۱۴۰۳

لیست کامل تفریحات و امکانات برج خلیفه دبی + عکس و راهنمایی

بدون شک در برج خلیفه به‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش دنیا، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی فراوانی در انتظار گردشگران است. امکانات برج خلیفه و بخش‌های تفریحی آن به‌قدری متنوع است که برای بازدید از تمام آن‌ها باید برای گشت‌وگذاری یک روزه برنامه‌ریزی کنید. آگاهی و معلومات درباره برج خلیفه به شما در تهیه لیست تفریحی با توجه به علاقه و روحیه‌تان کمک می‌کند. لیست کامل امکانات و تفریحات برج خلیفه که در ادامه معرفی شده است، راهنمای ایده‌آلی به‌منظور گذران ساعاتی خوش و مفرح در این سازه عظیم که جلوه‌ای بی‌نظیر از معماری مدرن را به‌نمایش گذاشته است، به‌شمار می‌رود.

لیست کامل تفریحات و امکانات برج خلیفه دبی + عکس و راهنمایی

 امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای بخش‌های مختلفی است که برخی از آن‌ها شامل امکانات رفاهی می‌شود که برای استراحت و ریلکس کردن مناسب هستند. امکانات برج خلیفه دبی به‌گونه‌ای است که می‌توانید با توجه به بودجه و روحیه‌تان، آن‌ها را انتخاب کرده و ساعاتی خوشی را درکنار همسفرانتان سپری کنید. بدون شک با تهیه بلیط برج خلیفه با شگفتی‌ها و تجربیاتی روبه‌رو خواهید شد که نظیر آن در کمتر جاذبه دیدنی در دنیا فراهم شده است.

و اما اگر برای شما سوال است که با تهیه بلیط برج خلیفه، چه تفریحات و امکاناتی را تجربه میکنیم، در ادامه مطلب همراه باشید تا از کلوپ برج (burj khalifa club)، فواره دبی (The dubai fountain) و دیگر تفریحات جذاب برج خلیفه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هتل آرمانی برخ خلیفه

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین امکانات برج خلیفه به اقامت گردشگران و مسافران مربوط می‌شود که می‌توانند در لوکس‌ترین واحدهای اقامتی در سفر به دبی اقامت داشته باشند. هتل 5ستاره آرمانی که از معروف‌ترین و لاکچری‌تری هتل‌های دبی محسوب می‌شود، در طبقات برج خلیفه از گردشگران میزبانی می‌کند. اتاق‌های هتل آرمانی، 11 طبقه از برج خلیفه را شامل می‌شود که درکنار امکانات اقامتی بی‌نظیر، مناظر خیره کننده‌ای از دبی را پیش چشمانتان به‌تصویر می‌کشد. تجربه حضور در این هتل به‌معنای دسترسی آسان به دیگر امکانات و تفریحات برج خلیفه نیز به‌حساب می‌آید.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

از دیگر جذاب‌ترین امکانات برج خلیفه می‌توان به رستوران اتمسفر اشاره کرد که فرصت صرف غذایی لذیذ در مرتفع‌ترین رستوران جهان را در اختیارتان قرار می‌دهد. جالب است بدانید که نام رستوران اتمسفر در کتاب رکوردهای گینس نیز به‌چشم می‌خورد. این رستوران با فضایی شیک و ویو عالی، در طبقه 122 برج و در ارتفاع 422 متری از زمین از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. منوی این رستوران، انواع غذاهای بین‌المللی را دربرمی‌گیرد؛ بنابراین می‌توانید هر طعم و مزه‌ای که دوست دارید را در بلندترین رستوران دبی امتحان کنید. توصیه می‌شود برای رفتن به رستوران اتمسفر لباس‌های شیک و رسمی بپوشید؛ چراکه قرار است در فضایی بسیار لوکس و مدرن میز رزرو کنید.

سالن لانژ برج خلیفه دبی

همان‌طور که اشاره شد با افزایش آگاهی و معلومات درباره برج خلیفه، می‌توانید به سراغ آن دسته از امکانات رفاهی و گردشگری بروید که علاقه بیشتری به آن دارید. در برج عظیم و تماشایی خلیفه، سالن‌هایی با عنوان لانژ قرار دارد که با طراحی دوستانه و فضایی گرم و صمیمی به استقبال گردشگران می‌رود. در سالن‌های لانژ برج خلیفه می‌توانید درکنار همسفرانتان و در محیطی دنج به استراحت بپردازید. این سالن‌ها در طبقات 152، 153 و 154 برج قرار دارند و فرصت تجربه حضور در مرتفع‌ترین سالن لانژ دنیا را در اختیارتان قرار می‌دهند.

