۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۳۰-۰۶-۱۴۰۳
کد ۹۹۸۹۲۶
انتشار: ۱۷:۳۸ - ۳۰-۰۶-۱۴۰۳

امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد

امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد
«برخی ساده انگاران و یا فریب خورده‌های غرب گفتند ما به موشک نیاز نداریم در حالی که اگر از این تجهیزات محروم بودیم، رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد.»
نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: بزرگتر‌هایی که سخنان آن‌ها در جامعه مخاطب دارد، نعمت بودن امنیت و سلامتی را در جامعه ترویج کنند و از بازگویی نشتی‌های تمدن پوسیده غربی بپرهیزند.
 
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اسلام، ۲ نعمت است که همواره ناشناحته می‌ماند و مورد ناسپاسی قرار می‌گیرد؛ یکی امنیت و دیگری عافیت و سلامتی است که باید قدر دانسته شود.
 
دژکام با اشاره به انفجار‌های روز‌های گذشته بیروت که امنیت و سلامت مردم لبنان را تهدید کرد، ادامه داد: اینکه نعمت‌های سلامتی و امنیت را خداوند به ما عطا کرده باید در جامعه ترویج شود.
 
وی یادآور شد: نعمت به معنای این است که این‌ها را خداوند به ما عطا کرده و این دید در فرهنگ غرب حال فراموشی است و در نظریه‌ای معتقدند که دولت همه این‌ها را ایجاد کرده است، اما در نگاه ما مسلمانان دولت نیز کارگزار دستگاه الهی است و اول باید شکر خداوند را به جای آورد.
 

مردم در حفاظت از امنیت کشور به دستگاه‌های امنیتی کمک کنند

 
نماینده، ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت حفاظت از امنیت شهرهاف مرز‌ها و فضای مجازی، گفت: مردم باید برای مقابله با جاسوسان و نفوذی‌های احتمالی دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن به کمک مسئولان بیایند چرا که اگر امروز در دنیای کشوری بخواهد امنیت داشته باشد، مردم باید در کنار دستگاه‌های امنیتی آن باشند.
 
دژکام افزود: در این صورت اگر کسی بخواهد غلطی بکند و دست به اقدامی علیه کشور بزند، می‌داند که ذره بین یک ملت بزرگ می‌بیند و با آن مقابله می‌کند.
 
وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی نیز باید وظایف خود را بسیار جدی پیش ببرند، ادامه داد: برخی ساده انگاران و یا فریب خورده‌های غرب گفتند ما نیازی به موشک نیاز نداریم در حالی که اگر از این تجهیزات محروم بودیم، رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد.
 
نماینده، ولی فقیه در فارس گفت: ما باید برای امنیت خود از زمینی تا سایبری ابزار‌های بروز داشته باشیم و دائما در صدد تقویت قدرت نظامی کشور باشیم و اگر ایران بخواهند قدرتمند، عزیز و امن باشد باید این امکانات را داشته باشند.
 
دژکام یادآور شد: امروز کشور ما از کشور‌های امن است و شکرگزار این نعمت هستیم، اما باید قدردان کسانی که این امنیت را برای ما ایجاد کردند نیز باشیم.
 
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: شهدا جان خود را برای حفظ خاک و امنیت کشور سپر کردند و ایستادگی ان‌ها در دفاع مقدس بود که امروز سبب شده دشمن از حمله به ایران حمله بترسد.
 

محوریت ادب، در دوره ابتدایی آموزش و پرورش باید مورد تاکید قرار گیرد

 
نماینده، ولی فقیه در فارس با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تعلم از هفته آینده، گفت: بر اساس روایتی از امام صادق، یکی از نشانه‌های ایمان این است که فرد دائما به اهل و عیال و خانواده خود علم و ادب می‌رساند تا زمانی که همه را بهشتی کند؛ این روایت فهمیده می‌شود که نخست، خانواده محور تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش به آن کمک می‌کند.
 
وی اظهار کرد: مسئول دانش و ادب بچه‌ها در جامعه، نخست پدر و مادر‌ها هستند و معلم و ناظم نیز به آن‌ها کمک می‌کنند و اگر این احساس مسئولیت در والدین ضعیف شود، مسلم است که در مدرسه نیز نمی‌توان کار اساسی را انجام داد.
 
دژکام با بیان اینکه خانواده مهم است و نباید گذاشت خانواده در جامعه ایران متلاشی شود، ادامه داد: ورودی‌های دبستان امسال کشور به مدارس ابتدایی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است و آن‌ها باید پیش از دانش، ادب یاد بگیرند.
 
نماینده، ولی فقیه در فارس گفت: در مقطع دبستان تربیت و ادب در اولویت و دانش پس از آن است و محوریت ادب در دوره نخست آموزش و پرورش باید مورد تاکید قرار گیرد؛ معلم‌ها و کادر مدرسه توجه داشته باشند که ادب آموز باشند چرا که دانش اموزی که ادب یادگرفت، در ادامه می‌تواند عقب ماندگی علمی خود را هم جبران کند و اگر ادب یاد نگرفت تبدیل به چوبی خشک می‌شود.
 
وی اضافه کرد: باید به پدر و مادر‌ها یاد داد که چگونه فرزندانشان را کنترل کنند و به آن‌ها ادب و رفتار مودبانه آموزش دهند.
 
دژکام اذعان کرد: هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان برای برخی خانواده‌ها سنگین است، اما مردم با فرهنگ فارس نمی‌گذارند که فرزندی از همسایه آن‌ها به خاطر نیازمندی از تحصیل باز بماند.
 
نماینده، ولی فقیه در فارس، در آستانه آغاز سال تحصیلی از مردم خواست تا در این زمینه به نیازمند کمک کنند و این فرصت کمک به تعلیم و تربیت کودکان را برای تقرب به خداوند از دست ندهید.
 
دژکام در ادامه با اشاره به توزیع یکهزار سری جهیزیه از سوی خیران در میان زوج‌های جوان این استان در پایان هفته، گفت: همه باید حمایت کنند تا زمینه ازدواج و سعادتمندی جوانان فراهم شود.
 
وی با اشاره به در پیش بودن روز وقف، گفت: اوقاف در استان فارس جای و جای رشد بسیاری دارد و باید همه این ظرفیت به خدمت مردم بیاید، ثواب آن برای واقفان و بهره‌مندی از ان آن برای عموم مردم باشد.
ارسال به دوستان