فضایی که در آن قرار می‌گیرید از کف تا سقف سالن، تماما شیشه‌ای است و منظره باشکوه و چشم‌نوازی را مقابل چشمانتان ترسیم می‌کند. پیشنهاد می‌شود برای رزرو میز، تراس سالن‌های لانژ را انتخاب کنید که بسیار زیبا و فوق‌العاده هستند.

فروشگاه های لوکس برج خلیفه دبی

از دیگر امکانات برج خلیفه که برای اکثر گردشگران جذاب و دوست‌داشتنی محسوب می‌شود، فروشگاه‌های لوکسی است که نماینده برندهای معتبر و معروف جهانی هستند. گشت‌وگذار در فروشگاه‌هایی با طراحی و دکوراسیون لاکچری که اجناسی متنوع و باکیفیت فوق‌العاده را به‌فروش می‌رسانند می‌تواند به خاطره‌انگیزترین بخش از سفرتان به دبی تبدیل شود. موقعیت مرکزی فروشگاه‌های برج خلیفه دسترسی به آن‌ها را آسان کرده است؛ ضمن اینکه برای راحتی خریداران امکاناتی مانند پارکینگ رایگان نیز درنظر گرفته شده است.

باشگاه برج خلیفه

از بی‌نظیرترین امکانات رفاهی برج خلیفه دبی می‌توان به باشگاه آن که در مساحتی بیش از 6000 مترمربع، انواع تجهیزات ورزشی را فراهم کرده است، اشاره کنیم. فعالیت در باشگاهی لوکس و با چشم‌انداز پانوراما از شهر دبی، بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. از بخش‌های جذاب باشگاه برج خلیفه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باشگاه بدن‌سازی
  • مراکز تناسب اندام
  • فضاهای تمرین
  • کلاس‌های آمادگی جسمانی به‌صورت گروهی
  • استخر سرپوشیده
  • استخر روباز
  • اسپا
  • سونا
  • اتاق بخار
  • دوش
  • اتاق ماساژ
  • غذاخوری روف‌تاپ
  • و...

سایر امکانات برج خلیفه

همان‌طور که در ابتدای مطلب عنوان شد، قرار است با افزایش معلومات درباره برج خلیفه، گشت‌وگذاری جذاب و به‌یادماندنی را در این جاذبه گردشگری دبی تجربه کنید. بنابراین بهتر است تمام امکانات رفاهی این مکان شگفت‌انگیز را بدانید. درکنار موارد ذکر شده، این امکانات نیز دردسترس شما قرار دارد:

  • چندین رستوران
  • چندین کافی‌شاپ
  • اتاق مادر و کودک
  • اتاق سرگرمی کودکان
  • مرکزی برای نگهداری و مراقبت از کودکان گمشده
  • مرکز اشیای گمشده
  • اتاق نگهداری از چمدان
  • سالن مجلل برای برگزاری مراسم( طبقه ۱۱۲)
  • محوطه ویژه افراد توانجو
  • سرویس بهداشتی
  • اینترنت پر سرعت
  • دستگاه خرید بلیط
  • مرکزی برای چاپ عکس‌های ثبت شده
  • راهنمای مجرب برای بازدید از برج خلیفه
  • صندلی چرخدار
  • و …

تفریحات برج خلیفه دبی

درکنار معرفی امکانات برج خلیفه دبی، نوبت به بررسی امکانات تفریحی و سرگرمی این جاذبه گردشگری رسیده است. اگر به بازی و تجربیات جدید علاقه دارید، بهتر است سری به بخش‌های دیدنی و جذاب برج خلیفه بزنید و از دیدن شگفتی‌های پیش‌رویتان لذت ببرید. برخی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین امکانات تفریحی برج خلیفه به شرح زیر است:

پارک برج خلیفه

پارکی جذابی در مساحت 11 هکتاری در محوطه بیرونی برج خلیفه وجود دارد که در طراحی آن از یک گل صحرایی به‌نام Hymelis الهام گرفته شده است. در پارک برج خلیفه درکنار استراحت در فضایی زیبا و آرامش‌بخش می‌توانید از تماشای عظمت برج، فواره دبی و رقص نور و موسیقی لذت ببرید.

لیست کامل تفریحات و امکانات برج خلیفه دبی + عکس و راهنمایی

سکوهای برج خلیفه دبی

اکثر تصاویری که از نمای برج خلیفه مشاهده می‌کنید، در سکوهای مرتفع آن ثبت شده است. معلومات درباره برج خلیفه و سکوهای مرتفع آن، به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید عکس‌های یادگاری و شگفت‌انگیزی بگیرید. برای این کار به سکوهای برج خلیفه بروید و درکنار تماشای چشم‌اندازی خیره کننده از دبی، عکس‌های خاطره‌انگیزی را ثبت کنید. سکوهای برج خلیفه عبارت است از:

  • سکوی  At The Top که در طبقه 124 برج قرار دارد.
  • سکوی At The Top SKY که در طبقه 148 برج قرار دارد.

لازم به ذکر است که برای بازدید از سکوهای برج خلیفه باید ورودی جداگانه پرداخت کنید و هماهنگی لازم را با مسئولان این بخش از برج انجام دهید.

 آبنمای برج خلیفه

از دیگر امکانات برج خلیفه که برای اکثر گردشگران جذاب و مفرح است، آبنمای دبی نام دارد. این آبنمای موزیکال درست درکنار برج خلیفه و در میان پارک قرار دارد که در ساعاتی از روز با رقص آب، نور و موسیقی، بازدیدکنندگان را مجذوب و مسحور خود می‌کند. طول آبنمای برج خلیفه به 275 متر می‌رسد و با پرتاب کردن آب به ارتفاع 150 متر، نمایی خیره کننده را ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که در این آبنما، بیش از 6600 لامپ وجود دارد که با 25 طیف رنگی مختلف، زیبایی رقص آب را دوچندان می‌کند.

آکواریوم برج خلیفه

در میان امکانات تفریحی و سرگرمی برج خلیفه، نباید از بازدید آکواریوم دبی غافل شوید. بزرگ‌ترین آکواریوم دبی درست در طبقه مرکزی برج خلیفه قرار دارد که بیش از 3300 آبزی کوچک و بزرگ را در دل خود جای داده است. محیطی که در آن قرار می‌گیرید شباهت زیادی به یک زیردریایی دارد و به همین دلیل حسی ماجراجویانه در اعماق دریاها را شبیه‌سازی می‌کند. تماشای حیوانات دریایی نادر و غول‌پیکر مانند کوسه، قرقاول، ماهی زبرا، و... برای هر گردشگری هیجان‌انگیز است.

پل‌ شیشه ای برج خلیفه

بازدید از برج خلیفه با جذابیت‌ها و تجربیات منحصربه‌فردی همراه است. از شگفتی‌های تفریحی و گردشگری این برج می‌توان به پل‌های شیشه‌ای اشاره کرد که حس قدم زدن در آسمان را به شما منتقل می‌کند. در طبقات بالای برج، پل‌های شیشه‌ای قرار دارد که می‌توانید در ارتفاع بیش از 450 متر از زمین، در آسمان قدم بزنید. کف و دیواره‌های این پل‌ها، تماما از شیشه است و مناظری از دبی زیر پاهایتان دیده می‌شود. در بین امکانات برج خلیفه، تجربه این جاذبه تفریحی به جرات و شجاعت زیادی نیاز دارد.

موزه برج خلیفه

در طبقه 12 برج خلیفه، موزه‌ای زیبا و تماشایی قرار دارد که از علاقه‌مندان به اشیای باستانی و آثار هنری، تاریخی و فرهنگی میزبانی می‌کند. این جاذبه تفریحی برج خلیفه شما را با گوشه‌هایی از تاریخ و فرهنگ دبی و نحوه توسعه و پیشرفت آن آشنا کرده و فرصت بازدید از آثار هنرمندان مشهور جهان را در اختیارتان قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که بلیط ورودی موزه برج خلیفه، نیاز به پرداخت هزینه جداگانه ندارد.

لیست کامل تفریحات و امکانات برج خلیفه دبی + عکس و راهنمایی

نمایش نور برج خلیفه

در معرفی جاذبه‌های تفریحی و امکانات سرگرمی برج خلیفه، نوبت به نمایش رقص نور رسیده است که هر شب دیدگان گردشگران را مجذوب خود می‌کند. برج خلیفه با استفاده از سیستم روشنایی پیشرفته و تکنولوژی LED، نورپردازی شده است و هر شب با طرح‌های مختلف و طیف‌های رنگی متنوع، با نورهای زیبا تزئین می‌شود. تماشای نمایش نور برج خلیفه بسیار جذاب و رویایی است که نباید این فرصت را در سفر به دبی از دست بدهید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین و اصلی‌ترین امکانات برج خلیفه و جاذبه‌های تفریحی و دیدنی آن پرداختیم. از آنجایی که در برج غول‌پیکر خلیفه، بخش‌های گردشگری بی‌شماری قرار دارد، باید پیش از رزرو بلیط با تمام آن چیزی که در انتظارتان است، آشنا شوید. در این صورت می‌توانید به سراغ آن دسته از امکانات تفریحی برج خلیفه بروید که علاقه بیشتری به آن دارید و از تجربه آن به وجد می‌آیید. توصیه می‌شود هنگام گشت‌وگذار در مرتفع‌ترین برج دنیا، راهنمای گردشگری که در این مطلب ذکر شد را به خاطر بسپارید.

برچسب ها: برج خلیفه دبی ، دبی
ارسال به دوستان